Toon posts:

GeForce 2 mx 400 pci te snel voor mijn moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een GeForce 2 mx/mx 400 gekocht, die heb ik in mijn computer gezet, maar als ik films (DVD's en DivX) afspeel op mijn computer of bij winamp een visualisation draai, dan gaat de geluidskwaliteit omlaag tijdens de film of visualisation. Als ik dat via mijn ingebouwde videokaart in mijn moederbord doe dan gebeurt dat niet, zou het kunnen zijn dat mijn moederbord te traag is of de gegevens stroom niet aankan? Ik heb al een andere geluidskaart geprobeerd, maar dat hielp niet.

PII 350 mhz 128mb ram moederbord: Acer v66LA

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ook al andere drivers geprobeerd (voor je videokaart en moederbord)?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Mischien kan je wat spelen met het pci slot wat je gebruikt en natuurlijk de onboard video uitzetten als je die niet gebruikt. (in de bios)

Virusscanner die mischien moeilijk doet
TE weinig geheugen ?
Of een te trage disk.?

Wat doet je hdd led bijvoorbeeld op het moment dat je de vizualizations start ?

En ik heb eigenlijk nooit lekker ervaringen gehad met die vizualizations in winamp.

Verwijderd

Topicstarter
Welke disk zou te traag zijn? Mijn Harde schuif? Driver voor videokaart had ik geprobeerd voor mijn moederbord zal ik even op internet zoeken, aan het geheugen ligt het niet, ik gebruik geen virus scanner, processor gebruik is geen 100%

Verwijderd

Heb je een PCI geluidskaart in je computer zitten, waarschijnlijk wel. Daar word het volgens mij door veroorzaakt. Je Geforce 2MX gebruikt te lang de PCI bus(de zogenaamde pci latency, waardoor je geluidskaart niet op tijd gegevens kan sturen naar je boxen. Probeer in het bios van je moederbord de PCI latency omlaag zetten. Voor een doorsnee PCI kaart is 32 genoeg en, volgens mij, voor je videokaart is 64 genoeg