Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
Paranormale krachten: wat zijn ze, hoe werken ze, maar vooral: wie heeft ze?

inleiding:
iedereen kent de verhaaltjes wel: mensen die voor de geboorte van hun nieuwste de kaarten laten leggen om te kijken of het een jongen al dan niet een meisje is.
Een nieuw koppel, in een nieuw huis die een pendelaar het huis laat onderzoeken op aardstralen omdat ze 's nachts niet goed slapen. Iemand die keer op keer je gedachten kan lezen. Mensen die beweren dingen te zien, waar anderen het bestaan niet van af weten. We hebben allemaal wel een aflevering van de X-Files gezien en we kennen allemaal de verhalen van Nostradamus tot in de kleinste details. Maar zijn deze dingen realiteit??

Helderzien, helderhoren, heldervoelen, helderweten, helderruiken, telekinese, telepathie, magnetiseren, psychometrie, mediumschap, mediamiek, voorspellende dromen zijn alle voorbeelden van paranormale gaven, maar zijn ze ook echt??

bronnen & links:

voorbeelden & hun respeciteve beschrijving

uitgebreide site over de paranormale wereld met veel links naar artikels uit het ware leven

deze kleine webpagina beweert de wetenschappelijke benadering te hebben gevonden

kleine pagina met links over aura's incl foto's

paranormale portaalsite
paranormale portaalsite #2

(deze lijst zal nog uitgebreid worden, eventuele links kun je posten, die zal ik dan hier proberen op te nemen)

[ Voor 6% gewijzigd door H!GHGuY op 27-12-2003 23:45 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99796

Ik zal je zeggen dat ik er geen ene bal van geloof, echt niet, ik ben nou eenmaal redelijk rationalistisch en echt waar, dit geloof ik niet...waarom? tsja..geen bewijs, ik vat het meer op als aandachttrekkerij en als men dan iets voorspelt komt het nooit uit dus ach, ik geloof er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik vind het ook bullshit. Maja, daar kun je niet over discussieren dus eigenlijk een onzinnige toevoeging aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik zou die bronnen maar niet op hun woord geloven, want er wordt een hoop onzin verkondigd over paranormale gaven (zie www.randi.org). Dit neemt niet weg dat er ook mensen zijn die proberen, zo goed en zo kwaad als dat kan, paranormale gaven te bestuderen. Deze parapsychologen komen met resultaten die, zoals men dat noemt, in redelijk wat gevallen 'significant' zijn. Dat betekent dat men resultaten krijgt waarbij de kans dat zij door toeval verorzaakt zijn zeer klein zijn. Ik heb over dit onderwerp een aantal essay-posts geschreven waarin je meer kunt lezen:
Ganzfeld en het bewijs voor ESP en PSI
Het bewijs voor ESP: Zeven meta-analyses
Christiaan in "Het bewijs voor ESP: Zeven meta-analyses"
Christiaan in "Het bewijs voor ESP: Zeven meta-analyses"

Let wel dat beide topics weliswaar bakken met studies geven die duiden op effecten die men in de volksmond 'paranormaal' zou noemen (ik heb een hekel aan die term), maar dat dat nog niet betekent dat die effecten ook echt bestaan. Het is mogelijk dat bij al die studies sprake is van fraude, bijvoorbeeld. Dit is wellicht wat onrealistisch gezien de grote hoeveelheid, maar het kan best. Bovendien kunnen er fouten gemaakt worden in de statistiek of kunnen er invloeden zijn die men nog niet kent maar die normaal te verklaren zijn (met wat we al weten) en die niet goed onderkend worden. Dit neemt niet weg dat de resultaten veelbelovend genoemd worden en dat het erop lijkt dat parapsychologen steeds dichter bij het vastpakken van 'paranormale' effecten komen. De weg is nog lang en het is nog steeds niet mogelijk een effect bij iedere proefronde te herhalen. En natuurlijk is het mogelijk dat er toch niets is, maar iedere studie die met resultaten komt verminderd die kans.

Overigens bestudeerd men hier 'gaven' die iedereen heeft. Men maakt meestal niet gebruik van speciaal getrainde mediums. De meeste voorbeelden die je zelf noemt vind ik onwaarschijnlijk. Misschien zijn er een paar mensen die echt helderziend zijn, maar een groot deel zal eerder misbruik maken van de naiviteit van mensen. De Biostabiel 2000 is daar wel een voorbeeld van. Je doet er goed aan die twee topics, maar ook de kritieken op wat ik geschreven heb, te lezen zodat je een eigen beeld kunt vormen.

[ Voor 20% gewijzigd door Christiaan op 28-12-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
misschien moet je eens buiten de statistiek gaan werken???

eigen ervaringen:
- ik was net woensdagmiddag thuisgekomen van school en moest nog even wachten om het middagmaal te kunnen nuttigen. Ik ging dus naar de living en legde me lui in de zetel om de krant te lezen(had geen zin om naar boven te gaan en nu al de PC aan te steken). een 5 minuutjes gingen voorbij, en plots had ik een kort sterk gevoel, iets wat me zei: ga naar boven of er komt herrie van. Ik deed het niet(lui als ik was bleef ik op me dooie gemakken in de zetel liggen de krant lezen) en geen minuut later kwam me pa thuis, en het eerste wat ie deed was op me kafferen omdat ik de dag voordien iets nie had gedaan wat van me verwacht werd.
dit 'must-do' gevoel is helemaal geen alleenstaand geval. ik krijg het vaker. nog een voorbeeldje: als ik game (CS) heb ik ook soms zo'n gevoel: je komt ergens in de map, en plots zegt iets je: ga terug... als ik dit niet volg ben ik er keer op keer geweest... als ik dit wel doe, heb'k meestal een goeie ronde... dit gebeurt meer...
dit 'must-do' gevoel overkomt me meer, in uiteenlopende situaties, en telkens opnieuw komt dit gevoel, bij negeren, uit. wanneer ik het volg merk ik er nix van.

