Remote Desktop met Sweex ADSL

Pagina: 1
Acties:

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 12:49
Beste Tweakers!
Ik zit al een paar dagen van alles te proberen mijn remote desktop (RDP) werkend te krijgen achter de Sweex ADSL Annex-A modem/router. Ik heb inmiddels naar aanraden van de MS-website, poort 3389 en een eigen TCP poort doorgelust via Virtual Server in de router en IIS geïnstalleerd, maar het wil maar geen verbinding maken van buiten! (wel via netwerk overigens). Hoe kan ik dit oplossen??

Dank voor uwer wijsheden alvast!

Groetjes Roman!

Omne Ignotum Pro Magnifico

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien nog een firewall?

iRacing Profiel

Verwijderd

Remote desktop oftewel terminal services heeft niets te maken met IIS |:(

Op Win2K heb je er een server editie voor nodig, op XP staat hij default uit (de remote access toegang to jou PC), je kunt hem aanzetten als je even zoekt.

idd zou ook de XP firewall roet in het eten kunnen gooien maar ik neem aan dat je die hebt uitgezet aangezien je al achter een router zit :?

Edit: o ja als je het hebt over XP moet het wel XP PRO zijn !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 03:08 ]

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 12:49
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 03:06:
Remote desktop oftewel terminal services heeft niets te maken met IIS |:(

Op Win2K heb je er een server editie voor nodig, op XP staat hij default uit (de remote access toegang to jou PC), je kunt hem aanzetten als je even zoekt.

idd zou ook de XP firewall roet in het eten kunnen gooien maar ik neem aan dat je die hebt uitgezet aangezien je al achter een router zit :?

Edit: o ja als je het hebt over XP moet het wel XP PRO zijn !
Idd FW uitgezet, http://www.microsoft.com/...umns/northrup/03may16.asp dit artikel van MS laat zien hoe je de webbased versie van de RDP kunt initialiseren, erg leuk leek me dat...

Het is me wél gelukt (zonder de router overigens) om de verbinding te maken en ook intern is het geen probleem, alleen vanuit het huis van mijn vriendin geen gehoor!

Omne Ignotum Pro Magnifico

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Tip !! Gebruik gewoon Radmin. Installeren , 1 poortje open op je router en klaar is kees

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Copycat schreef op 28 december 2003 @ 03:11:
Tip !! Gebruik gewoon Radmin. Installeren , 1 poortje open op je router en klaar is kees
wrom :? in XP zit gewoon standaard rdp :? waarom dan nog een 3rd party tool gebruiken :? waarvoor je ook een poortje moet openzetten :P

TS: draait er op die pc van je vriendin mischien een firewall :? of blokeerd de provider mischien wat poorten :?

[ Voor 16% gewijzigd door Zwelgje op 28-12-2003 11:59 ]

A wise man's life is based around fuck you

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Heb je het UDP of TCP poort open gezet van je 3389?
Ik heb dit bij mij thuis iig beide gedaan zodat het nooit verkeerd kan >:)

Ennuh, ik zou gewoon proberen je remote desktop aan de gang te krijgen en geen radmin gebruiken, die er stndrd in zit werkt veel sjieker :+

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan een online portscan proberen om te kijken of die poort nu wel of niet open staat.

Hoe probeer je connectie te maken? Doe je dat binnen je eigen netwerk maar dan op je WAN IP? Dat lukt bij mij namelijk niet (kan iemand dat uiteggen :?). Of doe je het gewoon bij bv een kennis? Probeer ook eens te telnetten naar die poort vanaf een fysiek andere locatie (lees ander IP).

Je zegt dat je IIS ook hebt geinstalleerd. Als je die poort (80) forward, kan je er dan wel bij?

[ Voor 4% gewijzigd door Mike Jarod op 28-12-2003 12:16 ]

• Zwelgje
Mike Jarod schreef op 28 december 2003 @ 12:15:
Je kan een online portscan proberen om te kijken of die poort nu wel of niet open staat.

Hoe probeer je connectie te maken? Doe je dat binnen je eigen netwerk maar dan op je WAN IP? Dat lukt bij mij namelijk niet (kan iemand dat uiteggen :?). Of doe je het gewoon bij bv een kennis? Probeer ook eens te telnetten naar die poort vanaf een fysiek andere locatie (lees ander IP).

Je zegt dat je IIS ook hebt geinstalleerd. Als je die poort (80) forward, kan je er dan wel bij?
quote: " alleen vanuit het huis van mijn vriendin geen gehoor! " /einde quote

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
DDemolition schreef op 28 december 2003 @ 12:01:
Heb je het UDP of TCP poort open gezet van je 3389?
Ik heb dit bij mij thuis iig beide gedaan zodat het nooit verkeerd kan >:)

Ennuh, ik zou gewoon proberen je remote desktop aan de gang te krijgen en geen radmin gebruiken, die er stndrd in zit werkt veel sjieker :+
Radmin heeft maar 1 poortje nodig. Remote desktop sjieker ??? Radmin ondersteund ook file transfer en telnet. Dit kan af en toe heel erg handig zijn.

• Zwelgje
wizzzzzz schreef op 28 december 2003 @ 12:18:
[...]

Radmin heeft maar 1 poortje nodig. Remote desktop sjieker ??? Radmin ondersteund ook file transfer en telnet. Dit kan af en toe heel erg handig zijn.
radmin is niet gratis.....

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
zwelgje schreef op 28 december 2003 @ 12:20:
[...]

Good Point :X

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

zwelgje schreef op 28 december 2003 @ 12:20:
[...]

RDP volgens mij ook niet voor meer licenties,

En idd, je kan via poort 80 op je iis wel van binnenuit connecten (dus je mbv. ja WAN ip) maar bv. FTP pikt dit niet. Dit kan ook het geval zijn met je rdp.

Ik vind rdp persoonlijk fijner omdat het virtueel is en in de meeste gevallen werkt het sneller.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Zwelgje
DDemolition schreef op 28 december 2003 @ 12:28:
[...]

RDP volgens mij ook niet voor meer licenties,

En idd, je kan via poort 80 op je iis wel van binnenuit connecten (dus je mbv. ja WAN ip) maar bv. FTP pikt dit niet. Dit kan ook het geval zijn met je rdp.

Ik vind rdp persoonlijk fijner omdat het virtueel is en in de meeste gevallen werkt het sneller.
dan heb je het over windows 2000 server B) niet over XP pro..

XP pro kan netjes met RDP werken zonder dat je extra licenses hoeft te kopen met windows 2000 server heb je 2 opties

1) remote admin mode (2x admin ingelogged) kost niks
2) TS mode (application mode) kost $$ per license

(idem voor 2003) met dien verstande dat er geen remote admin modem meer is maar alleen application mode... remote beheer is nu net als in XP aan te zetten middels een 'vinkje' :P

[ Voor 30% gewijzigd door Zwelgje op 28-12-2003 12:32 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
zwelgje schreef op 28 december 2003 @ 12:17:
quote: " alleen vanuit het huis van mijn vriendin geen gehoor! " /einde quote
We zijn weer wakker 8)7 ;)

Je kan toch proberen te telnetten naar die poort. Voor de rest: hoe is het internet bij je vriendin geregeld? Router? ISP?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

misschien dat ik het gemist heb maar gaat het nu om win2k server of een andere server versie.
of om XP.
als het om Server gaat dan zit het het wel degelij in IIS.

iRacing Profiel

• Zwelgje
Gohan-san schreef op 28 december 2003 @ 15:08:
misschien dat ik het gemist heb maar gaat het nu om win2k server of een andere server versie.
of om XP.
als het om Server gaat dan zit het het wel degelij in IIS.
XP

aangezien de TS zelf met http://www.microsoft.com/...umns/northrup/03may16.asp kwam

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
zwelgje schreef op 28 december 2003 @ 12:29:
[...]

dan heb je het over windows 2000 server B) niet over XP pro..

XP pro kan netjes met RDP werken zonder dat je extra licenses hoeft te kopen met windows 2000 server heb je 2 opties

1) remote admin mode (2x admin ingelogged) kost niks
2) TS mode (application mode) kost $$ per license
Zolang de clients maar Win2K of XP draaien, heb je onder Win2K geen aparte TS CAL nodig; voor 2K3 heb je altijd een vorm van TS-CAL nodig.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Zwelgje
StevenK schreef op 28 december 2003 @ 17:07:
[...]

Zolang de clients maar Win2K of XP draaien, heb je onder Win2K geen aparte TS CAL nodig; voor 2K3 heb je altijd een vorm van TS-CAL nodig.
i know :) , maar ik gaf het alleen maar even aan ter verduidelijking (gratis/nietgratis)

Verwijderd

Copycat schreef op 28 december 2003 @ 03:11:
Waarom? Daar moet je nog voor betalen ook :)

Kan je wel gewoon telnetten naar die poorten vanuit een pc buiten het netwerk?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 21:42 ]

Pagina: 1