Heb sinds een paar dagen, na een lange tijd kabel via chello te hebben gebruikt, ADSL van HCCNET als doe het zelf pakket met router. Had een goed werkend netwerk van 5 systemen via een linux PC. Het adsl werkt op zich prima, alleen krijg ik het niet voor elkaar om 4 pc's werkend te krijgen. Zijn allemaal xp-pro. Heb het netwerk zo gelaten als het was en ben begonnen met de cd te gebruiken die kpn meeleverd. Op 3 systemen wordt de router herkend maar op de vierde niet, terwijl het netwerk wel draait. Het is een 4 poorts router en ik ben begonnen als proef met een systeem wat toch de deur uitgaat om adsl te activeren. Nadat dat lukte heb ik dat systeem opgeborgen en ben ik verder gegaan met de volgende 3. Toen kwam ik bij systeem 4, de laatste die erop moest maar dat ging dus niet meer. Ik gebruikte als eerste de poort van het eerste proef systeem, daarna de andere 3. Het lijkt erop dat de mac adressen zijn vastgezet in de router. Ook met een telnet sessie heb ik het mac adres van het eerste proefsysteem niet kunnen verwijderen. Heeft iemand voor mij een overzicht van de ideale instellingen van een netwerk onder XP, via de speedtoch 510 V4-versie 2.0? en een mogelijke oplossing van het bovengestelde probleem? Hartelijk bedankt alvast voor de moeite.
Leonardus