Toon posts:

Welke HW-upgrade voor NFS-U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HI,

Mijn huidige setup:
Athlon 1800+ MP 2x
512Mb DDR ECC 2x
Tyan Tiger MPX (AGP 4x slot)
Radeon 9700Pro 128Mb (agp 8x kaart)
Audigy player

Als ik NFS-U speel, dan merk ik op sommige plekken van de verschillende banen, dat mijn fps zakken naar zo'n 18-20 fps. :-(
Nu heb ik al wat ge-experimenteerd met de settings, road-reflection uit schilt aardig wat, maar dat maakt het spel juist mooi.
Car reflection maakt ook wel een paar fps uit, maar vind ik ook weer zonde.

Iemand enig idee welke hardware ik kan upgraden voor betere prestaties?
Ik ben ook een beetje aan het kijken naar 2x Athlon 2800+ mp voor E 240 per stuk.
Maar misschien wil ik ook wel een Athlon64 of FX.

Iemand een idee, of iemand met een snellere proc, maar met zelfde video kaart?

<edit>
Ik speel in een resolutie van 1280x1024,
maar 800x600 geeft zelfde effect.
Gemiddeld heb ik wel zon 45-60 fps, dus hij KAN best wel wat.
Enkel dus op sommige plaatsen niet,
misschien ook wel een probleempje van de scene-manager intelligentie van de jongens van ElectronicArts :-(
</edit>

Graag hoor ik dus wat ervaringen van mede NFS-U racers.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 23:27 ]

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je al eens wat andere/nieuwere drivers geprobeerd? Dat kan nog al wat uitmaken met ATi-kaarten.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Vreemd dat je probs/haperingen hebt .... je setup lijkt me best wel toereikend. Zeker weten dat het een hardware probleem is en niet software? Dan zou ik als eerste je CPU verdenken ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
CorteX schreef op 27 december 2003 @ 23:20:
Heb je al eens wat andere/nieuwere drivers geprobeerd? Dat kan nog al wat uitmaken met ATi-kaarten.
ja, 3.7, 3.9, 3.10 geprobeerd,
op andere plekken op die zelfde baan krijg ik ook wel 60 fps, maar op sommige plekken dus maar 18.

Ik draai dus nu in 1280x1024, voorheen draaide ik op 800x600 en ik dacht dat hij dat dus al niet trok omdat ie op sommige plekken zo langzaam draaide.
BLijkt dat hij in 1280x1024 net zo snel/langzaam draait :-)

Verwijderd

*twijfel* Dit topic hoort in ieder geval niet in SGD, dus dan gaat ie maar naar SPV

Maar ik denk dat er met je huidige systeem veel meer te halen valt. NFS:U is gewoon een brak, typisch EA product, ook ik heb af en toe frame drops. Maar als je alleen met dit spel problemen hebt, waarom er (nog meer) geld aan uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist ook zo snel niet waar ik mijn verhaal moest posten, :o
Maar hier staat ie vast ook goed :)

Ik wil sowiso mijn systeem al lang updaten naar een 2800+, gezien dat de laatste stap is voor ik een nieuw moederbord moet hebben. Ook voor compileren en video bewerking zijn die 2 altijd goed.

Als iedereen nu zegt dat het aan de agp 4x ligt, dan kijk ik nu liever meteen naar een nieuw moederbord.

Gezien dit zo'n beetje het enige spel is wat ik speel, mag het ook wel goed draaien, als het niet goed werkt dan kan jet het net zo goed weg donderen :-)

En een hobby kost geld he :+

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:50:
Ik wist ook zo snel niet waar ik mijn verhaal moest posten, :o
Maar hier staat ie vast ook goed :)
Nou, eigenlijk niet hoor ;)
Je vraag gaat puur over hardware, en daarvoor moet je toch echt in (bijv. Overige Hardware en dergelijke zijn..

Alleen ligt daar het probleem niet, zoals Terr je probeert te vertellen. Het ligt aan het spel, dat s op de een-of-andere manier nogal brak, en draait op zeer veel systemen rot.

