Toon posts:

Computer slaat vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn computer slaat vast, maar dat had je al begrepen uit de topic titel.

Zal eerst eens met mijn config beginnen.

AMD 1400 (thunderbird)
Mobo epox (kan het nummer lakker wel opzoeken als jullie het relevant vinden)
Geheugen naamloos 2x 256
seagate 40 gb
maxtor 80 gb
voeding 350 watt naamloos
radeon 9600 pro

Na even de standaard dingentjes afwerken.
Nee hij wordt niet te warm, blijft op de temp waar hij al een jaren op draaid en dat is +/- 50 voor processor 45 hdd (beetje warm maarja, zo heeft ie het altijd gedaan) 35 mobo.
Verdere feitjes, LET OP ik had eerst een nvidea kaart maar omdat die toch al niet zo lekker was (fan maakte lawaai) heb ik hem vervangen, dit was NA de computer problemen begon te vertonen, dus ik kan met enige zekerheid zeggen dat het niet de videokaart is, tenzij mobo deze gesloopt heeft (en dan ook die andere maar die heb ik verder niet meer getest)

Nou wat gebeurt er precies, hij slaat vast en veel meer is er eigenlijk niet over te zeggen, het beeld blijft slaan waarop die staat, en men komt dan tot de schokkende conclusie dat de muis het niet doet, nouja dat hoop je, dat was dus niet zo jammer, wat het wel is is nou juist het probleem.

De top 3 verdachten
1. Mobo
2. mobo
3. geheugen
4. hdd
5. mobo

Nou met een beetje ervaring in deze dingen, kom je al snel tot de conclusie mobo, maar ik weet het dus niet zeker, voordat ik naar winkel ren voor een nieuwe, zou ik graag de wijze raad van de tweakers willen horen.

Wat denken jullie met dit probleem welk onderdeel het waarschijnlijkste defect is ?

Alvast bedankt (let op he ik verwacht dus wel hopen replies ;) )
Rob

PS het kan zijn dat ik ik mijn haast wat vergeten bent maar daar zullen jullie mij dan wel op wijzen en vragen. (al lijkt het erop dat hij niet in mij bij zijn vast slaat,altijd als ik even niet oplet of weg ben, toeval ?)

Verwijderd

Topicstarter
ooh het is ook nog wel even waard om te zeggen, dat ik ookal een nieuwe windows installatie geprobeert heb.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
draait er op het moment van "vastslaan" een bepaald programma? zet eens alles uit via crtl-alt-del. Welk OS gebruik je trouwens?

edit: wat zijn de waarden van je voeding eigenlijk?

[ Voor 22% gewijzigd door Teddy op 28-12-2003 00:07 ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Toevallig ! Ik had/heb het ook ! Heb jij misschien de nieuwste Catalist drivers geïnstalleerd ?

Ik heb ook een epox Mobo, en een Radeon 9600 pro. Hele kerst mee bezig geweest, steeds terugkerende blauwe schermen, zelfs na een verse windoos install. Zojuist heb ik me oude videokaart weer teruggezet, en nu heb ik geen vastlopers meer gehad.

(ik lees ook dat je geen blauwe schermen heb gehad ? Die had ik wel, dus misschien is mijn info niet relevant....)

[ Voor 5% gewijzigd door De_Koele_Man op 28-12-2003 00:06 ]

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Hij slaat niet vast op een bepaald programma, in de zin van programmas zoals winamp ect en omdat hij daar nooit problemen mee had lijkt het me niet zo dat deze nu wel het probleem veroorzaken.

(zal overigens wel je suggestie proberen, je weet maar nooit.)

Even voor de duidelijkheid, met vastslaan bedoel ik dus de de computer als een mooie FOTO op het beeld blijft staan. En zo als allom bekent is beweegt niets op een foto ;) .

owja vergeet bijna te zeggen dat ik Windows XP gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 00:24 ]

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 22:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 00:18:
Even voor de duidelijkheid, met vastslaan bedoel ik dus de de computer als een mooie FOTO op het beeld blijft staan. En zo als allom bekent is beweegt niets op een foto ;) .
En je geluid, blijft dat als een soort mooie technodreun in een heel klein loopje doorloopen ? (nofi tegen techno btw)

Ik heb zojuist mijn Radeon weer teruggezet, de 'oude' drivers van de CD gebruikt, en nu blijft hij het bij mij (afkloppen !) goed doen !

BTW, welk merk is je Radeon kaart, de mijne is van het 'welbekende' merk 'Mad-View'

[ Voor 9% gewijzigd door De_Koele_Man op 28-12-2003 00:30 ]

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Dat met dat geluid moet ik even proberen, zal wel helemaal komies zijn als hij het alleen blijft doen als ik muziek speel.

merk radeon is club 3d
Pagina: 1