RAID 0-array verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb twee WD800JB's in een RAID 0-array op een Asus P4T533 met zo'n onboard Promise-chipje. Echter, het moederbord is (waarschijnlijk) overleden.

Daarom wil ik een ander moederbord kopen en wel de Asus P4P800 Deluxe. Deze heeft ook een onboard RAID-chipje, alleen is die van VIA.

De probleemstelling: zal de VIA-controller m'n RAID 0-array herkennen en kunnen lezen? Een back-up nemen is logischerwijze niet mogelijk, aangezien het originele moederbord kaduuk is, ik heb ook geen ander moederbord of RAID-kaartje met een Promise-chip.

Ik weet wel dat er in de RAID-FAQ staat dat dit een "no-go" oplevert. Ik heb echter 't idee dat de FAQ eerder gericht is op losse controllers (en dus niet op onboard prulletjes). Uit een search blijkt bovendien dat 't al mensen gelukt is, daarom ook het verzoek om deze open te laten :)

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
In het voorbeeld waar je het over hebt gaat het over promise --> promise, en daar staat dacht ik ook wat over in in de FAQ :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geen risico lopen maar gewoon een losse Promise controllerkaart via V&A kopen. Voor hooguit € 50,= geen problemen.

Realiseer je je dat je door het nieuwe MB ook met een driverprobleem komt te zitten? Betekent dus concreet dat er een behoorlijke tijd gespendeert gaat worden om alles weer goed draaiend te krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door Guardian Angel op 28-12-2003 00:50 ]

ARME AOW’er

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 20:33
Ik heb probleemloos m'n array kunnen overnemen van een MSI 845PE Max2-Fir (onboard Promise) naar een Fasttrack TX2000. Ik zou dan ook zo'n kaartje halen, je bent dan ook niet meer afhankelijk van je moederbord.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 28 december 2003 @ 00:48:
Realiseer je je dat je door het nieuwe MB ook met een driverprobleem komt te zitten?
Uiteraard, maar Windows herinstalleren is niet erg. Al m'n data verliezen wel ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Jupiler schreef op 28 december 2003 @ 00:51:
[...]

Uiteraard, maar Windows herinstalleren is niet erg. Al m'n data verliezen wel ;)
Ik heb nog niet van iemand gehoord dat hij dat voor elkaar heeft gekregen, echter als er waardevolle data op zit dan zou ik het risico niet nemen ;)

Promise RAID controllers kosten vaak niet meer dan 30 euro (prijs waarvoor ze gezien zijn o.a. @ HCC) en dan is dat toch een koopje :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-03 20:33
Promise FastTrak TX2000 (2x ATA133, PCI32/66, OEM)
Promise FastTrak100 TX2 (2x ATA100, PCI32/66, OEM)

offtopic:
Het is natuurlijk niet erg slim om je data op en RAID0 array te hebben want de kans dat het fout gaat is veel hoger!
Pagina: 1