Dus je kunt beter gaan kijken naar wat er precies mis is met NFS:U (Waarbij ik uiteraard een brak stukje hardware natuurlijk nooit uitsluit ;) ), maar in principe, als je naar de eisen van NFS:U kijkt, mag het probleem eigenlijk niet bij je computer liggen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
Ik denk dat je met je proc/mem wat krap zit.
je hebt wel 1GB DDR, maar je moederbord ondersteund max PC2100 en geen dual channel.

ook heb je niks aan een dual CPU setup in NFS:U

ik zou een nieuw setje moederbord/CPU/mem kopen.
van je oude spullen kun je een hele leuke server maken, ook verkoop zal je nog best wat opleveren.
zorg dan wel dat je nieuwe mobo dual DDR400 ondersteund.

TheS4ndm4n#1919

• supermario888
  • Laatst online: 25-09-2023
RocketKoen schreef op 28 december 2003 @ 15:08:
Ik denk dat je met je proc/mem wat krap zit.
je hebt wel 1GB DDR, maar je moederbord ondersteund max PC2100 en geen dual channel.

ook heb je niks aan een dual CPU setup in NFS:U

ik zou een nieuw setje moederbord/CPU/mem kopen.
van je oude spullen kun je een hele leuke server maken, ook verkoop zal je nog best wat opleveren.
zorg dan wel dat je nieuwe mobo dual DDR400 ondersteund.
Het ligt niet aan de hardware volgens mij. Het is een goeie bak waar de spellen goed op kunnen draaien.
Over het geheugen dat het beetje krap is. Dat is onzin. 1024 mb is zat genoeg. Ik ken niet eens een spel die zoveel gebruikt. Ik heb een centrino 1.3 gh en 512 mb en ati m9. Daar draait het spel perfect op 1280*1024 of op 1400*1050.
Volgens mij ligt het aan de drivers of aan windows of aan de settings van je mobo.

[ Voor 4% gewijzigd door supermario888 op 28-12-2003 17:17 ]

• brokenp
  • Laatst online: 10:52
Heb je niet toevallig heel veel programma's op de achtergrond draaien?? schiet anders eens de volgende programmas af vopordat je NFS:U opstart:
- KAZAA en dergelijke
- MSN (dus echt afsluiten)
- virusscanner
- firewall
- explorer.exe

Draait ie nu beter??
De terugval nar 20 FPS is dit op vast punten in de baan? of komt dit op willekeurige momenten voor? als het willekeurige momenten zijn, kan het best zijn dat er op dat moment in windows een ander programma geactiveerd wordt

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 20:08
Om TS' verhaal te ondersteunen:
Ik heb precies hetzelfde "probleem" met NFS-U. Het vreemde aan het verhaal is dat je over het algemeen op een vette FPS zit, maar wanneer je op een bepaald stuk van de baan komt valt de FPS echt gruwelijk terug. Dat punt is bij mij waar de bomen in de middenberm staan. Aan de setup van de TS en van mij denk ik niet dat het ligt. Overbodige services uit zetten zoals hier boven wordt voorgesteld heeft bij mij geen effect gehad.

Asus P4P800 Deluxe - P4 2,80HT 800FSB - 2x 256Mb DDR 400 - Club3D 9700 Pro

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 27 december 2003 @ 23:53:
[...]

Nou, eigenlijk niet hoor ;)
Je vraag gaat puur over hardware, en daarvoor moet je toch echt in (bijv. Overige Hardware en dergelijke zijn..
Misschien heb ik de kern niet helemaal duidelijk gemaakt van mijn probleem/vragen:
Als ik NFS-U speel, dan merk ik op sommige plekken van de verschillende banen, dat mijn fps zakken naar zo'n 18-20 fps. :-(
Nu heb ik al wat ge-experimenteerd met de settings, road-reflection uit schilt aardig wat, maar dat maakt het spel juist mooi.
Car reflection maakt ook wel een paar fps uit, maar vind ik ook weer zonde.
....
Iemand een idee, of iemand met een snellere proc, maar met zelfde video kaart?
De vragen zijn dus:
-is dit instorten naar 18 fps een normaal gedrag van need for speed?
-treed dit bij mensen met een snellere processor en zelfde video kaart ook op?
-bij welk superdeluxe systeem treed dit niet meer op en zal ik dus moeten gaan aanschaffen.
Alleen ligt daar het probleem niet, zoals Terr je probeert te vertellen. Het ligt aan het spel, dat s op de een-of-andere manier nogal brak, en draait op zeer veel systemen rot.
Ok, ligt dus aan spel, dankjewel :Y)
nu kan ik dus aansluiten bij de rij van klagers bij EA games, omdat mijn spel niet goed genoeg draait :-(

