Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• georgekoeneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 15:19
Ik heb sinds kort ook zo'n Medion pocket pc. Heel leuk dingetje. Navigatie werkt perfect. Wat mij alleen een boel hoofdbrekers heeft opgelever is de synchronisatie.
Vaak wordt de partnership niet meer herkend. Na 2 dagen aanmodderen ben ik er achter dat de sync wel werkt als de ppc voor de sync gereset wordt.
Vindt ik toch een hele vreemde zaak.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? En zijn er ook oplossingen voor dit vreemde verschijnsel.

Groet
George Koeneman

Verwijderd

Ik heb ook een medion ppc met hetzelfde probleem.

Ik ben er aan gewend geraakt om het apparaat eerst te (soft) resetten voor een synchronisatie. Lekker is het niet maar goed het werkt.

Als iemand een verklaring heeft of nog beter een oplossing graag.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
ik ken iemand met hetzelfde aparaat, die heeft dus ook dezelfde problemen,

raar wel trouwens, er draait mobile OS 2003 op dus dat zou het niet moeten zijn
* Zwelgje heeft zelf een ipaq met 2003 erop en dat werkt zonder problemen overigens met dezelfde activesync versie op de pc, met hetzelfde desktop OS.. zelfs reinstall van OS hielp niet

mischien dus wachten op een rom update van medion :?

A wise man's life is based around fuck you

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Ik heb een ipaq h5550 en hetzelfde probleem hoor ;)

Maar wat helpt bij mij is eerste je pc aanzetten, en vervolgens pas je ppc in je cradle stoppen, als active sync dus pas is opgestart...

Chriet Titulaer is de man

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb je al eens geprobeerd om de laatste active sync van MS te downloaden. Deze lost veel problemen hiermee op. Tenminste, dat is mijn ervaring. Probeer het eens..
Active Sync 3.7.1
edit: of probeer de oplossing van Uzer..

[ Voor 8% gewijzigd door Calitomnication op 28-12-2003 11:49 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 13:35

Maartenvs

For Sale

Ik heb een iPAQ 1910 en dat synchroniseren werkt idd op je zenuwen. Na een harde reset en schone instal van activesync en het daarna in 1!!! keer goed instellen van mijn inbelverbinding op de iPAQ. Doet hij het nu eindelijk normaal maar zodra ik een groot bestandje wil verplaatsen (wav van vergadering) 25mb gaat ie tot de 22 mb en dan hoor dat geluid dat de verbinding is verbroken en gaat het kopiervenster flippen. Maar je zou voor jou probleem eens kunnen kijken op www.pocketpc-club.nl in het forum. Probleem komt me bekend voor.

• Zwelgje
uzer schreef op 28 december 2003 @ 11:43:
Ik heb een ipaq h5550 en hetzelfde probleem hoor ;)

Maar wat helpt bij mij is eerste je pc aanzetten, en vervolgens pas je ppc in je cradle stoppen, als active sync dus pas is opgestart...
ook als je via bleutooth of wlan synced :?

* Zwelgje synct alleen maar via of bleutooth of wlan namelijk

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 17:39

Backspace-NL

New and Improved!

Een upgrade naar ActiveSync 3.7.1 zou volgens Microsoft moeten helpen, dit zijn nl. de verbeteringen t.o.v. ActiveSync 3.7:

Microsoft ActiveSync 3.7.1 addresses the top USB connectivity issues resulting in significant increase in connectivity reliability. Specifically, ActiveSync 3.7.1:

Enhances USB driver to improve connection stability and avoid crashes
Improves detection of cradled devices
Addresses issue with ActiveSync falling into guest mode repeatedly
Addresses issue where desktop fails to detect cradled device
Addresses issue where device and desktop report different connection states and sync does not start

Improves the reliability of large file transfers
Enhances Desktop Connection Wizard UI to make connection setup easier
Improves stability to reduce application level crashes

[ Voor 6% gewijzigd door Backspace-NL op 28-12-2003 14:37 ]

Verwijderd

Zelf ook in het bezit van de Medion Pocket PC. Ook problemen gehad met Activesync. Bij mij lag het aan de firewall (Zonealarm) waardoor er geen verbinding werd gemaakt.

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Sinds de upgrade naar 3.7.1. een stabiele sync...
Hoe maak ik trouwens verbinding met internet via de cradle? Ik heb een netwerk + router (DHCP); maar hoe krijg ik een IP adres op de PDA?

• Zwelgje
Bubbaman schreef op 28 december 2003 @ 16:22:
Sinds de upgrade naar 3.7.1. een stabiele sync...
Hoe maak ik trouwens verbinding met internet via de cradle? Ik heb een netwerk + router (DHCP); maar hoe krijg ik een IP adres op de PDA?
in principe zou je niks hoeven te doen op die PDA, hij gaat gebruik maken van een soort van 'passthrough' via activesync

al geprobeerd om te browsen via de pocketpc als ie in de cradle zit :?

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Laat maar... Al opgelost (proxy ingesteld).

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33
Heb ook medion PPC gekocht, zelfs active sync ge-upgrade naar 3.7.1, maar geen effect. Alleen soft reset helpt.
Wie heeft een betere oplossing

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

mn pa heeft een hp en die zit ook regelmatig te zeiken met activesync

en ik met mn medion heb t zelfde probleem.

dus lijkt me dat het aan activesync ligt :*)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 21 februari 2004 @ 10:23:
mn pa heeft een hp en die zit ook regelmatig te zeiken met activesync

en ik met mn medion heb t zelfde probleem.

dus lijkt me dat het aan activesync ligt :*)
ik denk het niet, ik ken veel mensen met zon medion die allemaal hetzelfe probleem hebben

kheb zelf hp, en collega's ook en die hebben geen problemen met activesync

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33
Heeft iemand ervaringen met de muis van de Medion navigator?? Ik vind de verbinding niet al te denderend. Zijn er, zover jullie weten, ook andere muizen, die het misschien beter doen??

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
EJVL schreef op 24 februari 2004 @ 15:06:
Heeft iemand ervaringen met de muis van de Medion navigator?? Ik vind de verbinding niet al te denderend. Zijn er, zover jullie weten, ook andere muizen, die het misschien beter doen??
Hmm.. ik heb sinds woensdag die pda ook en als ik gps gebruik heb ik meestal 7 of meer satellieten... Waarschijnlijk weet je dit al, maar het kan ook aan de plaats liggen waar je de muis hebt liggen in je auto of aan de ruiten van de auto (zonnewerend of niet).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Ik heb vroeger wel problemen gehad met de activeS

Nu neem ik het volledig anders aan.

Plug cradle in de usb poort, start de pc op, eens de pc opgestart is alles is opgeladen, zet ik mijn pda aan en plug ik hem in.

Altijd succes mee gehad en geen vastlopers meer gehad. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Klinkt raar maar als je de pda al in de cradle zet van het begin, vind hem helemaal niets.

Is het nu activeS dat niet naar randapparaten zoekt ????

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 21:38

d-motion

zow... en dan nu...

Heb inderdaad veel problemen over het Active Sync gelezen....

Ik heb er tot op heden geen last van... Netjes powered/non powered kan ik altijd synchroniseren (Zelfs op de meest brakke computer die ik heb)....

Hiero geen speciale dingen gedaan op mijn computer... (Behalve dan 3.71 geinstalleerd).

WWW.RC5.NL

Pagina: 1