-deja-vu's uit dromen: ik heb al menige keren een deja-vu gehad, waarvan ik met zekerheid kon stellen dat ik die in een droom had gezien... meestal is de inhoud van die droom niet echt veelbeduidend/belangrijk (overlaatst was het dat ik ergens zat met een blad voor me, en 3 seconden later een waar ik me iemand aan het praten was) maar toch zijn ze er.

gezien de reactie van b3sj3 en REDFISH vraag ik me nou af of ik telkens mezelf belazer of als dit echt is?? voor mij is dit echt, maar is er geen enkele manier om het te bewijzen...

[ Voor 7% gewijzigd door H!GHGuY op 28-12-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
HIGHGuY schreef op 28 december 2003 @ 11:43:
Huh? Hoe? Als je dit zegt weet je niet waarom statistiek uberhaupt gebruikt wordt ;) Binnen de psychologie geldt nu eenmaal dat een bepaald effect nooit altijd optreedt. Soms is het sterker, soms minder. Statistiek wordt gebruikt om te bepalen of het gemiddelde effect sterk genoeg is om geaccepteerd te worden als 'aanwezig'. Alle anekdotische voorbeelden die jij levert bewijzen helemaal niets (niet binnen de wetenschap althans).

Het statistisch bewijs dat geleverd wordt is duizenden malen sterker dan al het anekdotische bewijs waar jij mee komt - eigenlijk. Hoe weet ik dat jij de waarheid verteld? Hoe weet ik dat het geen toeval was en dat je gewoon 1 keer geluk had? Hoe weet je dat er geen andere oorzaken zijn? Statistisch onderzoek is bedoeld om die vragen uit te sluiten, en dat betekent dat als zij met resultaten komt, zij heel wat sterker zijn dan jouw verhalen over paranormale ervaringen.

[ Voor 29% gewijzigd door Christiaan op 28-12-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
nog even vanuit de wetenschap:
we weten dat alles energie is... neem nou bvb die aura's. en die test die jij gaf met die 4 video'tjes. als de ontvangende persoon zo'n aura, of uitgestraalde energie kan opvangen, en kan associeren met zo'n film(door eigen aura-ervaring bij die film) dan kan hij zonder meer dat filmpje correct aanduiden.

ik denk dat een persoon op ieder moment energie uitstraalt, en dat iedereen die energie ook opvangt, maar dat niet iedereen die energie kan 'verwerken'/begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Christiaan schreef op 28 december 2003 @ 11:55:
[...]

Huh? Hoe? Als je dit zegt weet je niet waarom statistiek uberhaupt gebruikt wordt ;) Binnen de psychologie geldt nu eenmaal dat een bepaald effect nooit altijd optreedt. Soms is het sterker, soms minder. Statistiek wordt gebruikt om te bepalen of het gemiddelde effect sterk genoeg is om geaccepteerd te worden als 'aanwezig'. Alle anekdotische voorbeelden die jij levert bewijzen helemaal niets (niet binnen de wetenschap althans).

Het statistisch bewijs dat geleverd wordt is duizenden malen sterker dan al het anekdotische bewijs waar jij mee komt - eigenlijk. Hoe weet ik dat jij de waarheid verteld? Hoe weet ik dat het geen toeval was en dat je gewoon 1 keer geluk had? Hoe weet je dat er geen andere oorzaken zijn? Statistisch onderzoek is bedoeld om die vragen uit te sluiten, en dat betekent dat als zij met resultaten komt, zij heel wat sterker zijn dan jouw verhalen over paranormale ervaringen.
ik haat statistiek :P heb het vroeger op school gehad, en ik kon er de ballen van... kheb het in het 2de semester opnieuw, en kzie et niet echt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

HIGHGuY schreef op 28 december 2003 @ 11:43:

eigen ervaringen:
- ik was net woensdagmiddag thuisgekomen van school en moest nog even wachten om het middagmaal te kunnen nuttigen. Ik ging dus naar de living en legde me lui in de zetel om de krant te lezen(had geen zin om naar boven te gaan en nu al de PC aan te steken). een 5 minuutjes gingen voorbij, en plots had ik een kort sterk gevoel, iets wat me zei: ga naar boven of er komt herrie van. Ik deed het niet(lui als ik was bleef ik op me dooie gemakken in de zetel liggen de krant lezen) en geen minuut later kwam me pa thuis, en het eerste wat ie deed was op me kafferen omdat ik de dag voordien iets nie had gedaan wat van me verwacht werd.
Waarschijnlijk heb je gewoon gehoord dat je vader eraan kwam, niet bewust maar onbewust. En toen werd je onrustig. Hier zijn geen paranormale krachten voor nodig.
dit 'must-do' gevoel is helemaal geen alleenstaand geval. ik krijg het vaker. nog een voorbeeldje: als ik game (CS) heb ik ook soms zo'n gevoel: je komt ergens in de map, en plots zegt iets je: ga terug... als ik dit niet volg ben ik er keer op keer geweest... als ik dit wel doe, heb'k meestal een goeie ronde... dit gebeurt meer...
dit 'must-do' gevoel overkomt me meer, in uiteenlopende situaties, en telkens opnieuw komt dit gevoel, bij negeren, uit. wanneer ik het volg merk ik er nix van.
Dit is weer zo'n voorbeeld waarbij je wel de conclusie van de gedachtengang weet (ga terug op die plek in die map in die situatie), maar niet de gedachtengang zelf, omdat deze onbewust gebeurd.
-deja-vu's uit dromen: ik heb al menige keren een deja-vu gehad, waarvan ik met zekerheid kon stellen dat ik die in een droom had gezien... meestal is de inhoud van die droom niet echt veelbeduidend/belangrijk (overlaatst was het dat ik ergens zat met een blad voor me, en 3 seconden later een waar ik me iemand aan het praten was) maar toch zijn ze er.
Mensen dromen heel veel. Het is dan ook logisch dat het wel eens gebeurd dat een situatie in de werkelijkheid sterk overeenkomt met een droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95404

Ik heb regelmatig voorspellende dromen, soms over kleine gebeurtenissen, soms over meer ingrijpende dingen, de inhoud variëert sterk. Vantevoren weet ik niet of een droom een voorspellende is, dat weet ik (helaas/gelukkig) pas als er een uitkomt. Ik vertel mijn dromen aan mijn vriendin en ik stop ze in mijn database, zodat ik e.e.a. kan verifiëren. Soms droom ik een situatie tot in het kleinste detail en komt 'ie ook zo uit. Inmiddels ben ik er aan gewend, maar toch is het iedere keer weer een vreemde gewaarwording.

