Toon posts:

dtsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo

wie kan me helpen ??
heb een sony str-de495 en krijg geen dts geluid
is digitaal verbonden met dvd
wat doe ik verkeerd??

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 10:29:
hallo

wie kan me helpen ??
heb een sony str-de495 en krijg geen dts geluid
is digitaal verbonden met dvd
wat doe ik verkeerd??
- Doet je DVD speler DTS ?
- Heb je een DTS-DVD ?
- Heb je in het menu van de DVD gekozen voor de DTS track ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
hij voldoet aan alles en dvd staat ingesteld op dts maar dan flikkert dts signaal op reciever

• StevenK
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 10:34:
hij voldoet aan alles en dvd staat ingesteld op dts maar dan flikkert dts signaal op reciever
Hoe bedoel je 'flikkert' ? Dat heb ik met mijn sony receiver nog nooit meegemaakt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
het teken van dts gaat aan en uit en van de boxen ook en er komt helemaal geen geluid

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Hoe is je dvd-speler digitaal verbonden? Coax of optisch mag ik aannemen?
En je weet ook zeker dat je hem volgens de handleiding correct hebt aangesloten?

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
ja hij is coax aangesloten aan reciever en dvd met scart naar tv
heb handleiding al 20 keer doorgenomen

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
hmm dat flikkeren van het dts 'lampje' duidt erop dat steeds het signaal wegvalt.....dit komt normaal gesproken door brakke kabel of verkeerd aangesloten

of je receiver is gewoon kaduuk...en die momenten dat er wel dts doorgegeven wordt zijn waarschijnlijk te kort om geluid te krijgen, vandaar dat je helemaal niks hoort

check dus je kabel, optisch of coax zou het moeten zijn

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Als het dts lichtje knippert, betekend het dat er geen dts signaal binnenkomt. Of je speelt op de betreffende dvd niet de dts track(als je de dolby track afspeelt maar dts selecteert op de reciever knippert het lampje ook) of in de instellingen van je dvd speler staat iets niet goed of een van de apparaten ondersteund geen dts.

Zet je receiver eens op auto. Doet ie het dan wel en zo ja, wat selecteert die dan?

Verwijderd

Topicstarter
is allebei nog maar nieuw zowel kabel als reciever

Verwijderd

Topicstarter
hij selecteert dts maar krijg geen geluid al de rest werkt normaal

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
bla had nie goed gelezen dit was al gezegd :)
Wat voor dvd speler heb je trouwens ?

[ Voor 101% gewijzigd door Smurff op 28-12-2003 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan en heb zowel dolbydigital als dts aangeduid
dolbydigital doet hij zonder probleem

Verwijderd

Topicstarter
dvd is thomson dth195e

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Kijk eens bij de digitale audio-instellingen van je dvd-speler. Ik moet daar bijv. alleen pcm instellen om geluid van bepaalde (s)vcd's via de receiver te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door mlevd op 28-12-2003 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan alleen in digitaal output dolby of dts selecteren van dvdspeler

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 10:53:
hij selecteert dts maar krijg geen geluid al de rest werkt normaal
Andere signalen krijgt de reciver (lees versterker!) dus wel door.

Heb je:
1) Een DVD-film met DTS, en dat geselecteerd
2) Een DVD-Speler die DTS aankan, en dus NIET alleen maar voorbereid is op DTS
3) Een Optische of gewone DIGITALE aansluiting op de DVD speler en reciver, dus met maar één kabeltje aangesloten? (meestal geel aangegeven op de reciver en DVD speler)
4) de instelling van signaalherkenning op je reciver op "automatisch" staan, zodat je reciver zelf DTS kan herkennen en in DTS modes gaat.
5) De reciver/versterker is toch wel echt DTS en niet enkel voorbereid?

Dat je geen geluid hoort komt waarschijnlijk dat er idd geen signaal de versterker inkomt.

Welke app heb je?
Reciver merk type
DVD speler merk/type
Welke DVD gebruik je om te testen?

kijk alles eens goed na vooral de aansluitingen!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
bij handleiding van dvd staat wanneer ik optie dts kies dat ik moet controleren of speler is aangesloten op dts decoder wil dit zeggen dat hij alleen maar voorbereid is

• Extra300s
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 11:32:
bij handleiding van dvd staat wanneer ik optie dts kies dat ik moet controleren of speler is aangesloten op dts decoder wil dit zeggen dat hij alleen maar voorbereid is
De reciver krijgt géén DTS signaal blijkbaar zit dus het probleem bij je DVD speler, die geeft géén DTS signaal door, en waarschijnlijk heb je dus nooit de goeie aansluiting op de DVD speler zitten die het DTS signaal (weet je wel met 1 kabeltje) door kan geven.

