Toon posts:

[XP]rechten bij gastaccount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Windows xp pro.

Ik wil dus een user bij aanmaken en ik had die een paar functie meer of minder (bv help uit het startmenu) willen geven dan de gastaccount. Hoe kan ik dit het beste doen?

Het enige wat ik uit de search heb gevonden is gpedit.msc maar dit is echter niet de oplossing voor mijn probleem want ik zoek het per user en niet over de hele computer.

Ook als ik in de search zoek kom ook alleen maar restiricties tegen van mappen en niet van accounts.

edit:
mss bij de titel ook nog even pro erbij zetten? admin?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 23:59 ]

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat dacht je van Systeembeheer? Hello mr. Obvious.

En nu je help toch nog niet uit het startmenu hebt gegooid:
Opmerking

U kunt Systeembeheer ook openen vanuit Microsoft Management Console of als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik vervolgens op Systeembeheer.

[ Voor 75% gewijzigd door sdomburg op 28-12-2003 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet echt. Je kan het ongeveer vergelijken met de gpedit.msc maar dan per user.

[edit]reactie op de reply boven deze post:
Systeembeheer spreekt voor zijn eigen. Dat gaat over de hele pc en niet alleen over 1 bepaalde user.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 00:22 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

sdomburg schreef op 28 december 2003 @ 00:19:
Wat dacht je van Systeembeheer? Hello mr. Obvious.

En nu je help toch nog niet uit het startmenu hebt gegooid:

[...]
Blaat.....

TS:
Local Policies on 2000 & XP clients Zo voorkom je dat Administrator bijvoorbeeld die local policies over zich heen krijgt.
Wil je een aangepaste desktop, geef het Guest account tijdelijk meer rechten verwijder wat jij denkt dat de guest niet nodig heeft en log dan off. Verwijder de rechten weer en log weer in als Guest om te kijken of het naar wens is.