Een klein voorbeeldje:

Ik droomde een tijdje geleden dat ik met mijn vriendin op bezoek was bij mijn moeder. We zaten koffie te drinken. Plots komen er twee zwarte schorpioenen uit mijn moeders slaapkamer aangelopen die allebei op mijn mouw springen. Ik probeerde ze eraf te schudden, maar ze bleven zitten. Ze deden verder niets, behalve zitten. - Tot zover de droom..

's Ochtends vertel ik deze droom tot in detail aan mijn vriendin. Ik wist verder niet wat ik er mee aan moest. Ik heb niets bijzonders met deze beesten, noch is het mijn sterrenbeeld (ik ben een Ram), noch ben ik er bang voor.

Drie dagen later gaan we op bezoek bij mijn moeder. We zitten aan de koffie. Opeens zegt ze dat ze nog een leuke verassing voor me heeft en loopt haar slaapkamer in. Dan komt ze terug met twee t-shirt opstrijk transfers met als opdruk...jawel...een zwarte schorpioen!!!

Je begrijpt natuurlijk dat ik erg blij was dat ik de droom aan mijn vriendin had verteld!

Hoe het werkt weet ik niet, al tracht ik het wel te doorgronden. Ik weet alleen dat ik voorspellende (lucid) dromen heb en dat dit mechanisme niet door de reguliere deterministische/empirische wetenschap verklaard kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Iedereen is wel een beetje paranormaal begaafd.
Ik heb bij voorbeeld de vervelende neiging om 's nachts tijdens onweer vlak voor een bliksemflits mijn ogen open te doen.

Ik heb regelmatig wel een deja-vu, dan denk ik 'dit heb ik wel eens vaker gedaan/gehoord/gezien'.

Maar het vreemste is nog altijd het geval 'raspatat'
Raspatat is een patatsoort die in ons dorp niet te koop is, dus dat eten wij niet zo vaak.
Toen ik een keer (op een woensdag) aan het werk was kreeg ik er zin in, maar omdat ik werkte kon ik het niet gaan halen.
Ik vertelde dat 's avonds aan mijn vader, en die had het toevallig (voor zichzelf) gekocht, op het zelfde moment dat ik er aan zat te denken (zo rond 14:00)

Ik geloof niet echt in paranormale krachten, het zijn voor mij gewoon onbekende (nog niet door de wetenschap ontdekte) energievormen (net als goden, die zie ik gewoon als energie en massa tegelijkertijd, e=mc2)

Alleen gedachten lezen/manipuleren/het zelfde denken als een ander kan ik niet op deze manier verklaren.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46237

Het is makklijk om in paranormale krachten te geloven. Dan heb je namenlijk het idee dat je iets onverklaarbaars hebt opgelost en dat je er niet meer verder over hoeft na te denken. Het is ook een soort stukje entertainment. In het algemeen, ook al zou iemand beweren paranormaal te zijn, hij zal er niet veel aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Anoniem: 10358 schreef op 28 december 2003 @ 13:47:
[...]
Waarschijnlijk heb je gewoon gehoord dat je vader eraan kwam, niet bewust maar onbewust. En toen werd je onrustig. Hier zijn geen paranormale krachten voor nodig.
kan niet, het was te lang voor dat ie thuis kwam...
[...]
Dit is weer zo'n voorbeeld waarbij je wel de conclusie van de gedachtengang weet (ga terug op die plek in die map in die situatie), maar niet de gedachtengang zelf, omdat deze onbewust gebeurd.
nope, et is echt drangmatig
[...]
Mensen dromen heel veel. Het is dan ook logisch dat het wel eens gebeurd dat een situatie in de werkelijkheid sterk overeenkomt met een droom.
sterk overeen komen? et is gewoon letterlijk...

jij denkt dat er iets inbewust gebeurt kwa horen of zien of zo, maar er zijn ook voorbeelden die iets heel anders bewijzen:
soms moet ik een beslissing maken die pas 1 dag later effect heeft (bvb) en dan heb ik dat must-do gevoel soms ook om 1 iets te kiezen... hoewel het andere soms gemakkelijker uitkomt...

ook het feit dat het een terugkomend geval is, op willekeurige tijdstippen tijdens willekeurige dingen. koppel daaraan dat wanneer ik die 'innerlijke drang' volg, er niets in m'n nadeel gebeurd, terwijl er anders altijd iets gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Anoniem: 46237 schreef op 28 december 2003 @ 17:38:
Het is makklijk om in paranormale krachten te geloven. Dan heb je namenlijk het idee dat je iets onverklaarbaars hebt opgelost en dat je er niet meer verder over hoeft na te denken. Het is ook een soort stukje entertainment. In het algemeen, ook al zou iemand beweren paranormaal te zijn, hij zal er niet veel aan hebben.
ik vind sommige paranormale krachten ook regelrechte bullshit, maar er zijn nou eenmaal dingen waar je neit omheen kunt... dingen die je zelf ervaart of meemaakt, dingen die je hoort ziet of voelt waar je geen logische verklaring aan kan geven... bvb: hoe kon nostradamus bepaalde dingen zo precies voorspellen??
of: hoe kan het dat er paragnosten zijn die de politie succesvol helpen in verdwijningen enz??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Ik ervaar zelf eigenlijk nooit dingen die ik niet kan verklaren daarom ben ik ook erg sceptisch. Ook hoor ik wel eens bepaalde dingen van andere mensen waarvoor ik geen verklaring heb en ook geen flauw idee heb hoe het kan, soms blijkt het dan dat er een heel goeie verklaring is. Dit zorgt ervoor dat ik op het moment van mening ben dat alle zogenoemde paranormale verschijnselen in werkelijkheid een goeie verklaring hebben, alleen dat we deze nog niet gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIGHGuY schreef op 28 december 2003 @ 18:22:
[...]

