Toon posts:

[OC]Prime95...zwaarste belasting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb:
MSI K7N2-L
XP2600+ barton (locked)
2X 256 DDR PC3200 @ Dualchannel
Coolermaster Aero 7+
Matige Airflow =)
Cheap ass 300Watt voeding

Std moet dit op 1917 mhz lopen..
Ik heb em nu stabiel op
195X11.5 = 2143mhz lopen

Nu wilde ik het magische 200 FSB halen (11,5X200 = 2300+(=XP3400+)+Loopt me Ram tenminste op DDR400)

Alles goed ingesteld (standaard Vcore :D),
bootten deed hij, windows start op alles draait stabiel :D

uurtje 3dmark01 erover gehaald, wat geinternet, wat gecounterstriked en alles liep 100% goed :D

Idle 45 graden (op FSB 195 41/42 graden)
Stressed (met prime95) 60 graden :O

Behoorlijk warm dus.

Maargoed:
Na 4 uur primem freezed mijn systeem. (op FSB 195 had hijk 16 uur een 55 min stabiel gedraait op prime95, toen heb ik hem afgekapt)

CPU-burn etc draait echter wel stabiel)

Nu zit ik te denken..
de waarden van me voeding wijken behoorlijk tot echt veel af als ik me pc aan stressen ben.

Zou het een voeding probleem kunnen zijn?

Vcore zou ik kunnen verhogen, maar dat durf ik vanwege de temp niet aan.

Wat kan ik nog doen aan de temp?
natuurlijk de ailflow (ben ik mee bezig)
Arctic silver paste (scheelt dat echt zo veel ivm de paste bijgeleverd bij mijn Areo 7+?)
Polijsten koelblok? (of is de afwerking van de Aero 7+ al voldoende?)

Me toeren van me Aero wil ik niet TE hoog laten gaan (lawaai :S)

Ik heb hem iig teruggeclocked naar FSB 195 inafw8ing wat er zou kunnen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 23:21 ]

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb ook de aero 7+

echter is mijn Barton 2500+ @ 3200+ na een aantal uur 50 graden...en dit is met 2200 rpm ( middel stand)

Ik gebruik wel AS3.... en 2 80mm case fans...

Als ik de pc aanzet, blijft ie op de desktop idle om 32 graden... na een tijd DC staat ie op 40 graden...

Ik zou eerder je RAM op 2.8v zetten... Daar had ik met mijn RAM ook een probleem mee... redde dual400 niet op 2.6v, maar wel op 2.8

Verwijderd

Probeer toast eens.
En koel je mosfets, zet desnoods je case open en zet er een grote 220volt fan tegen, dan weet je of het de temperatuur is die je tegenwerkt. Normaal kom je met zo'n fan altijd wel een MHz of 25 verder, als het niet meer is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, Toen ik me FSB nog op 166 had, liep me Ram wel op dual 400DDR en rete stabiel :)

Temperatuur kan me ook niet tegenwerken, want wordt hij hoger dan 63 graden shut hij down (kan ik instellen met msprobe..dit programma leest zelfde temps af die ik in de bios lees, in PCalert liggen de temps 5 graden lager)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:20:
Polijsten koelblok? (of is de afwerking van de Aero 7+ al voldoende?)

Me toeren van me Aero wil ik niet TE hoog laten gaan (lawaai :S)

Ik heb hem iig teruggeclocked naar FSB 195 inafw8ing wat er zou kunnen zijn.
Ik heb onlangs een Zalman 6000Cu gelapt/gepolijst, maar dat scheelde helemaal niks in temps. Artic Silver, Ceramique in mijn geval, scheelde een graad of 8, dus dat is de eerste stap. Als je stil en koel wil hebben, ga dan eens kijken naar waterkoeling. Ik stap er binnenkort ook op over omdat dat nauwelijks hoorbaar is.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:54:
Hmmz, Toen ik me FSB nog op 166 had, liep me Ram wel op dual 400DDR en rete stabiel :)
En hierdoor gaat de performance dus achteruit :O
Nóóit je fsb en geheugen asynchroon laten werken, dat levert je alleen prestatieverlies op...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Jah weet ik, maar toen ik me 2X 256 PC3200 erin plugde deed hij dit in eerst instantie automatisch :D

Nu loopt het synchroom op 195 FSB..

Maar dat arctic spul scheelt dus veel?

als de temps nl lager zijn wil ik me Vcore wel IETSIE verhogen.

en die zalmans zijn over het algemeen behoorlijk afgewerkt.

Waterkoeling is geen optie, geen zin om alles te gaan verbouwen =)

Tja, en dit is de 1e keer dat ik een koeler geinstalleerd had (heb altijd met van die boxed dingen gewerkt =) + laten doen :S), dus kan mss ook wel verkeerde hoeveelheid pasta gebruikt hebben =)

Hoe weet je precies hoeveel je moet gebruiken?

Ga morgen ff langs mycom, nieuwe hdd halen (Maxtor 9 8mb cache 80 gig)
en dan gelijk nog xtra casefannetje...heeft mycom ook arctic? ;)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-02 23:27
Je Aero+ draait nu niet op maximale toeren? Zet hem op maximaal en test met 0,1v erbij, dan weet je of je iig die 200MHz FSB kan halen en dan kan je zelf uitmaken of je genoegen neemt met het lawaai of een betere heatsink aanschaft of gewoon @195 blijft. Met een silent heatpipe van coolermaster zette ik rustig 1,9v op me tbreb 1800+@2090, werd stressed 63 graden geloof ik.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
LoL, kan wel een Zalman CNP7000-CU kopen, maar heb geen gaatjes in me mobo..
volgens mij is de temp puur door de pasta die verre van perfect zit...

Me Aero 7+ kom uit de reviews als 1 van de beste coolers eruit, de opvolger Jet 7+ nog iets beter.

Ik w8 eerst af hoe hij reageerd op een betere aiflow, en dan ga ik me koeler opnieuw installeren met goeie pasta

En de koeler op zijn max zetten zou veel moeten schelen...echter scheelt het mij niet meer als 5 graadjes...dat zou ook kunnen duiden op slechte invloed van de pasta (hij kan niet genoeg warmte aan koeler kwijt)

Maar ga et daarna maar een proberen, koeler op max en de Vcore iets omhoog.

Wil nl niet verder gaan voordat ik weet de de airflow goed is en de koeler goed gemonteerd is.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
je moet koelpasta zo dun als mogelijk erop smeren, je pakt dus een vlak iets en smeert het super dun over de core uit

Verwijderd

Topicstarter
WTF :S
Ineens freezed me systeem tijdens het spelen van Counterstrike (FSB 195)..temp was toen maar 54....

Ik reset knop, komt hij niet voorbij bootscreen (freezed gelijk :O)
Kon niet eens meer in bios komen :S
Dus ik ff power off en weer aan en FSB op 190 gezet...alles werkt gewoon weer stabiel..

Dat is ZOOOO vaag..het een hele week goede met FSB 195 gewerkt, hij heeft meer als 3 uur CPU-burn gedaan en 16 uur en 55 minuten stabiel torture test van Prime95...dan moet je toch verw88 dat hij stabiel is.

Dit is pas sinds ik hem op 200FSB heb laten lopen en hem terug heb geclocked :S
Pagina: 1