[XP-Professional] Standaard Adminwachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 18:42

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
LET OP: Eerst goed lezen voor je reageert
excuses voor deze vette opmerking, maar het lijkt nodig te zijn gezien de standaard antwoorden die telkens komen op deze vraag in oudere topics

Een vraagje wat ik gelukkig nu niet nodig heb. Maar een vraag waar ik in het verleden al wel meerdere malen mee heb gezeten en zo ook diverse andere mensen.

Wat lul ik nou?

Ik wil graag weten wat het standaard admin-wachtwoord is van XP.
Ik hoop ook dat er nu eindelijk eens een keer een antwoord komt op deze vraag.

Ga aub niet lopen verkondigen dat je die zelf hebt opgegeven tijdens de installatie!!!
Je KAN een wachtwoord opgeven (tegenwoordig doe ik dat ook). Maar als je GEEN wachtwoord opgeeft (!) kan je in de problemen komen. Het kan op een gegeven moment zijn dat je wordt gevraagd het admin-wachtwoord op te geven. Gewoon 'enter' inrammen zoals je bij de installatie gedaan hebt, werkt dus doodleuk niet. Er moet dus EEN standaard wachtwoord ingesteld zijn door XP zelf.

Welke?

Voorbeelden van topics zonder antwoord en vol met mensen die niet lezen:
[rml][ xp] na clean install... adminpassword??[/rml]
[rml][ XP]Standaard admin wachtwoord na upgrade?[/rml]
[rml][ XP] adminastrator wachtwoord[/rml]

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 27-12-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 20:44

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1 vraagje .. is er dan wel een administrator account onder Windows XP?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:51
Misschien krijg je steeds het zelfde antwoord, dit omdat je misschien zelf iets fout doet?

Wat voor ween OS gebruik je precies XP-Home of XP-Pro?

Hierin kan namelijk al verschil in zitten.

TIP :

Start eens op in safe mode. Je wordt hier meestal gevraagd om het administrator account wachtwoord. Vul hier een NIETS in. Ik denk dat je dan wel door gaat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Het kan op een gegeven moment zijn dat je wordt gevraagd het admin-wachtwoord op te geven.
geef eens een voorbeeld van zo'n geval, dat dus een blanco wachtwoord niet gepikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 21-04 23:25

Booster

Superuser

Mh, staat hier wellicht een oplossing?

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810605

[edit]
Indien je nog wel een ander Administrator-equivalent account kunt bereiken, doe dan eens Start > Run > "control userpasswords2".

Mocht je toegang hebben tot een andere XP machine, dan kun je wellicht een password restore disk maken:
PC buiten domein
PC in domein

[edit]
Ohnee, shit:
• The password reset disk cannot be used to reset the password on another computer.
Dus het moet wel op dezelfde PC. Alhoewel het misschien werkt als je op beide PC's dezelfde serialkey gebruikt hebt voor WinXP.

[ Voor 91% gewijzigd door Booster op 27-12-2003 23:29 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Het antwoord is heel simpel. Het wachtwoord dat voor de administrator gebruikt wordt is leeg tenzij anders opgegeven. Ik kom erg vaak pc's tegen van gebruikers die hun wachtwoord kwijt zijn. Dan vul ik username: Administrator in zonder wachtwoord en dan kom ik er wel gewoon doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even dicht voor onderhoud ...

En weer open.

Mensen - reageer on topic of reageer niet

[ Voor 62% gewijzigd door elevator op 27-12-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

waarom gooi je niet even VMware open; voer je een installatie uit op een lege bak; waar je uiteraard geen wachtwoord invoert; en laat je een paar nachten een cracker (LC3 of zo) op de wachtwoordbestanden zagen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 27 december 2003 @ 22:54:
1 vraagje .. is er dan wel een administrator account onder Windows XP?
Ja, XP kan er in sommige gevallen naar vragen.
Rolfie schreef op 27 december 2003 @ 22:57:
Misschien krijg je steeds het zelfde antwoord, dit omdat je misschien zelf iets fout doet?

Wat voor ween OS gebruik je precies XP-Home of XP-Pro?

Hierin kan namelijk al verschil in zitten.
Lees de topictitel eens
TIP :

Start eens op in safe mode. Je wordt hier meestal gevraagd om het administrator account wachtwoord. Vul hier een NIETS in. Ik denk dat je dan wel door gaat. :*)
In safe mode heb ik het nog niet geprobeerd..... Wellicht dat dat bij het inloggen wel werkt.... en dat je daarna het wachtwoord kan instellen. Maar ik ben er bang voor. Testen kan ik het momenteel niet bij gebrek aan installatie zonder ingevoerd wachtwoord
Anoniem: 70162 schreef op 27 december 2003 @ 23:05:
[...]

geef eens een voorbeeld van zo'n geval, dat dus een blanco wachtwoord niet gepikt wordt?
Gezien dit een stukje ervaring is wat ik in het verleden heb opgedaan en nu niet van toepassing is (van fouten leert men; ik geef tegenwoordig dus wel een wachtwoord op; dat levert geen problemen op), kan ik je helaas geen voorbeelden geven. Ik kan je alleen verzekeren dat ik ze tegen ben gekomen. En gezien andere topics hier op GoT, hebben ook anderen het probleem gehad.