ik vind sommige paranormale krachten ook regelrechte bullshit, maar er zijn nou eenmaal dingen waar je neit omheen kunt... dingen die je zelf ervaart of meemaakt, dingen die je hoort ziet of voelt waar je geen logische verklaring aan kan geven... bvb: hoe kon nostradamus bepaalde dingen zo precies voorspellen??
of: hoe kan het dat er paragnosten zijn die de politie succesvol helpen in verdwijningen enz??
daar zal vast wel een reden voor zijn, maar niet iets paranormaals. en nostradamus en verdwijningen is gewoon een kwestie van statistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Christiaan schreef op 28 december 2003 @ 00:22:
Ik zou die bronnen maar niet op hun woord geloven, want er wordt een hoop onzin verkondigd over paranormale gaven (zie www.randi.org). Dit neemt niet weg dat er ook mensen zijn die proberen, zo goed en zo kwaad als dat kan, paranormale gaven te bestuderen.
Inderdaad, zodra je iets probeert op te zoeken (op internet) dat enigsinds gerelateerd is aan paranormale zaken wordt je overspoelt met allerlei "bullshit", vaak websites met allerlei bonte kleuren en plaatjes van elfjes, met daarop lange teksten met heel veel mooie woorden en uitleg die nergens op gebaseerd is.

Erger nog is het semi-intellectueel geouwehoer, op het eerste gezicht lijkt het een wetenschappelijke, goed gefundeerde tekst met bronverwijzingen en verklarende illiustrates, maar al snel duiken er allerlei interpetaties, aannames en zelfbedachte theorie-en op. vaak bevatten deze teksten wel enige goede informatie, maar omdat de rest van de tekst allerlei onzin bevat is de tekst feitelijk waardeloos.

Ikzelf heb ook "iets" paranormaals. Zo "speelde" ik vroeger wel eens telepathie met mijn zus, den screven we omstebeurt een getal, of een kleur op en dan moest de ene persoon er aan denken, en de ander het "raden" (zonder elkaar te zien). In 90% van de gevallen "raadde" je het dan goed, ik heb het toch zeker wel enkele tientallen keren gedaan. Ik heb het nooit raar gevonden, maar toen ik als kind zag dat andere mensen er toch wel vreemd op reageerden (niet direct afwijzend, maar wel op een manier die me niet aanstond, ze maakten ophef over iets wat ik vanzelfsprekend vond) heb ik er eigenlijk nooit meer wat mee gedaan.

Sinds kort realiseer ik me ook dat ik een veel meer intuitie dan anderen heb, ik "voel" vaak dingen aan vlak voordat ze gebeuren, het is als een soort reflex, maar dan voordat iets gebeurt een preflex dus :) het beste voorbeeld is nog wel het feit dat ik op de basis- en middelbare school altijd won met trefbal, omdat dit niet een enkel voorval is maar omdat het wel tientallen keren is voorgekomen. Ik heb een hekel aan sport, ik ben nergens goed in, ik vind het ook stom, ik werdt altijd als laatste gekozen. Maar al sinds de kleuter gymles ben ik goed in trefbal, niet zozeer dat ik de bal goed kan gooien, maar ik kan hem wel ontwijken, keer op keer weer, ookal stond de hele klas daar met 4 ballen tegelijk te gooien, ik was altijd een van de laatste personen die geraakt werdt.

Ik praat nooit over mijn "paranormale" eigenschappen, mensen reageren er erg onvoorspelbaar op, ik wil er ook geen aandacht om. Mensen krijgen snel het verkeerde idee van je, men denkt dat je gedachten kan lezen en de toekomst voorspellen of dat je een gek bent die het beweert te kunnen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98110

HIGHGuY schreef op 27 december 2003 @ 23:41:
Paranormale krachten: wat zijn ze, hoe werken ze, maar vooral: wie heeft ze?

Helderzien, helderhoren, heldervoelen, helderweten, helderruiken, telekinese, telepathie, magnetiseren, psychometrie, mediumschap, mediamiek, voorspellende dromen zijn alle voorbeelden van paranormale gaven, maar zijn ze ook echt??
Paranormale krachten bestaan zeker. Alhoewel ik er volgens mij nog nooit mee in aanraking ben gekomen heb ik van genoeg mensen gehoord dat het echt bestaat. Door middel van magnetiseren kunnen bijvoorbeeld mensen worden genezen van ziektes. Hoe ze werken? Ik denk dat achter alle paranormale krachten de duivel en zijn duivelse demonen zitten. Dus zodra je je inlaat met occulte dingen krijgt de duivel vat op je. Dus één tip: begin er nooit aan, hoe verleidelijk het ook kan zijn om bijvoorbeeld verschrikkelijke pijn met behulp van hypnose te laten verdwijnen. Het middel is echt vele malen erger dan de kwaal. Wat dan wel? Geef je leven over aan Jezus en je bent gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Anoniem: 98110 schreef op 29 december 2003 @ 09:51:
[...]Paranormale krachten bestaan zeker. Alhoewel ik er volgens mij nog nooit mee in aanraking ben gekomen heb ik van genoeg mensen gehoord dat het echt bestaat. Door middel van magnetiseren kunnen bijvoorbeeld mensen worden genezen van ziektes. Hoe ze werken? Ik denk dat achter alle paranormale krachten de duivel en zijn duivelse demonen zitten. Dus zodra je je inlaat met occulte dingen krijgt de duivel vat op je. Dus één tip: begin er nooit aan, hoe verleidelijk het ook kan zijn om bijvoorbeeld verschrikkelijke pijn met behulp van hypnose te laten verdwijnen. Het middel is echt vele malen erger dan de kwaal. Wat dan wel? Geef je leven over aan Jezus en je bent gered.
dit gaat helemaal niet over 'is er een God' daar is een ander topic over op dit moment, en ik denk niet dat er ook maar 1 persoon is (behalve jij) die paranormale krachten toeschrijft aan een God.