Kijk voor zo'n cheap-ass DVD spelertje die krijg je nu echt al voor een paar pleurootjes, die wél DTS kan doorgeven.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Topicstarter
heb de juiste aansluiting gebruikt digitaal (met één kabeltje)

Verwijderd

Op mijn onkyo heb ik meerdere aansluitingen voor digitaal. Ik moet dan de juiste aansluiting selecteren die je gebruikt, anders doet ie niks.

Is dat het misschien? Moet je misschien een ingang selecteren?

Verwijderd

Topicstarter
heb digitaal geselecteerd maar hoe kom ik te weten of die dvdspeler wel dts kan afspelen

• mlevd
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 11:46:
heb digitaal geselecteerd maar hoe kom ik te weten of die dvdspeler wel dts kan afspelen
Als ik kij in de specs op de site van de fabrikant kan die speler wel dts doorgeven maar niet weergeven. Aangesloten op een decoder(wat jouw receiver is) moet het dus wel goed gaan normaal gesproken. Maar wat probeer je eigenlijk af te spelen?

Verwijderd

Topicstarter
heb al verschillende dvd geprobeert maar geen enkele lukt bv et robbie williams enz

• Charlie932
  • Laatst online: 11:57
Heb je in het menu van je DVD speler alles wel goed staan?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
alle instellingen staan goed ( denk ik )

• mlevd
Ik denk toch echt dat er in je instellingen van je dvd-speler iets mis zit. Je moet eens kijken of het goede digitale signaal wel wordt doorgegeven. Speel er gewoon eens een beetje mee en kijk of het goed gaat met bepaalde instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
heb er al 5dagen mee zitten prutsen niks lukt by dts alle andere kanalen geen probleem denk dat er geen dts op dvdspeler zit ook al staat het er vooraan op

Verwijderd

mlevd schreef op 28 december 2003 @ 12:23:
Ik denk toch echt dat er in je instellingen van je dvd-speler iets mis zit. Je moet eens kijken of het goede digitale signaal wel wordt doorgegeven. Speel er gewoon eens een beetje mee en kijk of het goed gaat met bepaalde instellingen.
dat is inderdaad het probleem dat stond bij mij ook verkeerd en dan sturrt hij alleen dd of pcm of dts uit er zit ook insteling op dat ie gewoon alles uitspuugt.

Verwijderd

Topicstarter
weet het echt niet meer alles al geprobeert

• Charlie932
  • Laatst online: 11:57
Misschien kan je een DVD speler lenen ofzo en eens testen of het dan wel goed gaat. Zo weet je wellicht of het daaraan ligt, of de versterker.

Anders maar terug naar de winkel he!?!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
heb al terug naar winkel geweest zeggen niks mis mee

• CaineTanathos
  • Laatst online: 30-01 09:23
ze zeggen dat er niets met mis is ? is het hun dan wel gelukt. Hoe kunnen ze anders weten dat er niets mis mee is

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:48:
heb al terug naar winkel geweest zeggen niks mis mee
wat voor een dvd-speler heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
thomson dth195e

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
je weet zeker dat je DTS in je dvdspeler instellingen op passtrough/bitstream of iets dergelijks hebt staan?

in dit geval zou ik toch naar je receiver kijken of dts ook daadwerkelijk op de gekozen digitale ingang ingesteld staat.

Verwijderd

Hier stopt het dus, alles wat je uperhaupt op een afstand voor tips kan geven is nu wel langs gekomen, en dit is zoiezo een probleem wat met een handleiding is op te lossen, of dus niet. Daarnaast formuleer je zinnen op een manier die ik niet eens begrijp.

Ik wil je ook wijzen op de AVH Faq, misshien dat je daarmee je probleem kan oplossen: AV FAQ; Veelgestelde vragen

Daarnaast ook nog even op de Policy gezien je taalgebruik en de vele posts achter elkaar: Policy: Alle regels die op het forum gelden
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.