Toon posts:

[laptops] stille Jewel, packard bell, andere??

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd zoekende naar een nieuwe stille laptop.
En zit te twijfelen tussen een aantal verschillende merken.
Tot nu toe wordt er een pIII 500Mhz van Packard Bell gebruikt, die eerlijk gezegd meer dan perfect bevalt. Het enige nadeel hiervan is dat de schermresolutie niet boven de 800x600 komt; dus op zoek naar een nieuwe.

Omdat m'n huidige laptoppie zo goed bevalt ben ik eerst nogal geneigd naar een packard bell, maar na veel ervaringen van anderen te hebben doorgespit lijkt de Jewel ook aardige systeempjes te hebben.

Mijn laptop 2 buy zal ongeveer de volgende specs bevatten Intel PIV of PM processor wordt met minimaal 512Mb ram en veel schijfruimte, liefst 80gig. Ook moet het scherm 15" zijn en zeker 1200x1024 aankunnen.

Iemand ervaringen met de nieuwere Packard Bell laptops? Of met Jewel Laptops? of andere merken waar ik zeeeker naar moet kijken? En welke zijn het stilst?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ervaringen met specifieke merken zeggen niet zo heel veel. Veruit de meeste merken kopen gewoon noname zut van grote Chinese/Taiwanese fabrieken en plakken hun etiketje erop.

Zo werkte Packard Bell met laptops die origineel van Mitac (low-end) of NEC (high-end) zijn, waarbij doorgaans de ervaringen met NEC-built laptops erg goed zijn en die van Mitac meestal maar middelmatig. Hoe het bij Jewel zit weet ik niet, maar het is een vergelijkbaar verhaal. Bovendien veranderen merken vaak van leverancier waardoor je nooit zeker weet wat achter een merksticker zit. Derhalve is een vraag wat ervaringen zijn met een bepaald merk niet zinnig. Vragen naar specifieke modellen kun je daarentegen wel wat aan hebben.

In beide gevallen is het ook zeer nuttig om te weten welk budget je hebt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.