daarbij: 'begin er niet aan', paranormale gaven is iets wat je hebt of niet. je kunt er niet aan beginnen, en je kunt het ook niet eindigen... wanneer iemand bvb een paranormale kracht ondervindt, gebeurt dit veelal buiten de eigen wil om. En mensen die bvb zoals hierboven gezegd, een kleur kunnen raden die z'n zus in gedachten heeft... da's niet echt wereldschokkend om verbannen te worden naar 'de hel' he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Anoniem: 46237 schreef op 28 december 2003 @ 21:20:
[...]
daar zal vast wel een reden voor zijn, maar niet iets paranormaals. en nostradamus en verdwijningen is gewoon een kwestie van statistiek.
om nou even door te gaan op Nostradamus: ik herinner me de voorspelling die hij maakte over de 2de wereldoorlog: 'Hister' ipv 'Hitler' 1 lettertje verschil (als we de plaats van de T niet meerekenen, en als we het laten uitspreken door een oud manneke trekt het al helemaal op mekaar :) maar het punt is: bereken jij eens statistisch:
namen met 0 tot 10 letters. waarvan er 8 van de 10 (spaties incl) juist zijn. 26 letters in het alfabet. enz...
of als we het volgens uitspraak proberen: als we aan elke gelijk klinkende lettergreep een teken geven (zoals chinees als'k me neit vergis) dan kom je tot een nog leuker optelsommetje en nog toffere statistiek...

reken daarbij dat hij de 2de wereldoorlog voorspeld heeft en enkel over dit feit kun je al lekker speculeren. en als je dan nog eens de optelsom maakt dat hij nog veel meer voorspellingen heeft gedaan...

verklaar maar eens met je statistiek...

als nostradamus voorspellingen zou gemaakt hebben aan de lopende band, en er komen er 3 uit, dan pas kun je spreken over statistiek... die man maakte ze aan de lopende band, en ze kwamen quasi allemaal uit...

als ik vandaag zeg, er komt over ten laatste 10 jaar een grote oorlog, tja dan zal ik zeker gelijk hebben... dan meot je maar wat interpretatie doen over 'grote' en oorlog is er altijd wel... als ik echter zeg: over 10 jaar (in 2014 dus) is er een grote oorlog tussen het grootste land der naties, bestuurd door georgius buschus, en de verenigde mededingende machtshebbers (europa dus 8) ) dan kun je die statistiek volgens mij volledig overboord gooien als die oorlog er komt... nog erger is het als ik dingen zou voorspellen die pas 500 jaar later gebeuren... davinci maakte prototypes van vliegtuigen, maar had hij ooit kunnen denken dat volgens de exponentiele groei van de technologie er nu Aribus A300's en Boeing 747's zouen bestaan??? iemand die zulke dingen precies kan voorspellen overtreft volgens mij de statistiek...

[ Voor 32% gewijzigd door H!GHGuY op 29-12-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIGHGuY schreef op 29 december 2003 @ 10:53:
[...]

dit gaat helemaal niet over 'is er een God' daar is een ander topic over op dit moment, en ik denk niet dat er ook maar 1 persoon is (behalve jij) die paranormale krachten toeschrijft aan een God.

daarbij: 'begin er niet aan', paranormale gaven is iets wat je hebt of niet. je kunt er niet aan beginnen, en je kunt het ook niet eindigen... wanneer iemand bvb een paranormale kracht ondervindt, gebeurt dit veelal buiten de eigen wil om. En mensen die bvb zoals hierboven gezegd, een kleur kunnen raden die z'n zus in gedachten heeft... da's niet echt wereldschokkend om verbannen te worden naar 'de hel' he...
Natuurlijk kun je er wel mee beginnen. Je kunt toch door een waarzegger tarotkaarten voor je laten leggen en daarmee proberen je toekomst te voorspellen? En je kunt toch naar een hypnotherapeut gaan of een magnetiseur?
En ik zeg gewoon wat ik denk. Mag dat hier niet? Ik denk dat het occulte van de duivel is. En de duivel is een 'gevallen' engel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:41
Over Deja-vu gesproken.

Ik heb ooit hier eens een verklaring over gelezen. Het kwam er in het kort op neer, dat als je normaal dingen mee maakt dit eerst in je korte termijn geheugen wordt opgeslagen. Later zal dit dan in je langertermijn geheugen worden gezet.

Bij deja-vu maken dan de hersenen een foutje door het direct in je lange termijn geheugen te plaatsen. Dit leidt dan tot het gevoel, alsof je dit al eerder hebt meegemaakt.... althans volgens die theorie. Zit wat in al zeg ik het zelf...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Anoniem: 98110 schreef op 29 december 2003 @ 11:12:
Natuurlijk kun je er wel mee beginnen. Je kunt toch door een waarzegger tarotkaarten voor je laten leggen en daarmee proberen je toekomst te voorspellen?
En je kunt toch naar een hypnotherapeut gaan of een magnetiseur?
Maar dat was bij HIGHGuY niet aan de orde; het ging om de mensen zelf die dromen of gevoelens hadden die op een of andere manier iets voorspelden. Daar zijn ze niet aan begonnen, dat is hun gewoon overkomen. Een alternatief genezer die er gebruik van maakt kan er zeker mee stoppen.
En ik zeg gewoon wat ik denk. Mag dat hier niet?
Tuurlijk wel :)
Ik denk dat het occulte van de duivel is. En de duivel is een 'gevallen' engel.
Aangenomen dat deze engel het minst goede met ons voorheeft, hoe moeten we dan het goeds wat de paranormale wereld ons belooft interpreteren?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Para Normaal, ... he... maak het meer Normaal!

Hell, tot dat wetenschap achter de volledige functie van ons zijn is, en alles van ons kan meten zijn er altijd dingen "paranormaal"

Tot nu toe is het zo dat wetenschappelijke ontwikkelingen "paranormale" zaken redelijk snel oplossen.

Geen para in normaal! Alles is normaal omdat het gewoon zo is!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:25

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Zelf heb ik het woord 'para' in deze context al laten varen.
Dat wij zaken nog niet kunnen uitleggen wil niets zeggen over die zaken maar over ons.
Er zullen steeds meer zaken begrepen worden en totdat ze begrepen worden voorzichtig blijven ivm oplichting en dat soort zaken.

