[PHP] GD library: afbeeldingen worden niet goed weergegeven*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé medetweakers,

Ik heb even jullie hulp nodig. Ik heb een tweetal websites gebouwd, waarop een soortgelijke database draait voor gebruikte machines.
De eerste website is spam, de tweede spam. Het vreemde is dat het uploaden en daarna weergeven van plaatjes voor de database van Bomech probleemloos verloopt. Voor Nidorecycling echter niet, de plaatjes worden heel vaag weergegeven.

Volgens mij kan dat liggen aan de GD-versie. Dat is op zich vreemd, omdat op de site van Nidorecycling een nieuwere versie (2.0.11) draait dan op de site van Bomech (1.6). Hoe kan dat probleem ontstaan, en nog belangrijker, hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 5% gewijzigd door whoami op 28-12-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je denkt dat het aan de gd versie ligt downgrade hem dan eens kijk of het dan ook optreedt. Dat lijtk em pas zinvolle info kijk in de changelog wat de verschillen zijn tussen een 1 en een 2 versie zal wel het een en ander verschillen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Dit probleem komt doordat je oude GD functies (< 2.0) aanroept op een server met een nieuwere GD versie (> 2.0).
Deze plaatjes zien er vaak 'washed' uit en de kleuren kloppen niet.

Dus of je GD versie op een van de servers upgraden, of het script zo aanpassen dat hij voor een nieuwe GD versie ook de bijbehorende functies gebruikt.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Kijk ook op http://www.php.net

van alle GD functies staat welke versie van GD en PHP je moet hebben. Zo kun je kijken waar de beperking is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 06:59

Eelke Spaak

- Vlad -

Als ik een aantal van je plaatjes (op de 'foute' site) zo bekijk, heb je de grootte in de HTML verkeerd opgegeven. Je moet of de width- en height-attributen veranderen, of je plaatje eerst met photoshop of zo resizen.

Edit: dit ging trouwens over plaatjes bij de 'UNTHA Eenassers', en die zijn niet dynamisch gegenereerd. Dit heeft dus eigenlijk niets met je vraag te maken :) . Maar goed, het advies is nog steeds geldig natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Eelke Spaak op 28-12-2003 12:04 ]

TheStreme - Share anything with anyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51
Hoi dft-1, welkom op GoT en P&W.

Aangezien je titel niet echt een bondige omschrijving was van jouw probleem, heb ik 'm zelf ff aangepast. Misschien kan je er in 't vervolg ff op letten dat je topics van een titel voorzien zijn die een korte omschrijving zijn van jouw probleem, zo valt jouw topic direct op bij mensen die kennis hebben van dat probleem gebied.

MIsschien vind je het interessant om ook eens dit sticky topic te lezen:
***** Lees dit! Over topictitels in P&W *****

;)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1