[BF] krakend geluid + nvidia onboard

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Besten :),

Dit probleem is al wat vaker langsgekomen, maar toch open ik een nieuw topic omdat ik nog geen oplossing heb gevonden met de search en veel topics die ik heb gevonden al verjaard zijn.

Probleem:
Ik heb Battlefield (1.5) geinstalleerd op mijn computer, hierbij heb ik Desert Combat geinstalleerd (0.6). De games werken goed qua frames enzo. Alleen mijn geluid kraakt. En dan niet heel even of een aantal minuten maar non stop. Het is alleen bij Battlefield, niet bij andere games. Ook mijn mp3's spelen goed. Het ligt dus niet aan de geluisdkaart.

Topics die ik heb kunnen vinden:
BF geluidsprobleem:
[rml][ Battlefield] Krakend geluid?[/rml]
BattleField 1942 geluids probleem

DTM geluidsprobleem:
[rml][ PC] DTM Race Driver geluidsprobleem oplossing[/rml]

Oplossingen die ik heb geprobeerd:
Ik heb de hardwareversnelling veranderd in dxdiag. Dit heeft echter niks geholpen Dit zijn mijn settings:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bob.rijnaard/got/dxdiag.jpg
Settings van dxdiag.

Nieuwste drivers geprobeerd en de AC'97 drivers geinstalleerd (in bovenstaande topic bleek dat een oplossing), dit werkte bij mij echter niet. Nieuwste bios geflashed en andere geluidskaart geprobeerd (SB Live 5.1). Dit was ook geen oplossing.

Specs:
Amd 2500+
Abit NF7-S (ik gebruik de onboard geluidskaart).
1025 DDR 400
Radeon 9600 Pro

Ik denk niet dat de rest van toepassing is ;).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Erg nette uitleg en zo te zien heb je ook heel wat uitgeprobeerd d:)b
Het enige wat ik nog kan verzinnen is de kwaliteit van het geluid ingame verlagen, dat wil nog wel eens helpen bij sommige spelen. Dus zet al het geluid op de laagste kwaliteit en vink alle andere geluidsopties uit (EAX, etcetera).

The devil is in the details.

• Bobje
MaRc0 schreef op 28 december 2003 @ 11:37:
Erg nette uitleg en zo te zien heb je ook heel wat uitgeprobeerd d:)b
Het enige wat ik nog kan verzinnen is de kwaliteit van het geluid ingame verlagen, dat wil nog wel eens helpen bij sommige spelen. Dus zet al het geluid op de laagste kwaliteit en vink alle andere geluidsopties uit (EAX, etcetera).
Heb ik al geprobeerd, stond ook in één van de bovenstaande topics. Maar ook dat helpt niet. Het heeft helemaal geen effect.
offtopic:
Dankje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bobje op 28-12-2003 14:24 ]

• Bobje
* Bobje geeft klein schopje.

Iemand al een klein ideetje?

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Misschien heb ik wel een ideetje :), zelf happerde mijn geluid ook in BF weliswaar niet continu maar was zeer irriterend. Ik gebruik nu zelf deze meuktracker: nVidia nForce 3.28 remix drivers, tis een remix gemaakt door mensen van "TechConnect" en merk hier dat het geluid er een stuk op is vooruit gegaan.
Maar aangezien je het krakend geluid ook hebt bij jouw sb live, denk ik niet dat jouwprobleem hiermee verholpen is, maar je kunt het altijd proberen :) (niet geschoten is altijd mis).
Maar wat je ook eens kunt proberen is om een fresh install te doen van battlefield, en anders je windows eropnieuw opgooien :) meer ideetjes heb ik niet.

Right for all the wrong reasons.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer in je BIOS de PCI-latency eens te verhogen, dat schijnt ook wel eens te helpen tegen krakend geluid :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik had hetzelfde probleem. Nou ja, niet hetzelfde, maar wel foutief geluid met onboard geluid in Battlefield.
Ik heb mijn oude geluidskaart erin gezet (pre-Live), Windows verteld dat deze geluidskaart primair is en hij doet het weer hardstikke goed. En volgens mij is het over het algemeen ook nog es een stuk beter voor de perfomance.

Jij zegt dat je wel al een andere geluidskaart erin geprikt hebt. Maar heb je toen tegen Windows gezegd dat de Live primair is? Op alle fronten?