Verwijderd

Topicstarter
InSPiRE schreef op 28 december 2003 @ 17:45:
Om TS' verhaal te ondersteunen:
Ik heb precies hetzelfde "probleem" met NFS-U. Het vreemde aan het verhaal is dat je over het algemeen op een vette FPS zit, maar wanneer je op een bepaald stuk van de baan komt valt de FPS echt gruwelijk terug. Dat punt is bij mij waar de bomen in de middenberm staan. Aan de setup van de TS en van mij denk ik niet dat het ligt. Overbodige services uit zetten zoals hier boven wordt voorgesteld heeft bij mij geen effect gehad.

Asus P4P800 Deluxe - P4 2,80HT 800FSB - 2x 256Mb DDR 400 - Club3D 9700 Pro
Exact, bij iedere baan zijn volgens mij net een paar kritieke punten, als je van 18fps door rijdt en hij gaat weer naar 50fps:
vol in de ankers.....
stukje terug rijden, en je ziet meteen waar de grens ligt, als je klein stukje terug bent gegaan zie je ineens die mooie 50fps instorten naar 18-20 fps.
rijd je nu een stukje naar voren, of je draait een rondje met je auto is het ook weg.

Het is echt op bepaalde plekken als je gezichts veld een bepaalde kant op staat.

Aan jouw setup te zien hoef ik dus ook geen snellere processor, danwel sneller geheugen.
Opzich mooi om te weten, ik verdacht mijn langzame geheugen van de ellende.

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:50

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Ik heb na de switch van een Asus P4PE 2.4 en 1024mb (2700) geheugen naar een Shuttle SN41G2 2400 Barton met 512mb (3200) ongeveer het zelfde probleem. NFSU hangt af en toe heel even, met motionblur valt het minder op, maar is het niet weg.
Ik zal vanmiddag eens kijken wat ie doet met 1gb 2700 geheugen...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Verwijderd

tja, wat ken je updaten

als ik had geweten dat Mijn ATI radeon zo kut was met bepaalde spellen had ik liever een GForce gekocht, heb nu een ATI 9200 pro ipv de 9800 ( die was van mijn lieve broerje) en mijn ati speelt Battlefield voor geen meter, zelfs met andere drivers, ander OS en 1024MB ddr geheugen..beetje waazige aankoop dus

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Wat voor voeding heb je? Ik lees net op Sudhian, dat iemand problemen had met z'n ati door een te lichte voeding en dat resulteerde ook in "stutters" tijdens het spelen van 3D.

Dit zou ook wel eens het probleem kunnen zijn bij dat andere topic waar nfsu ging stotteren na een verplaatsing (=ander stopcontact)...

• ETA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 19:55

ETA

NiPiN schreef op 30 december 2003 @ 14:51:
Wat voor voeding heb je? Ik lees net op Sudhian, dat iemand problemen had met z'n ati door een te lichte voeding en dat resulteerde ook in "stutters" tijdens het spelen van 3D.

Dit zou ook wel eens het probleem kunnen zijn bij dat andere topic waar nfsu ging stotteren na een verplaatsing (=ander stopcontact)...
Dat lijkt mij niet, ik heb een enermax 500w silent voeding,
moet genoeg zijn voor 2x 1800+, 2x 200Gb Maxtors, DVDspeler, DVDBrander

Verwijderd

NFSU is gewoon een ruk-spel met veel bugs ......

Verwijderd

ik heb 55oWatt voeding van ennermax, dus dat zit wel goed

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:34:
ik heb 55oWatt voeding van ennermax, dus dat zit wel goed
Die 9700 heeft toch een apparte voedings aansluiting? Heb je nog meer hardware aan dezelde draadboom hangen?

Pagina: 1