Toon posts:

welke temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan absoluut niet tegen lawaai wanneer ik met mijn pc aan het werken ben.
Ik heb dan maar de achterkant van mijn pcmeubel volledig open gehaald en vooraan een deur gemonteerd.
wanneer deze dicht is begint echter de temperatuur op te lopen tot 75°.
wat kan ik het beste doen?
die deur openlaten is geen optie want da lawaai werkt op mijn zenuwen.
welke koeler maakt het meeste lawaai in een pc?
welke koeler kan ik steken voor het minste lawaai.
alvast bedankt

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Post eerst eens de specs van je PC. Dat geeft namelijk een goede indicatie welke componenten hoeveel hitte produceren.

Daarnaast kan het nooit kwaad om goede heatsinks/ventilatoren te kopen voor je kast en je CPU. Een dikke Alpha of Swiftech heatsink met een stille 80mm papst is veel stiller dan de standaard heatsink die je bij een boxed Athlon XP krijgt.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Om deze vraag te kunnen beantwoorden hebben we precies alle informatie over je hardware nodig. Bij mij maakt de voeding het meeste lawaai, bij een vriend van mij de hardeschijven en vroeger had ik de meeste last van de CPU koeler. Snap je ;)

Verwijderd

Maak hem open en je ziet/hoort het.
welke koeler kan ik steken voor het minste lawaai.
De grootste die je kan vinden met de laagste RPM en toch een rendabele airflow.

Zie ook: GoT-search: PC Stiller Maken

De reden dat je temperaturen oplopen is omdat de warmte teveel ín de kast blijft hangen. Een geforceerde luchtinlaat/warmte afvoer zou al veel schelen.

Verwijderd

En als je PC toch in een afgesloten "PC-Meubel" zit,kan je ook gewoon het zijpaneel van je pc afhalen,dat zie je toch niet ;) en dat wil wel eens helpen tegen hoge temperaturen.
Wat je trouwens bedoeld met "welke koeler kan ik steken" begrijp ik niet helemaal,maar als je een fatsoenlijke airflow (1 intake en 1 outtake is meestal wel genoeg)hebt,zou hij nooit zo warm mogen worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 05:20 ]

Verwijderd

Ik zou als ik jou was gewoon 2 goeie grote Papst (stil :9) fans kopen, en die mooi in je
pc-meubel "modden"! Dan creeër je daar ook een airflow, zodat je meubel niet als broeikas
gaat functioneren... Allemaal beetje goed afstellen en ff rekenen ivm volume van meubel en pc kast en de airflow-capaciteiten van je fans en het zou beter moeten worden :)

/me heeft hier thuis 2 servers in een "krappe" afgesloten kast met fans erin, precies wat jij eigenlijk wil, geen lawaai meer van die servers, en toch coole temperaturen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 06:07 ]

Pagina: 1