Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Chieftec BX-02B-SL-B HULP GEVRAAGD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik heb me net een mooi kast van chieftec besteld.
Heb hem nog niet in huis vandaat mijn vraag
Aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik een pc in mekaar ga frutselen
(schijnt goed te kunnen op vandaag) heb ik even een paar vraagjes aan de andere mensen die ook in het bezit zijn van DIT type BX kasten.

Welke fans worden er standaard bijgeleverd en welke goede, stille fans moet ik zelf nog erbij bestellen? Is het wel nodig om alle 6 fans aan te sluiten???
Die 2 achterin en die 1 voorin kan ik mij goed voorstellen.
Maargoed, ik heb nog zo'n oud (wat heet oud??) A7V bordje van Asus.
Hierop kan ik buiten mijn processor nog maar 2 andere fans aansluiten.
Hoe ga ik dit probleem dan oplossen? Ik las in de search dat er ook fans zijn die je kan aansluiten op de dikke connectors die je ook in de HDD steekt.
Ook daar is er nog maar 1tje van vrij.
Zijn er dan splitters te koop of zo? Dat vroeg ik mij eigenlijk af.

Ben in afwachting van mijn chieftec kast, Helaas zitten de feestdagen ertussen dus moet nog ff geduld hebben.

Thanks voor alle serieuze antwoorden

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:13

_Ernst_

Mark It Zero!

Je kunt splittertjes kopen die een gewone molex (zo'n ding voor in je hd dus) opsplitsen. Daar kun je dan gewoon andere fans op aansluiten. je kunt ze ook zelf maken, gewoon de fan tussen een zwarte en de gele draad aansluiten, daar staat 12 volt op.

Last.fm

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 15:44
Uh... er worden GEEN fans meegeleverd? :o en als je dus wilt gaan OCen zou ik maar 2 of meer casefans er bij bestellen :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Standaard zitten er vaak geen fans bijgeleverd of maar 1 in het zijpaneel (afhankelijk van de kast).
Hoeveel je er nodig hebt ligt totaal aan je systeem wat er in komt. Hang je er 1 hdd in en zit er een simpele duron in die niet superwarm wordt is het niet nodig om hem echt vol te stouwen met fans. Heb je echter een systeem zoals ik in mijn chieftec heb zitten dan is koeling wel aan te raden (dual athlon, 4 hdds en een videokaartje dat nogal wat hitte produceert).
Welke koelers je daarvoor gebruikt is afhankelijk van wat je zelf het fijnste vind. Hier liggen voornamlijk simpele 80mms die ik op 5V laat lopen, dat is voldoende voor de koeling en houd het enigszins stil.

Je kunt ook molex splitters kopen of splitters waar je een fan (3pins) op aan kunt sluiten als je dus niet genoeg headers hebt op je mobo.. Je kunt ook alle fans aan elkaar knopen met kroonsteentjes (zoals ik hier gedaan heb :P werkt ook goed).

Verder zou ik je aanraden even de search te gebruiken, daar staat al heel veel in besproken.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
uhm, wat voor serie is die BX? kan hem namelijk niet vinden op de chieftec site :) envenals het 02 gedeelte, alle kasten op chieftec.nl hebben 01 of 10

edit:
oh, op chieftec.com staan ze wel, is een nieuwe serie :)

[ Voor 19% gewijzigd door MewBie op 28-12-2003 12:22 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 08:09

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Fans worden niet meegeleverd dus sowieso bij bestellen iig 2 80x80 achterin! denk ik! die aansluiting zal geen probleem opleveren hangt er maar net vanaf wat voor fans je koopt je hebt ze gewoon met 4pin molex die druk je gewoon ergens tussen en die lussen dan zelf door of je hebt ze met die kleine 3pinners voor op je mobo dus ik zou er niet te veel over in zitten hoe het moet!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Je moet wel een beetje uitkijken voor die splitters. Ik heb een tijdje met die dingen m'n HDD's draaiende gehad. Maar af en toe deed een HDD of CD-rom het niet. Na het uitschakelen van m'n compu, vervolgens wat frutselen aan die splitters en opnieuw inschakelen van m'n compu deden ze het weer.
Conclusie, je hebt bral op de markt kwa splitters! Be ware!

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Een voeding van 350 watt minimaal is ook aan te raden. Niet lukraak je stroomkabels
gaan splitsen, maar ook letten op de max. output van je voeding. :)

Mijn YouTube Channel

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 11:20
Zie ook dit topic: Chieftec *nieuwe* BX reeks

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen!
Het zal blijkbaar dus geen probleem opleveren voor die fans.
Ik vraag me ff alleen af hoe ik die fans op 5V kan laten lopen??
Verder zit er i.d.d maar 1 HD in en een AMD TB800 en een oude Geforce256DDR
Tja, het is nog een oud systeempje maar het loopt voor mij nog als een zonnetje en superstabiel! Niet echt een reden om eens alles te gaan vervangen.

Als me nog even iemand kan zeggen hoe ik de fans aan de 5V hang, ben ik helemaal tevreden!

Bedankt JP!

Verwijderd

Niet zo moeilijk. Elcheapo oplossing : Pak een paar draadjes en verbind door op de molex. That`s it. netjes. Koop er van die fijne verloop stukje`s bij, Verloopstukjes die je tussen bijvoorbeeld molex van de voeding en de aansluiting van je hdd zet, daar zit dan een aftakking aan voor je fan. Koppel die aftakking los en verbind die aan de 5v en de gnd ipv 12v en gnd. That`s it Xtually. Of koop een fan bus als je toch bezig bent, kan je meteen je fan`s fatsoenlijk op snelheid regelen. Maaruh SEARCH.. en u zult vinden. Niet zo moeilijk eigenlijk. :)

Verwijderd

Eeeh niet lullig bedoeld, maar tenzij je de boel flink over gaat clocken (en zelfs dan) is het naar mijn mening alleen maar een hoop herrie die je in huis haalt door zoveel fans aan te sluiten, eentje voorin en eentje achterin moet genoeg airflow kunnen verzorgen om de componenten die je noemt netjes te koelen.
Pagina: 1