Toon posts:

Pinnacle Studio 8: grotere avi, slechtere kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met Pinnacle Studio 8 veel clips inlaadt die allemaal met virtualdub onder dezelfde resolutie van 800*600 zijn opgenomen (gaat hierbij om een spel), is de kwaliteit werkelijk waardeloos.
Ik dacht goh dit zal wel komen door het aantal effecten dat ik toevoeg.

Maar als ik dan een filmpje van 10 sec inlaad en er weer wat effecten tussengooi, is de kwaliteit wel naar mijn zin. Dan zitten er in verhouding toch evenveel effecten in?

Ik stel de codec precies hetzelfde in dus maak je daar geen zorgen om.
Het tergt me alleen, omdat dit programma me al op zoveel punten teleurgesteld heeft...oa. met bugs zoals bepaalde fade-in/fade-outs niet gerenderd kunnen worden (dit heeft zie ik nu ook met het aantal clips te maken), en dit in een update nog steeds niet verholpen is, en dat het bestanden in gebruik houdt en dus niet meteen verwijdert kunnen worden.

Is deze app nou voor zo'n amateurs gemaakt dat de avi niet groter dan 50mb mag worden of wat is dit voor lelijks? (geen flame als ik nu ging flamen was ik allang gekickt :+ )

zie dit topic dus voor die bugs: Pinnacle Studio 8 stopt met renderen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 03:14 ]

Verwijderd

Hmmm... bij mij is de grootte van de AVI wel afhankelijk van de kwaliteit. Maar een bruikbaar resultaat krijgen met Studio 8, is haast niet te doen. Het geluid loopt niet synchroon met het beeld en ik krijg soms een compile error bij het maken van een DVD. Probeer ik het dan een tweede of derde keer, dan werkt het soms wel zonder compile error. Valt geen pijl op te trekken.

Vervolgens ben ik eens met Nero Vision Express aan de gang gegaan. Dit programma is nog slechter dan Studio 8. Het is totaal onbruikbaar. NVE produceert DVD's waar de DVD-speler zo'n hekel aan heeft dat ik 'm er haast niet meer uit krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu adobe premiere aant kopen grmbls :p wat zijn daar je bevindingen bij?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Premiere is perfect. Het doet wat Pinnacle belooft ;). Geen out of sync, geen slechte kwaliteit, opnemen zonder frame drops, enz enz. Ik heb Pinnacle al 2 jaar geleden afgeschreven. Het pakket lijkt mooi, maar gaat al 2 jaar gebukt met doorlopende bugs en problemen, zoals je op het Pinnacle forum kan lezen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ik heb ook wel eens naar Adobe Premiere geken, maar ik vind dat geen prettig werkend programma. Bovendien zag ik nergens leuke overloopeffecten zoals bij Hollywood FX.

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 21:15:
Ik heb ook wel eens naar Adobe Premiere geken, maar ik vind dat geen prettig werkend programma. Bovendien zag ik nergens leuke overloopeffecten zoals bij Hollywood FX.
Ik denk dat je gewoon nog eens moet kijken. Ik moest er eerst ook aan wennen, maar daarna is het een verademing tov Studio. En het heeft veel meer effecten zelfs (alhoewel ik die niet gebruik, want ik capture en knip alleen maar oude VHS banden ;) )

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ik weet nu trouwens waardoor die kwaliteit verslechterde....omdat ik er slowmo's in had gegooid, maar dan is het nog een rot progje imo...

Of zou ik hem dan in een hogere framerate op moeten nemen? 25 gebruik ik normaal, en dat is al redelijk zwaar voor me schijfje...
Moet binnenkort maar is een nieuwe halen....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 16:35 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Microkid schreef op 29 december 2003 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat je gewoon nog eens moet kijken. Ik moest er eerst ook aan wennen, maar daarna is het een verademing tov Studio. En het heeft veel meer effecten zelfs (alhoewel ik die niet gebruik, want ik capture en knip alleen maar oude VHS banden ;) )
Sorry, maar je kunt Pinnacle studio (cheap) in geen opzicht met Premiere ($$$) vergelijken. Beide programma's zijn ook voor een totaal andere markt gemaakt. Ik heb nog nooit een programma gezien wat zo makkelijk en intuitief werkt als pinnacle studio.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Microkid

Microkid

Smile

Bor_de_Wollef schreef op 29 december 2003 @ 16:53:
[...]

Sorry, maar je kunt Pinnacle studio (cheap) in geen opzicht met Premiere ($$$) vergelijken. Beide programma's zijn ook voor een totaal andere markt gemaakt. Ik heb nog nooit een programma gezien wat zo makkelijk en intuitief werkt als pinnacle studio.
Dat ben ik 100% met je eens. Studio is idd erg makkelijk. Was het kwalitatief nu ook maar net zo goed als dat het makkelijk was ;)
Maar goed, Pinnacle heeft onlangs Dazzle opgekocht. Wellicht komt er dan met Studio 9 eens een keer een echt goed pakket op de markt.

Pagina: 1