Toon posts:

[XP] PC hangt tijdens spelen van games*

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, Ik zit met big problem, laatste tijd hangt mijn complete systeem vast (win xp) vaak bij het installeren van games (Max payne 2, The simpsons Hit and run, etc) maar ook tijdens het spelen van games, echter dan krijg ik dus plots een reboot, dus niet hangen, maar meteen reboot. Dit is het geval geweest bij Simpsons en Broken Sword 3. Ik krijg dan na de reboot de volgende foutenrapport: http://oca.microsoft.com/en/Response.asp?SID=77
Ik weet verder niet veel van drivers behalve dan dat wanneer ik nieuwe install me hele systeem fucked up raakt :P Tja..........beetje noobie dus
Een ander probleem wat ik vaker heb en wat er misschien mee samen hangt is dat bij games (ongeacht welke) er soms plots rare kleuren in beeld komen, echter niet overal maar op bepaalde vlakken. Ook ontstaan er hele irritante driehoekige structuren die soms dwars door het hele beeld lopen. Ze liggen op een vaste plek ( bijvoorbeeld telkens bij de finish bij NFS Underground). Is dit ook een kwestie van drivers??? Ik heb overigens een Radeon 9200 ......oevrige specs kan ik nog wel geven. Is misschien gewoon het kaartje kapot? (heb nog garantie) !!
THnx alvast!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

Kaartje hoeft niet kapot te zijn, maar het is misschien wel handig om eens een aantal drivers opnieuw te installeren, als je dit gewoon volgens de instructie doet moet dat geen problemen opleveren. Chipset, video lijken de meet voor de hand liggende.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Probeer is bij Deze computer --> rechtermuisknop --> eigenschappen --> Geavanceerd --> Opstart- en herstelinstallingen --> Instellingen --> Systeemfouten --> De computer automatisch opnieuw opstarten (uitschakelen)

Hierdoor reboot de pc niet meer spontaan, maar krijg je het mooie blauwe ouwe windows error scherm te zien. Hieraan kan je meestal zien welke drivers nu de problemen geven.

suc6

Verwijderd

Topicstarter
thnx mensen voor snelle reactie!! Ik ga eens aan de slag ermee, en i'll keep in touch! :D

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat je topic voldoet aan de WOS Policy (kan je bovenaan dit forum terugvinden) (was: Probs of a noob!! System Hang!)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kan het niet zo zijn dat je grafische kaart gewoon te heet wordt?
To get it clear:
Je speelt een spel wat grafisch nogal wat capaciteit van die kaart trekt -> kaart krijgt het heet en hangt -> systeem reboot

Wat gebeurt er als je een fikse fan op je grafische kaart zet, of je kast ff openzet en er een ventilator (desnoods op een boek of doosje) voor zet?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Oops, sorry!

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Mijn neefje heeft ook problemen met zijn ATI Radeon 9200. Bijna geen enkele drivers werken goed bij hem, alleen de 3.9 versie wel dacht ik. Misschien moet je eens oudere versies checken, wie weet helpt dat ook om jouw probleem op te lossen.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bij mijn ATI Radeon 9200 werken ze anders prima. Nooit problemen gehad met die kaart

Verwijderd

Topicstarter
Okidoki....... ik krijg nu dus de foutmeldingen binnen, heel handig! :P
Het is in de trant van : als u nieuwe hardware geinstalleerd heeft, dan installer opnieuw de software etc.
verder deze code:

*** STOP: 0 x 000000C5 (0 x 00000000, 0 x 00000002, 0 x 00000001, 0 x 8052 EBFB)

Zal wel nix te zeggen hebben maar goed!

Ik heb nu dus het sterke vermoeden dat aan drivers van radeon ligt! Omdat Azer net aangaf er nooit troubles mee te hebben gehad zou ik graag van hem een urltje krijgen waar ik die verdomde drivers kan vinden. Als ik ze zoek dan weigert mijn systeem daarna dienst :S

Oh ja, bij bijvoorbeeld ET ( enemy Territory) heb ik dit probleem nog niet gehad --> wijst dit op drivers/directx of iets dergelijks?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 02:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
En na een tijdje kreeg ik weer een andere code:

*** STOP: 0 x 00000005 (0 x F8F10010, 0 x 00000000, 0 x 80514F99, 0 x 00000000)

whelp! :D

Edit:

Wow nog een hele mooie nu :P

driver_irql_not_less_or_equal

*** portcls.sys - Address F81741E8 base at F816D000 datestamp 3b7de1af

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 03:28 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
BSOD caused by PORTCLS.SYS
http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-34588.html

Linkje uit de thread:
http://support.microsoft.com/?kbid=810272

edit:

PORTCLS.SYS op google intikken helpt B)

[ Voor 19% gewijzigd door geez op 29-12-2003 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx.................maar denk niet dat de audio direct het probleem is of ligt dit aan mij???? Dacht eerder aan videokaart?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 16:00:
thnx.................maar denk niet dat de audio direct het probleem is of ligt dit aan mij???? Dacht eerder aan videokaart?
dat bestand heeft met audio te maken.. dus zou et maar gewoon proberen.. :P

Verwijderd

Die mooie kleurtjes door je scherm en die lange driehoekige vormen (in 3 d games) hebben er uiteindelijk in geresulteerd dat ik een hele nieuwe mooie videokaart kreeg bij de winkel. Videoram kaput.

Verder kan een geheugenbankje wat niet helemaal 100 is ook alle soorten van re starts en hangen veroorzaken. Probeer eens een andere vid kaart en anders wat ander geheugen... denk dat het toch in die richting zit....

Verwijderd

Topicstarter
thnx, misschien toch maar eens naar mijn compuboer gaan en aanspraak gaan maken op mijn garantie :D

Eventueel ook mogelijk dat defecte kaart die hangs veroorzaakt?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook die audio geprobeerd, alleen mijn XP Pro versie kwam niet overeen met dat bestand :S dus kon niet installen of heb ik weer niet verder gekeken dan mijn neus lang is :(

Verwijderd

Topicstarter
erm.kweet dat ik een topic niet naar boven mag schoppen, maar zou graag toch antwoord hebben........Admin. hoe kan ik het dan toch weer onder de aandacht brengen???? :S

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat heb je bij deze gedaan ;)

Maar heb je het al eens geprobeerd - om je audio kaart te disablen, om te kijken of je BSOD weg gaat ? :)

[ Voor 66% gewijzigd door elevator op 03-01-2004 15:20 ]

Pagina: 1