Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overzetten van ringtone van Siemens naar Nokia probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben momenteel op vakantie in Zuid Afrika en heb het volgende probleem :
Ikzelf ben in het bezit van een Siemens S55, die het hier overigens prima doet. Nu heb ik op deze telefoon een ringtone(Old Phone.mid) in midi formaat. De buurman hierzo vindt die ringtone dusdanig kicken dat hij hem ook graag zou willen hebben. Nu dacht ik dat ik dat wel even zou regelen dmw van Bluetooth of Infrared, aangezien ik op die manier in Nederland ook met andere telefoons kan communiceren en bestandjes overbrengen. Helaas gaat bij elke poging iets mis. Op het moment dat ik op verzenden druk krijgt de andere telefoon heel even receiving te zien en ik connecting en heel even het transferbalkje, waarna direct de verbinding wordt verbroken en ik te zien krijg dat de DATA Verbinding verbroken is...Rara hoe kan dit??? De specificaties van de telefoon van de zuid afrikaanse buurman zijn :
Nokia 6310 i
Mijn telefoon is een nieuwe Siemens S55
Welke aardige tweaker kan mij uit de brand helpen voordat ik uit frustratie mijn telefoon tussen de olifanten en nijlpaarden ga gooien??? Alvast bedankt mensen...
groetjes DJ Victor :*)

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

op de een of ander manier accepteert een nokia7210 ook geen ringtone/plaatjes via irda (siemens s55 en t610 getest, onderling gaat dit weer prima). dus denk een beperking van nokia, voorzover ik weet kun je met een 7210 ook niks versturen naar een ander toestel (lees:melodietjes/plaatjes).

ik heb het nu over de 7210, maar 6310i zal wel hetzelfde zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Pats er maar mee...olifanten...nijlpaarden...bah. Het regent hier :( :P

Maargoed: Volgensmij ondersteund de 6310i geen midi files als ringtones? Dat is namelijk polyfonic...en dat kan hij niet.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:00
Sowieso is er met de IR poort van nokia (6610) moeilijk te communiceren. Dit komt denk ik doordat je bij een nokia al in het IR pakket moet aangeven naar welke map het weggeschreven moet worden. Dit in tegenstelling tot bijv de S55, welke een received data folder of zoiets heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe...sorry van het gepats maja......
Is het dan miss mogelijk een folder te maken en die als standaard receiving map aan te geven? Zonee.... wie weet er zo gauw een site met een 'Old Phone' ringtone die wel geschikt is voor de Nokia? Zoeken met een Afrikaanse ISDN verbinding zuigt behoorlijk hard...grrrr :P >:)
Alvast bedabkt voor de kundige replies....de Afrikanen hier zijn onder de indruk :-)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand gratis ringtone sites voor de Nokia???...Jullie zullen me wel weer lui vinden, maar de reden ervoor vind je hierboven...plzz some assistance...

Verwijderd

Volgens mij kan die Nokia 6310 i geen midi files aan.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 21:48:
Niemand gratis ringtone sites voor de Nokia???...Jullie zullen me wel weer lui vinden, maar de reden ervoor vind je hierboven...plzz some assistance...
Wil je ajb wel de Netiquette van het forum aanhouden: niet kicken binnen 24 uur.

De Nokia 6310 (met of zonder i maakt niet uit) kan idd geen midi als ringtones aan, ook geen 'mono-tone' mid.

Mja en ringtones sites zul je toch zelf naar op zoek moeten gaan, vragen of we ze hier voor je gaan opsommen omdat het allemaal wat langer duurt via jouw verbinding maakt daarvoor niks uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allen.....als beloning voor degenen mijn laatste Latin achtige mix ter download.. http://djtoebosch.energetix.nl/latinhousemix.mp3 (Save target as)
Pagina: 1