• Bobje
primemaximuz schreef op 29 december 2003 @ 18:24:
Misschien heb ik wel een ideetje :), zelf happerde mijn geluid ook in BF weliswaar niet continu maar was zeer irriterend. Ik gebruik nu zelf deze meuktracker: nVidia nForce 3.28 remix drivers, tis een remix gemaakt door mensen van "TechConnect" en merk hier dat het geluid er een stuk op is vooruit gegaan.
Maar aangezien je het krakend geluid ook hebt bij jouw sb live, denk ik niet dat jouwprobleem hiermee verholpen is, maar je kunt het altijd proberen :) (niet geschoten is altijd mis).
Maar wat je ook eens kunt proberen is om een fresh install te doen van battlefield, en anders je windows eropnieuw opgooien :) meer ideetjes heb ik niet.
Over dat opnieuw installeren, dat heb ik al meerdere keren gedaan. De eerste keer nadat het me niet lukte om dit probleem op te lossen heb ik windows ernaast geinstalleerd en Battlefield erop gezet (ik heb windows 2000 én Xp geprobeerd. Die drijvers die je hebt aanbevolen helpen niet, ik denk echt dat het in Battlefield zit.
Demoniac schreef op 29 december 2003 @ 19:14:
Probeer in je BIOS de PCI-latency eens te verhogen, dat schijnt ook wel eens te helpen tegen krakend geluid :)
Geen effect ;).
HuggyB schreef op 29 december 2003 @ 23:14:
Ik had hetzelfde probleem. Nou ja, niet hetzelfde, maar wel foutief geluid met onboard geluid in Battlefield.
Ik heb mijn oude geluidskaart erin gezet (pre-Live), Windows verteld dat deze geluidskaart primair is en hij doet het weer hardstikke goed. En volgens mij is het over het algemeen ook nog es een stuk beter voor de perfomance.

Jij zegt dat je wel al een andere geluidskaart erin geprikt hebt. Maar heb je toen tegen Windows gezegd dat de Live primair is? Op alle fronten?
Ik heb de onboard geluidskaart uitgeschakeld, windows ernaast geinstalleerd met die SB Live!. Windows heeft dus nite kunnen 'weten' dat er een andere geluidskaart in zat. Dus het maakt bij mij niet uit welke geluidskaart ik probeerde.

• Bobje
Niemand? Zelfs bij de nieuwe BF's heb ik het probleem :/.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:51
Ik had zoiets, alleen dan bij splinter cell pandora tomorow, wat bij mij dan werkte was in configscherm, systeem, hardware, device manager, onder computer van ACPI Uniprocessor PC een Standard PC maken. Had hiervoor ook al van alles geprobeerd, nieuwe drivers, pci latency etc, maar dat helpte allemaal gewoon niet...

Nadeel van deze oplossing is dan wel als je je pc uitzet dat hij dan niet automatisch ales uitschakeld, dus dat je met de hand het knopje moet indrukken.

Kijk even of dit helpt, en zo niet kan je hem gewoon weer terug zetten.

Steam

• Bobje
JeanLucPicard schreef op 30 mei 2004 @ 14:09:
Ik had zoiets, alleen dan bij splinter cell pandora tomorow, wat bij mij dan werkte was in configscherm, systeem, hardware, device manager, onder computer van ACPI Uniprocessor PC een Standard PC maken. Had hiervoor ook al van alles geprobeerd, nieuwe drivers, pci latency etc, maar dat helpte allemaal gewoon niet...

Nadeel van deze oplossing is dan wel als je je pc uitzet dat hij dan niet automatisch ales uitschakeld, dus dat je met de hand het knopje moet indrukken.

Kijk even of dit helpt, en zo niet kan je hem gewoon weer terug zetten.
Dit heeft geen effect op het geluid van BattleField.

Verwijderd

Ga eens naar x:\battlefield dir.\Mods\bf1942\Settings\Default.con (openen met kladblok bijv.)

Je moet een soortgelijk code als onderstaand zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Game.setGameLevelPath Bf1942/Levels/Berlin/
Game.useMenu 1
Game.useHud 1
Game.menuMain BattlefieldMenu
Game.menuInGame InGame
Game.menuMap Map
Game.DebugCallbackDisabled 0

Game.addModServerInfoIcon "Xpack1" "Menu/serverInfo/serverInfo_xpack1.tga"

rem Do _not_ change these unless you know exactly what you're doing.
rem Ie. Do not change these. Vec order is lo/med/hi and 16/24/32
Sound.soundStreamUpdateFrequency 20
Sound.soundBufferCacheSize 1000
Sound.reserve2dMonoChans 4/4/4
Sound.reserve2dStereoChans 2/2/2
Sound.relaxHwReservations 0/0/0
Sound.setHardwareVoiceLimit 64

run AliasedCommands.con

rem run ../../../Tools/Editors/Editors.con

Sound.soundBufferCacheSize 1000 is normaal 100 dacht ik verhoog deze waarde naar bijv. 1000 of 2000 oid.

Sound.soundStreamUpdateFrequency 20 zou je ook nog mee kunnen testen.

Sound.setHardwareVoiceLimit 64 hier gewoon het maximaal aantal kanalen (max 64) invullen die je geluidskaart aankan.

Verwijderd

Ik had hetzelfde vage probeem, alleen met andere spellen. Na installatie van SP2 RC1 was het weg.. :?
Misschien even proberen?

• Bobje
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 14:48:
Ik had hetzelfde vage probeem, alleen met andere spellen. Na installatie van SP2 RC1 was het weg.. :?
Misschien even proberen?
Ik heb een Nederlandse Windows XP, voor zover ik weet is er geen Nederlandse SP2 RC1 uit dacht ik (uit mijn hoofd).
Pagina: 1