Toon posts:

Nero 6: wat heb ik nou precies gekocht...?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dit zal je wel een heel domme vraag vinden, maar toch...

Ik heb dus Nero 6 online gekocht (een serial upgrade voor een OEM versie). Nu heb ik 'm voornamelijk gekocht omdat Nero Burning Rom me erg goed beviel op m'n vorige computer. Alleen was dat een OEM versie die alleen met die specifieke speler werkte. In ieder geval: voor m'n nieuwe computer (waar waardeloze cd writer software bij zat) heb ik dus Nero 6 gekocht. Alleen... er zit een hele lading programma's bij! Bijvoorbeeld een complete DVD speler (Showtime), een backup programma, een wav editor, sound editor, een Nero Recode(met Nero digital, schijnt erg goed te zijn), een media player waar je van alles en nog wat mee kan, etc. etc.

Op de site van Nero kan je dus echt niet die bijgevoede programma's los kopen: die zitten allemaal in de Nero 6 suite. Dus ik heb dat allemaal gekocht (voor een ette prijs ook nog eens: nog net geen 33 euro!). Denk ik.

Of vergis ik me nou...? Ik las net hier in een ander topic dat iemand NeroVision (met Nero Digital) software verkoopt... Heb ik daar dan toch een demo van (want ik moest een demo downloaden om die te activeren met die serial)?

Ik kan het allemaal nergens achterhalen... maar vind het wel leuk om te weten, voordat ik me lekker ga maken met demo's...

Verwijderd

het Nero pakket is compleet en functioneert volledig. Zolang je geen bruikbaar serienummer invoert, functioneert het geinstalleerde pakket als een DEMO, wat wil zeggen dat het (in dit geval) op een bepaalde datum verloopt.

als jouw serienummer dus geaccepteerd wordt, heb je een volledige versie. Het valt wel te hopen dat deze met jouw brander samenwerkt.

nero5.xxx OEM -> Nero 6.0 retail
lijkt mij niet in aanmerking te komen als "upgrade".
ik kan me echter vergissen hierin.
echter als ik gelijk had dan had je een volledige versie moeten kopen.

succes, en laat even weten hoe dit afloopt. interessant aangezien GoT ook als kennisbank functioneert.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb de serial dus al! Alles werkt ook (en ook goed samen met m'n brander, de overbekende NEC ND-1100A). Ik had versie Nero 5.5.nogwat en dat is geaccepteerd! Ik moest m'n serial van die OEM versie uit het register halen want die stond verder nergens op... Gelukkig heb ik die oude computer nog werkend in huis, anders was ik veel meer geld kwijt geweest!

Het verbaasd mij ook wel dat een 5.5 OEM zo goedkoop geupdate kan worden. Ik had er helemaal niet aan gedacht. Ik wilde gewoon de volledige versie kopen als download, en toen zag ik dit dus staan op de Nero site...:

Upgrade from Nero 4, Nero 5.0, Nero 5.5 OEM, Nero 5.5 Retail, Nero 6 OEM:
Nero 6 Upgrade Retail Package Prcie US$ 69.99 Shipping Cost US$ 9.00
Nero 6 Upgrade Downloadable Serial Number Price US$ Shipping cost 39.99 no

Uiteindelijk heeft het me 34,99 euro gekost. Ik dacht dus 33, mar 34,99 is zeker geen slechte prijs zo'n lading software! Ik had het voor Nero alleen al over, maar ik ben ook echt blij met de rest, want ik had nog een DVD speler nodig, dat Backup programma kan ik ook goed gebruiken, net zoals de DVD software en de audio zooi. Heel mooi allemaal! :)

Ik postte dit topic omdat alles dus werkte maar ik het me nauwelijks kon voorstellen... ;)

Edit:
Ik zie nu net wel op het registreerscherm van Nero drie programma's staan: Nero 6, Nero Showtime en NeroVision Express 2. Maar bij de serials staat alleen Nero 6... Ik kan het niet echt volgen. Die software kan je niet los kopen op de Nero site! Heb ik nou wel alles of niet...? Ik zal ze even een mailtje sturen en om opheldering vragen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 00:33 ]

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Update Nero 6

Negeer deze post,is totaal overbodig.

[ Voor 26% gewijzigd door jota op 28-12-2003 01:21 ]

Verwijderd

Je hebt alles of je hebt niets :)
Je kunt de software niet los kopen, het hoort gewoon allemaal bij Nero 6 (Ultra Edition). Als je per se meer wilt uitgeven kun je nog wel los wat plugins kopen :)

Menno

Verwijderd

Topicstarter
Nou, da's mooi. :) Ik had nooit gedacht dat zoiets tegenwoordig nog kon... Normaal moet je voor elk flutproggie al dik betalen!
Die DVD speler bijvorbeeld is echt goed! Ik heb net ff gekeken naar WinDVD: die Nero player is ECHT even goed. Maar WinDVD kost 70 dollar en ik heb die hele Nero suite voor 35 euro! En dan heb ik het nog maar over 1 onderdeel.

Grote klasse! :)

Verwijderd

ShowTime lijkt inderdaad erg op WinDVD. Het grote voordeel is echter dat ShowTime NeroDigital bestanden af kan spelen inclusief chapter en subtitle support.

Menno
Pagina: 1