Opstartproblemen met 3000+ systeem

Pagina: 1
Acties:

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Gisteren mijn PC opgebouwd met de volgende componenten:

AMD athlon 3000+
Asus K8V deluxe
2 x 512 geheugen
MSI FX 5900 Videokaart
Nexus 350W voeding
2 S-ATA schijven en een dvdspeler en brander.

Aanzetten van de pc gaat wel met de aanuitknop (naderhand gaat hij niet meer uit met dezelfde knop en moet ik de voeding uitzetten).
Vervolgens gaan alle ventilatoren prima draaien, voeding, processorkoeling en de videokaart. De DVDspeler en brander ziet hij maar in de tussentijd gaat het beeld in offmode terwijl ik nog niks geen beeld heb gekregen en doet hij verder niks meer. Floppy ziet hij tevens ook niet. Geheugen heb ik al vervangen. Andere videokaart heb ik niet. En de harde schijven heb ik ook al losgekoppeld zodat het daar niet aan kan liggen.
Heb al van alles geprobeerd maar zonder foutmeldingen vind ik het erg moeilijk oplossen. Heeft iemand een tip?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? :)
mischien kom je nog iets tegen wat het proberen waard is

Verwijderd

power stekkertje wel in GraKa?

• Harold_S
Yep heb ik doorgelezen. En ook veel andere artikelen op het forum.
Ik weet niet of je moederbord devices checked wanneer je processor niet werkt?
Want dat gebeurd wel en de fans gaan draaien. Maar dat is dan ook het enige.
Graka?? Grafische kaart? Yep heb ook al een andere monitor en kabel geprobeerd maar dat is het niet. Vind ook zo gek dat hij de floppy niet checked.

[ Voor 25% gewijzigd door Harold_S op 28-12-2003 11:14 ]

Verwijderd

Ik heb dit persoonlik tweemaal gehad.
De ene keer stak de voedingskabel van mijn fdd er ondersteboven in, en de andere keer was mijn voeding kapot.
Ik raaad dus aan alle kabels eens goed te controleren, en anders een andere voeding proberen.

• Harold_S
Koeler van processor draait en ook de IDE poorten scant hij van de DVD. Dus voeding lijkt me onwaarschijnlijk. Stekker van voeding op moederbord past maar op 1 manier lijkt mij anders klopt het klipje niet.

Verwijderd

En de P4 stekker, die moet er ook op! Wordt vaak vergeten.

• Harold_S
P4 stekker?

Verwijderd

Ok foutje ff niet opgelet dat het niet over P4 systeem ging

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 11:58 ]

Verwijderd

Hij heeft een AMD...

En ik denk niet dat dat noodzakelijk is + bij niet alle moederborden moet dat.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Je hebt dus geen beeld en voor de rest doet alles het zo ongeveer ?

Ik vermoed de video kaar of je moederbord .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Harold_S
Precies, geen beeld. Geen harde schijf aktiviteit als ik die aansluit. Geen flop en kan de pc niet uitzetten met knop, hoe ik de stekkertjes ook aansluit.
Wel fan op voeding, processor, videokaart.

Zonder videokaart, harde schijven, floppy, en andere shit ook geen aktiviteit behalve de 2 IDE poorten.

En geen geluid door de speaker. En dat allemaal op zondag. Kan niks ondernemen zo. :(

• Harold_S
JIPPIE HIJ DOET HET!!!

Na veel zoeken heb ik het antwoord gevonden op tweakers. DOM maar Asus heeft een stukje overgeslagen van de installatie in de handleiding. Niet alleen de grote voedingskabel moet op het moederbord worden aangesloten maar ook een 4-polig 12 Volts blokje moet worden gezet op de Mobo. Belachelijk :? dat ze dat niet in de handleiding zetten.

zie ook Asus K8V Boot probleem (bedankt voor het aanvullen met de oplossing _/-\o_ )
precies hetzelfde probleem. Zullen nog wel meer mensen mee zitten te klooien.

Gelukkig kan ik nu weer verder met aansluiten...... Joehaa.. :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Moraal: gewoon alle mogelijke stekkers in alle beschikbare connectoren prikken :Y)

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Harold_S schreef op 28 december 2003 @ 13:49:
JIPPIE HIJ DOET HET!!!

Na veel zoeken heb ik het antwoord gevonden op tweakers. DOM maar Asus heeft een stukje overgeslagen van de installatie in de handleiding. Niet alleen de grote voedingskabel moet op het moederbord worden aangesloten maar ook een 4-polig 12 Volts blokje moet worden gezet op de Mobo. Belachelijk :? dat ze dat niet in de handleiding zetten.
haha :) je bent niet de enige ik heb ook heel wat uurtjes zitten klooien totdat ik ondekte dat er nog een stekkertje paste :) ja erg slordig dat ze dat niet duidelijk vermelden in de manual.

Hoog tijd voor een 'Het grote Asus KV8 topic' :)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Niet alleen de grote voedingskabel moet op het moederbord worden aangesloten maar ook een 4-polig 12 Volts blokje moet worden gezet op de Mobo.
Mijns inziens is dat de P4-stekker :?

In dat geval was de opmerking van CABAL wel op z'n plaats :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Harold_S
Zou best kunnen dat hij dat stekkertje bedoelde. Heb ook duidelijk aangegeven dat ik niet wist wat een P4 stekker is.
Nu heb ik alles aangesloten en alles reageert. Echter kan ik nog niet booten van W98 opstartdisk. Vreemd maar waar.

Verwijderd

IDD, ik bedoelde dat met een P4 stekker. En zo heet het geloof ik ook. Als een voeding P4 compatible is, zit er namelijk zo'n stekkertje op. En wie weet is je FDD drive tóch verkeerd om? Toen ik nog een FDD drive had (naar de afvalbak gewerkt, ik heb tegenwoordig een USB POORT) sloot ik de kabel steeds verkeerd om aan :D
Pagina: 1