[Age of Mythology] Beeld hapert

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb sinds kort een nieuw systeem met een onboardgeluidskaart. Deze gebruik ik naar volle tevredenheid, alleen er is 1 spel wat dwars ligt: Age of Mythology (Expansion pack heeft het ook). Zodra ik het spel wil spelen gaan de gerenderde graphics hakkelen. Het geluid draait gewoon door. Ook de muis kan ik gewoon bewegen. Dit speelt natuurlijk niet zo lekker. Zodra ik het geluid (effect en muziek) ingame op nul zet, is het over, dus het lijkt me dat daar ergens de kink zit. Aangezien dit het enige spel is wat problemen oplevert (en ik heb een aardige verzameling die het dus prima doen), weet ik niet wat eraan scheelt. Ik heb de laatste patches gebruikt, dus dat is het niet. Iemand een idee?

De geluidschip is een C-Media 8738 en ik heb de drivers op de CD gebruikt, versie 5.12.1.637 (nieuwere geven problemen met het surroundaspect, ik heb namelijk een 5.1 setje wat ik ten volle wil benutten :)).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Aangezien de graphics toch hetgeen is dat moeilijk doet vraag ik me af op welke resolutie je speelt? En heb je dit ook bij andere (lagere) resoluties? Probeer anders gewoon beide apparaten (audio/video) even te uninstallen en dan even te rebooten.

Wees consequent, maar niet altijd

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Met mijn oude geluidskaart (die ik er in het begin even in had) werkte het prima. Dus nadat ik geluidskaarten wisselde, zijn de problemen gekomen. Deze videokaart heb ik namelijk al ruim een jaar in een andere systeem, zonder problemen gehad en zonder problemen kunnen AOM'en.

Ik speel op 1024x768 trouwens, en hardware herinstalleren heb ik al geprobeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Brent op 28-12-2003 12:39 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos