Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bluetooth in GSM, waarvoor gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 15:43
Ik ben toe aan een nieuwe gsm. Nu heb'k een met Bluetooth uitgeruste PC en ben'k dus aan't denken of zo'n bluetooth gsm ook wel nuttig zou zijn.
Maar waar in hemelsnaam gebruik je die bluetooth link voor eigenlijk? enkel om wireless te gaan surfen ofzo?

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Wat dacht je van een draadloze headset? Ik heb een SonyEricsson T610 met Bluetooth headset en ik wil nooit meer zonder! :)

[ Voor 158% gewijzigd door Ziroccan op 28-12-2003 10:50 ]

• Tjark
  • Laatst online: 08:45

Tjark

DON'T PANIC

je adresboek, agenda, berichten, email synchroniseren/bewerken met/op je pc zonder 'm aan een kabel te hangen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 28-12-2003 02:48 ]

*insert signature here

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik mijn bluetooth verbinding vooral om inhoud te synchroniseren en backups te maken van telefoonboek. Vooral voor overzetten van fotootjes is het handig. Headset heb ik nog met een draadje, geen last van.
Wireless internet en e-mail gebruik ik wel af en toe, in combinatie met mijn Palm.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• witchdoc
mm, headset is inderdaad wel techniek die'k nog zou willen gebruiken.. me ouwe wagen is toch geen fullblown carkit meer waard.

• Themis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02-2021

Themis

Wat ook een mooie mogelijkheid van bluetooth is: de bluetooth carkit.
Heb ik sinds gisteren ook: je loopt met de telefoon nog in je zak de auto in, en zonder iets te hoeven doen wordt ie gekoppeld aan de carkit. Dus je hebt ineens wel goed bereik in de auto (externe antenne) en je radio wordt automatisch gedempt als je wordt gebeld. Echt ideaal. En bovendien kunnen andere mensen met een bluetooth telefoon ook van de carkit gebruik maken.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
je kunt je telefoon ook gebruiken als soort van afstandbediening voor je pc, met programma´s als BT-control en Jeyo-remote!
(staat aardig wat over in het T610 topic)

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 20:09
Winamp vanuit je luie stoel besturen?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/429OY282K3/picserver.jpeg

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 21:14
Eigenlijk zijn er maar 3 nuttige dingen die je kan doen met bluetooth:
1) bestanden verzenden van en naar de computer toe.
2) headsets en carkits.
3) backups maken
Zoals je ziet kan je alles ook gewoon met een datakabel doen, alleen is dit veel handiger vind ik zelf. Ook hoef je nu niet telkens een datakabel te kopen voor elke tel, omdat al veel telefoons al met bluetooth werken :)

Verder kan je natuurlijk ook je pc er een beetje mee besturen, bluejacken, maar dit zijn meer de dingen voor de leukigheid en om mee te patsen natuurlijk >:)
Dit gaat wat moeilijker met een datakabel natuurlijk, maar ik zou zeggen: probeer het eens uit.
Voor mij in ieder geval geen telefoon meer zonder bluetooth :D

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Afgelopen week tijdens m'n vakantie heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van Bluetooth. En eigenlijk om de meest domme dingen, namelijk om vakantiefotootjes te versturen naar andere gsm's en multiplayer games te spelen zoals V-Rally2 en Mini Golf. :D Dat laatste was best vermakelijk. :P

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:36

Whuzz

Dodgeball!

Bluejacken >:)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

of internetten over je adsl/kabel verbinding van je pc :)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zou leuk zijn als je via bluetooth (anomniem) kon chatten, beetje onzinnig, maar iig leuker dan een vcard te versturen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• witchdoc
okok, 'k ben overtuigd.
Nu rest de vraag natuurlijk nog of er KLEINE bluetooth gsm's bestaan. Aangezien ik dat ding namelijk altijd op zak heb wil'kd at kreng zo klein mogelijk. VErdere features doet er eigenlijk niet toe, gebruik het ding toch maar om te bellen.

Verwijderd

Siemens S55 te groot?

• witchdoc
is een kanditaat maar alstie nog wat korter kan ben'k helemaal gelukkig ;)

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47
Waarom niet gewoon gelijk voor de SE P900 gaan, ook al is het niet de kleinste, hij heeft erg veel in zijn mars qua functies en past nog steeds makkelijk in je zak!

Het is dus wel mogelijk dat je met je gsm kan internetten via bluetooth over je kabel/adsl verbinding thuis? Hoe zou ik dit dan voor mekaar kunnen krijgen?

[ Voor 33% gewijzigd door greenlizzard op 29-12-2003 16:08 ]

• witchdoc
greenlizzard schreef op 29 december 2003 @ 16:06:
Waarom niet gewoon gelijk voor de SE P900 gaan, ook al is het niet de kleinste, hij heeft erg veel in zijn mars qua functies en past nog steeds makkelijk in je zak!

Het is dus wel mogelijk dat je met je gsm kan internetten via bluetooth over je kabel/adsl verbinding thuis? Hoe zou ik dit dan voor mekaar kunnen krijgen?
Al die functies intresseren me dus geen zak, het formaat wel. Slechte keuze dus :P

voor dat inetten kan je pj in "Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel..." misschien eens lezen.

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

greenlizzard schreef op 29 december 2003 @ 16:06:
Dan zou ik nog maar eens door de P800/P900 topics zoeken, DE url met uitleg is al meerdere malen voorbij gekomen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Jongens, dit vind ik toch wel reelijk voor de hand liggend allemaal. Topicstarter, laat eens een search los op de pricewatch, en zie welke bluetooth producten er allemaal te koop zijn. Of probeer google. Er is echt genoeg te vinden over wat bluetooth allemaal wel niet kan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.