Toon posts:

probleem met ati radeon 9800 pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, op een zekere dag wou ik mijn pc opstarten en alles verliep zeer normaal maar na het opstartscherm van xp pro te hebben gekregen was er alleeen maar zwart beeld. De pc zat duidelijk in het besturingssysteem want als ik ergens op klikte reageerde deze. Ik denk dat het iets met de drivers is maar weet het niet zeker.

Ik heb al in veilige modus, veilige modus met opdrachtprompt geprobeerd nx werkt.
Het enige dat ik nog zou kunnen doen volgens mij is iets in het bios veranderen oftewel via herstellingsmodus via de cd van windows xp pro.
Iemand raad?

P4 3.0 ghz 800 fsb
3d prophet 9800 pro
windows xp pro

• Notoxic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik heb toevallig nog gistren hetzelfde gehad,, heb ook alles geprobeerd maar niets werkte. Toen opnieuw XP geinstaleerd.

Verwijderd

Topicstarter
xp hernieuw installeren is geen optie...

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01 16:03
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 15:11:
xp hernieuw installeren is geen optie...
Zoals je zelf al zegt; cd erin en de herstel modes. "Kijken wat ie doet..."

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik dan doen in herstelmodus?.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:47

Blauw

De Schreeuw

Kijk eens goed of je fan van je kaart nog draait?

Verwijderd

Topicstarter
jep deze draait nog
kaart is maar 2 maand oud

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Heb je toevallig aan de instellingen gezeten van resoluties of refreshrates :? Heb zo ook iets gehad (deed ik express) als je met tweak progjes van videokaarten kloot dan wil het nog wel eens dat ie een vreemde instelling aanneemt die je monitor nie leuk vind.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
eum ik had de avond daarvoor tv out aangesloten op mijn tv en de resolutie een paar keer verzet. Weet niemand hoe ik dit weer kan resetten ofzo , het spijtige is dat ik niets zie in windows hé....

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Misschien je tv weer ff aansluiten kijken of ie daar wel beeld op geeft :? En probeer eens een andere monitor aan te sluiten (als dat kan) misschien geeft ie wel beeld.

Het probleem is namelijk dat het waarschijnlijk register instellingen zijn die ervoor zorgen dat je nu zwart beeld hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door CycloneX op 28-12-2003 16:42 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
andere monitor is zelfde probleem tv aansluiten ga ik nu eens ff probere
zou wel handig zijn moest hij op tv werken
maar ik dacht dat ik de tv out uitgezet had

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
opstarten met de optie "laaste bekende goede instellingen", of zoiets vanuit het XP bootscherm?

Verwijderd

Topicstarter
neen ook geen beeld op tv toch bedankt voor de tip

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Bij het starten van xp op F8 drukken en dan starten in de last known good configuration of hoe dit mag heten.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
had ik al geprobeerd, ik snap echt niet hoe het komt

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ben bang dat je een formatje moet plegen :/

Verwijderd

Gewoon met F8 in bootmenu komen, dan kiezen voor VGA Modus en dat proberen.
Anders kan je in windows met ALT-F5 van scherm wisselen, probeer dat eens wanneer je in windows bent.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 18:16 . Reden: Ik kan geen openingsposts lezen.... :s ]

Verwijderd

Je moet je driver die je geinstalleerd hebt verwijderen en dan opnieuw installeren maar dan zonder control panel, dus control panel moet je niet installeren, alleen die driver installeren.

Dan moet ie het gewoon weer doen, tenminste bij mij deed ie het weer. :)

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:44
misschien staat je refreshrate te hoog voor je monitor?

kan je F8 niet gewoon indrukken bij het opstarten, dus voor je xp logo?

Verwijderd

Topicstarter
Vga modus gaat dus ook niet. Hoe pas je de refresh rate aan van de monitor en hoe installeer ik de drivers met opdrachtprompt in herstelmodus van win xp ? Ik heb de cd van Hercules voorhanden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties alvast :)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Opstarten in veilige modus (F?) en dan oude drivers verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
neen in veilige modus heb ik ook geen beeld :) kan alleen maar opdrachten geven in herstelmodus van de windows cd dus zox in de aard van c:\windows...

Verwijderd

je moet er een andere videokaart erin in doen zodat je in je windows kan komen en daarna ga je je geinstalleerde driver van je 9800 pro uninstalleren. Als je dat hebt gedaan doe je weer je 9800 pro erin en installeer je de driver voor 9800 pro maar dan zonder control panel. Dan moet ie het doen. Anders weet ik het ook niet

( Vergeet niet: " ZONDER CONTROL PANEL )

Verwijderd

Topicstarter
dus ik heb er een andere video kaart ingeplaatst en de bios settings op default gezet alles werkt nu. Juist nog een vraagje: hoe verwijder je de oude drivers van de 3d prophet? Ik heb gekeken bij software verwijderen maar de drivers staan er niet bij. Op mijn c schijf is er wel nog altijd een map met de drivers van de kaart. Is het goed dat ik gewoon de map verwijder of moet ik dit op een andere manier doen?

Verwijderd

schoppen doe je meestal na 24 uur maar dat is meer voor de mod. Als de drivers in een aparte map staan dan kun je die gewoon wegknallen. Wel zou ik voodat je de boel opnieuw start ff windows op standaard vga zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :) ga het uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog steeds niets :s heb de map volledig verwijdert maar de map drivers blijft staan terwijl er niets in staat windows meldt dat deze in gebruik is. Heb dan maar opgestart in vga modus met de 3d prophet en hier kwam nog steeds hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
schop

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik zou het zo doen: (alleen als je een netwerk hebt en nog een pc)
Installeer Radmin (moet je dus eerst ff droog oefenen op die andere pc, dus alles met het toetsenbord doen en elke handeling opschrijven)
En vervolgens moet je gewoon via het netwerk die pc overnemen. Heb je ieg wel beeld, je maakt geen gebruik van die videokaart. Daarna kan je gaan rommelen met drivers, refreshrates en resoluties.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
probeer eens om je monitor op de 2e output te zetten. Deze heeft namelijk andere instellingen (dus met een DVI convertor op de dvi connector).

Of alleen een tv aan te sluiten zonder andere monitor.
Pagina: 1