Creatie, ik zou uit jouw opmerking de conclusie kunnen trekken dat Jezus mbv de duivel mensen genas.
Nu denk ik dat jij dat niet zo zal bedoelen maar waarom kunnen wij dan niet in zijn naam 'para'normaal bezig zijn.
Al die helderziende waarneming die mensen bezitten zijn imo gelijk aan alle andere gaven die mensen kunnen hebben zoals muziek/theater maken, top sport bedrijven, taal/wiskunde knobbel hebben ect ect.En al deze gaven komen toch niet van de duivel.
Trouwens voor mij bestaat díé niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door KroontjesPen op 29-12-2003 15:25 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Mijn idee is dat veel "paranormaal" inzicht een overblijfsel is van een vroeger/oud zintuig, dat bij mensen is weggedrukt door de ratio.

Dieren hebben dit "zesde zintuig" wel nog in veel sterkere mate. Daardoor "voelen" dieren ook bepaalde dingen aankomen, zoals bv. aardbevingen.

Bij mensen is dit zintuig door het overheersende denkvermogen veroordeeld tot een sluimerend bestaan. Er zijn echter mensen die dit zintuig wel nog enigermate kunnen gebuiken. Dat is gewoon een bepaald talent. Omdat 95% vd mensen er zich niets bij kan voorstellen, en het moeilijk meetbaar is, krijgt het een twijfelachtig karakter.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

EXX schreef op 29 december 2003 @ 13:22:
Mijn idee is dat veel "paranormaal" inzicht een overblijfsel is van een vroeger/oud zintuig, dat bij mensen is weggedrukt door de ratio.

Dieren hebben dit "zesde zintuig" wel nog in veel sterkere mate. Daardoor "voelen" dieren ook bepaalde dingen aankomen, zoals bv. aardbevingen.

Bij mensen is dit zintuig door het overheersende denkvermogen veroordeeld tot een sluimerend bestaan. Er zijn echter mensen die dit zintuig wel nog enigermate kunnen gebuiken. Dat is gewoon een bepaald talent. Omdat 95% vd mensen er zich niets bij kan voorstellen, en het moeilijk meetbaar is, krijgt het een twijfelachtig karakter.
Nou ja, als je weet hoeveel informatie een mens uitzend, zijn lichaams houding, zijn energie patroon en zelfs zijn gedachten ( als ze maar zouden stoppen met uitzenden )

Dan is het niet gek dat een paar mensen dat kunnen interpreteren en voila "paranormaal" is geboren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56810

Ik heb soms de vreemde ervaring om te schrikken van iets voordat het gebreurd.

Ik kwam gisteren op de fiets van mijn werk af. Het was zo rond 6 uur. Voor mij in de straat liep een man aan de linkerkant. Een vrouw met een hond liep recht. Ik voelde aan dat die hond zou reageren als ik langs hem fietste. Dus ik kom aanrijden, ik wil er voorbij rijden, ik krijg opneens een schrikkend gevoel en zie 1 sec later dat de hond zijn hoofd naar mij toe draaide en gromde.
Ik fietste verder en dacht er niet te lang over na.

Wat ook wel vreemd is dat ik soms droom over bepaalde plekken die ik nog nooit heb gezien of ooit ben geweest. Maar ofdat nou in verband staat met paranomale activiteiten...

Dusver mijn experience.

Het lijkt mij gemakkelijk om dingen die je niet snapt of begrijpt te koppelen aan een soort van paranormale activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yoozer schreef op 29 december 2003 @ 12:50:
[...]

Aangenomen dat deze engel het minst goede met ons voorheeft, hoe moeten we dan het goeds wat de paranormale wereld ons belooft interpreteren?
Als een lokmiddel om ons afhankelijk van de duivel te maken. Eén bezoekje aan de magnetiseur is niet genoeg. En als je psychische problemen krijgt word je doorverwezen naar de hypnotherapeut. Enzovoorts. Je lichamelijke problemen kunnen genezen worden, maar je krijgt er oneindig veel ergere geestelijke problemen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KroontjesPen schreef op 29 december 2003 @ 13:14:
Er zullen steeds meer zaken begrepen worden en totdat ze begrepen worden voorzichtig blijven ivm oplichting en dat soort zaken.
Zeker. Er is ontzettend veel oplichting in de paranormale wereld. Maar als je in aanraking komt met echte paragnosten dan raak je besmet met occulte zaken die van de duivel zijn.
Creatie, ik zou uit jouw opmerking de conclusie kunnen trekken dat Jezus mbv de duivel mensen genas.
Nu denk ik dat jij dat niet zo zal bedoelen maar waarom kunnen wij dan niet in zijn naam 'para'normaal bezig zijn.
Al die helderziende waarneming die mensen bezitten zijn imo gelijk aan alle andere gaven die mensen kunnen hebben zoals muziek/theater maken, top sport bedrijven, taal/wiskunde knobbel hebben ect ect.En al deze gaven komen toch niet van de duivel.
Trouwens voor mij bestaat díé niet meer.
Ik zal zeggen hoe ik het zie. Sommige christenen kunnen mensen genezen in Jezus' naam. De duivel kan dit imiteren, maar daardoor word je wel gebonden aan de duivel. En dat is geen pretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
Creatie, ben je niet bekend met de vele gebedsdiensten die in Nederland georganiseerd worden? Helaas zijn nog Morgoth nog Absolyte in dit topic aanwezig, maar zij kunnen hier vast heel veel over vertellen. In deze diensten worden mensen door middel van het gebed genezen, en het blijkt er daar spectaculair aan toe te gaan. Wat vind je daar dan van? En wat vind je bijvoorbeeld van iets als meditatie? Ik ken christenen die dat zelfs duivels vinden, terwijl Jezus bijvoorbeeld zelf ook naar de woestijn ging om te mediteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik ben van mening dat ratio voor het paranormale is, wat de onzekerheidsrelatie van heisenberg voor fysica is. vergelijking klopt niet geheel, maar wat ik bedoel is dat als je gaat meten aan paranormale zaken, je het proces dusdanig beinvloedt dat de uitkomst niet meer betrouwbaar is.

ik heb echter ooit wel een succesvol experiment gedaan, maar ik denk dat dat gewerkt heeft omdat we (ik en een vriend) vantevoren niet echt hadden bedacht dat we onze telepathische compatibility aan het testen waren. experiment was het raden van reeksen getallen en kleuren, succesfactor 100%. nooit weer gedaan, we koesteren dit succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 16:25

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Vroeger dacht ik precies zoal creatie nu zegt en daarom kan ik hem best begrijpen.
Ben er nu na jaren pas achter dat dit voor mij niet de juiste weg meer is.
Ben dankbaar dat ik enkele van de genoemde gaven bezit en zal die voor iedereen beschikbaarstellen die het nodig heeft en er om vraagt.
De enige beperking die ik stel is dat het mijn eigen gezondheid niet mag schaden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 98110 schreef op 29 december 2003 @ 15:45:
[...]

Zeker. Er is ontzettend veel oplichting in de paranormale wereld. Maar als je in aanraking komt met echte paragnosten dan raak je besmet met occulte zaken die van de duivel zijn.

[...]

Ik zal zeggen hoe ik het zie. Sommige christenen kunnen mensen genezen in Jezus' naam. De duivel kan dit imiteren, maar daardoor word je wel gebonden aan de duivel. En dat is geen pretje.
SATAN GET OUT OF MY OATMEAL!!!

Ah, schrik...

Vergeet niet dat er meer dingen zijn tussen hemel en aarde... lucht bijvoorbeeld, en de dampkring!

Echt "gebedsgenezing" is niets anders als wat bepaalde paragnosten/magnetiseurs doen. In werkelijkheid is de christelijke priester de grootste heks op aarde! Echt, dat iets niet in "het goede boek" staat betekent niet dat het slecht is hoor.

Want electriciteit staat niet in de bijbel, ook het internet niet... en de computer. Dan zouden die ook van Den Duivel zijn.

Weet je zeker dat je nog dat toetsenbord durft aan te raken. Echt je moet stoppen met leven in 10 BC en beginnen met leven NU!

De bijbel is een voorbeeld van een mislukt geloof scripture, aangezien er zoveel mee gekloot is over tijd dat de OUDE VERSIE... onbekend is. Wat je vandaag de dag leest is waardeloos als je waarheid zoekt,

Goede christenen weten dat ze tussen de regels moeten lezen en dat de echte betekenis vaak niet in het schrift maar in het idee van het boek zit. Ja Ja....

En ik geloof niet, en toch begrijp ik meer van het christendom dan sommige anderen. Ah well.....

Ah well, wie ben ik.... yup ik ben ik!

[ Voor 33% gewijzigd door swampy op 29-12-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HIGHGuY schreef op 29 december 2003 @ 11:01:
[...]

om nou even door te gaan op Nostradamus: ik herinner me de voorspelling die hij maakte over de 2de wereldoorlog: 'Hister' ipv 'Hitler' 1 lettertje verschil ...
Weet je hoeveel voorspellers er waren a la nostradamus, duizenden, en toevallig heeft hij het vaker dan 1 keer goed. voor mij is het nog steeds toeval. Misschien is het een treffer van 1 op de miljoen, maar dat hij bij de eerste 10.000 zit is statistisch mogenlijk
De hersenen is een complex object, het is nog lang niet duidelijk hoe die precies in elkaar zit, maar toekomstvoorspellen simpelweg omdat iemand kan toekomstvoorspellen geloof ik niet, dan wil ik weten hoe dat kan, welk (chemisch/natuurkundig) proces er achter zit, welk gedeelte v.d. hersenen daarvoor zorgt enz. Ook wil ik empirische bewijzen zien ik geloof ook helemaal niet dat 1 persoon het wel kan en een andere niet zonder enige reden.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 46237 op 29-12-2003 21:24 . Reden: smileys weg :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiaan schreef op 29 december 2003 @ 16:03:
Creatie, ben je niet bekend met de vele gebedsdiensten die in Nederland georganiseerd worden?
Jawel. Wat wil je daarmee zeggen? In veel gebedsgenezingsdiensten worden inderdaad in naam van Jezus veel mensen genezen.
Helaas zijn nog Morgoth nog Absolyte in dit topic aanwezig, maar zij kunnen hier vast heel veel over vertellen. In deze diensten worden mensen door middel van het gebed genezen, en het blijkt er daar spectaculair aan toe te gaan. Wat vind je daar dan van? En wat vind je bijvoorbeeld van iets als meditatie? Ik ken christenen die dat zelfs duivels vinden, terwijl Jezus bijvoorbeeld zelf ook naar de woestijn ging om te mediteren.
Over meditatie: hangt ervan af waar je je op richt. Als je je wilt verdiepen in New-Age en het occulte heb ik een aanrader voor je: 'Als het licht duisternis is' door Rianne van der Smitte. Na jarenlang studies in de natuurgeneeskunst en psychosynthese gevolgd te hebben, leidde Rianne van der Smitte-Groenendijk samen met haar man Walter, ruim tien jaar één van de meest prominente new-age-centra in Nederland. In spiritueel centrum ‘Pitjen-Groenendijk' konden mensen terecht voor onder meer het leggen van de tarotkaarten, astrologie, magnetiseren, hypnose, meditatietechnieken en onderwijs in een veelheid aan filosofieën. Op het moment dat een persoonlijke relatie ontstond tussen de schrijfster en Jezus Christus, ontdekte zij echter de occulte elementen, verborgen in de alternatieve geneeskunst en in de talloze anti-christelijke denkwijzen en (zelf)verlossingstechnieken. Bovendien werd zij zich bewust van de gevaren van het new-age-denken.
In het boek‘Als het licht duisternis is...' gunt Rianne van der Smitte de lezer een kijkje achter de schermen van haar eigen leven, de new-age-beweging en de alternatieve geneeskunst. Ruime aandacht wordt ook besteed aan gezond leven op een bijbelse, verantwoorde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Anoniem: 46237 schreef op 29 december 2003 @ 21:18:
[...]
Weet je hoeveel voorspellers er waren a la nostradamus, duizenden, en toevallig heeft hij het vaker dan 1 keer goed. voor mij is het nog steeds toeval. Misschien is het een treffer van 1 op de miljoen, maar dat hij bij de eerste 10.000 zit is statistisch mogenlijk
De hersenen is een complex object, het is nog lang niet duidelijk hoe die precies in elkaar zit, maar toekomstvoorspellen simpelweg omdat iemand kan toekomstvoorspellen geloof ik niet, dan wil ik weten hoe dat kan, welk (chemisch/natuurkundig) proces er achter zit, welk gedeelte v.d. hersenen daarvoor zorgt enz. Ook wil ik empirische bewijzen zien ik geloof ook helemaal niet dat 1 persoon het wel kan en een andere niet zonder enige reden.
dat is nu net het punt... Nostradamus had niet een eenmalig success, hij had de een na de ander... vergelijkbaar met iemand die keer op keer de Lotto zou winnen. (en wie van statistiek houdt: we weten allemaal dat de kans om die te winnen heel klein is)

dat je een niet gelooft dat de ene persoon het wel, en de andere het niet kan is nogal overbodig: niet iedereen kan bijvoorbeeld even goed wiskunde, taal of wat dan ook... dat is de natuurlijk diversiteit zonder dewelke we niet zouden overleven... misschien is dit een gave om bepaalde dingen/signalen/... te interpreteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
HIGHGuY schreef op 02 januari 2004 @ 15:35:
dat is nu net het punt... Nostradamus had niet een eenmalig success, hij had de een na de ander... vergelijkbaar met iemand die keer op keer de Lotto zou winnen. (en wie van statistiek houdt: we weten allemaal dat de kans om die te winnen heel klein is)
Vergeef me mijn skepticisme, maar kun je dan voorbeelden geven van tenminste een twintig verzen van deze profeet die uit zijn gekomen (en ook hoe men tot die conclusie is gekomen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
http://www.dreamscape.com/morgana/titan.htm

hier staan ze allemaal...

ik zal nog es verder zoeken naar verzen die zijn uitgekomen

1) deze gaan over New York:
http://www.dreamscape.com/morgana/newcity.htm

2) deze zijn blijkbaar enkel van de uitgekomen verzen
http://www.dreamscape.com/morgana/nospast.htm

3) Bush of Nixon??
http://www.dreamscape.com/morgana/election.htm

4) een NL site met interpretaties:
http://www.dsv.nl/~moonen/inhoud.html

5) een complete interpretatie over Nostradamus zelf... (zeker het leze nwaard!!)
http://people.howstuffworks.com/nostradamus.htm

[ Voor 108% gewijzigd door H!GHGuY op 02-01-2004 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

HIGHGuY schreef op 02 januari 2004 @ 21:45:
http://www.dreamscape.com/morgana/titan.htm

hier staan ze allemaal...

ik zal nog es verder zoeken naar verzen die zijn uitgekomen
Ik ben hier ook nogal sceptisch over. Je kan namelijk elk kwatrijn op 1001 verschillende manieren interpreteren.
Uitleg bij: Century 2, Quatrain 95
Erika Cheetham’s interpretation is similar to that of John Hogue, who has written that the great brothers could be the slain John Kennedy and his brother, Robert. However, Nostradamus might have been referring to contemporary events: the 1588 murder of brothers Henry (Duc de Guise) and Charles (Cardinal de Guise).
Hier zijn al 2 interpretaties. En waarschijnlijk kan dit kwatrijn nog met 100 andere broers in verband gebracht worden. Nogal onduidelijk en vaag dus. Je kan namelijk van geen één kwatrijn met zekerheid zeggen, wat Nostradamus daar echt mee bedoeld heeft. :)

[ Voor 8% gewijzigd door _the_crow_ op 02-01-2004 21:51 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Anoniem: 98110 schreef op 30 december 2003 @ 12:48:
Jawel. Wat wil je daarmee zeggen? In veel gebedsgenezingsdiensten worden inderdaad in naam van Jezus veel mensen genezen.
Waarvan worden die mensen dan genezen?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

Ik ben even naar die eerste link van je gegaan, HIGHGuY, en ik moet toegeven dat er minstens 1 voorspelling is waarvan ik geloof dat ie uitgekomen is :+ :
In the future by such headless idiots
These will be taken as divine utterances.
http://www.dreamscape.com/morgana/nospast.htm

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nostradamus is altijd zo vaag dat je er weinig mee kunt doen, daarnaast heeft hij zelf ook gezegd dat de mensheid haar eigen toekomst maakt, dus niet alles wat hij zget hoeft perse uit te komen.

Neem nu dit stukje tekst over de nabije toekomst:
"And this will be preceded by a solar eclipse onlangs is er een zonsverduistering geweest more dark than any since the creation of the world..., and there shall be in the month of October some great movement and transference and it will be such that one will think that the Earth has lots its natural movement, de magentische polen van de aarde zou bezig zijn om te verschuiven and that it will be plunged into the abyss of perpetual darkness; there will be initial omens in the spring, and extraordinary changes in rapid succession thereafter, reversals of kingdoms Irak, Afghanistan, Georgie and mighty earthquakes Iran, with the increase of the new Babylon Babylon, oftewel Bagdad heeft sindskort een nieuw regime..., augmented by the abomination of the first Holocaust, and it will last no less than 73 years and 7 months..."
Wat kun je daar nu mee? Sommige dingen kun je wel verklaren, misschien moeten sommigen nog gebeuren, misschien gebeurt het nooit, of misschien wordt het verkeerd geinterpeteerd.

imho is Nostradamus niets meer dan een leuk tijdverdrijf, mensen zijn goed in het vindne van verbanden, als je lang genoeg zoekt zul je ze dan ook altijd wel vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Er zwerven op het web behoorlijk veel amateuristische en onjuiste vertalingen van Nostradamus rond. Vooral na 11/9/01 zijn er een heleboel bijgekomen. Enig idee of deze site een betrouwbare bron heeft gebruikt?

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 03-01-2004 22:44 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
ik denk van wel:
het is door aan auteur van boeken over Nostradamus in het Engels vertaald als ik me neit vergis... en het is geen vertaling van een vertaling van een vertaling... :)

Pagina: 1