Dit is zo'n typische vraag waar ik voor mezelf geen barst meer aan heb omdat ik altijd een wachtwoord invoer tegenwoordig. Alleen word ik (evenals andere tweakers) nogal eens gevraagd of ik even naar de pc van een ander kan kijken. Meestal n00bs die zo'n mega-standaard installatie hebben waarbij ook het admin-wachtwoord niet is ingevoerd..... en dan sta je weer te krabben op je voorhoofd

[quote]
been there, done that. Helaas geen oplossing
Anoniem: 18437 schreef op 27 december 2003 @ 23:07:
Het antwoord is heel simpel. Het wachtwoord dat voor de administrator gebruikt wordt is leeg tenzij anders opgegeven. Ik kom erg vaak pc's tegen van gebruikers die hun wachtwoord kwijt zijn. Dan vul ik username: Administrator in zonder wachtwoord en dan kom ik er wel gewoon doorheen.
Lees de topicstart nog eens goed door

Zoals je ziet, die vetgedrukte tekst in de topicstart heb ik er niet voor niets neergezet. Helaas lijkt deze niet te werken zoals ik had gehoopt.

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 27-12-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:12

Meneer aard

Porsche rulez!

Het standaard ww voor win xp home is system (administrator).

Als je er niet uit komt heeft er in de tips en trucs van cT gestaan hoe je de ww kunt verwijderen. Als je intresse hoor ik het wel, moet je maar even mailen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Meneer aard schreef op 27 december 2003 @ 23:30:
Het standaard ww voor win xp home is system (administrator).

Als je er niet uit komt heeft er in de tips en trucs van cT gestaan hoe je de ww kunt verwijderen. Als je intresse hoor ik het wel, moet je maar even mailen.
Kijk.... een duidelijk ontopic antwoord.
Okee, dit is van XP Home maar in ieder geval het onthouden en proberen waard.
dank
edit:

Nu net geprobeerd in XP Professional. Maar daar gaat dit verhaal helaas niet op

En nog iets wat ik over het hoofd heb gezien tijdens het tikken van m'n eigen bericht:
Spider.007 schreef op 27 december 2003 @ 23:26:
waarom gooi je niet even VMware open; voer je een installatie uit op een lege bak; waar je uiteraard geen wachtwoord invoert; en laat je een paar nachten een cracker (LC3 of zo) op de wachtwoordbestanden zagen :?
Momenteel niet zo handig; ik heb m'n systemen momenteel bomvol staan. Maar binnenkort krijg ik een HDDtje retour van een laptop die een nieuwe installatie nodig heeft.

Nu dus 2 dingen die ik kan gaan proberen (al is het alleen maar om het 'ikwillutweten')

Ook dank

[ Voor 50% gewijzigd door WFvN op 27-02-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik had nog wat dingen toegevoegd aan mijn post. Heel misschien dat je er iets mee kunt, mogelijk heb je deze over het hoofd gezien omdat ik pas weer kon editen nadat de thread opnieuw open ging ;)

• Een puntje dat ik even zou willen aanstrepen:
Dat zonder password invullen op enter drukken in sommige situaties niet werkt ligt waarschijnlijk niet aan dat er ergens achter jouw rug om een password gegenereerd is, maar aan dat het authenticatie in die situatie niet akkoord gaat met een leeg wachtwoord (ookal is dat het goede wachtwoord)

De oplossing is waarschijnlijk dus niet om naar het lege wachtwoord te zoeken, maar naar een oplossing van de vendor om de authenticatie aan te passen op de punten waar hij te wensen overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Booster schreef op 27 december 2003 @ 23:37:
Ik had nog wat dingen toegevoegd aan mijn post. Heel misschien dat je er iets mee kunt, mogelijk heb je deze over het hoofd gezien omdat ik pas weer kon editen nadat de thread opnieuw open ging ;)

• Een puntje dat ik even zou willen aanstrepen:
Dat zonder password invullen op enter drukken in sommige situaties niet werkt ligt waarschijnlijk niet aan dat er ergens achter jouw rug om een password gegenereerd is, maar aan dat het authenticatie in die situatie niet akkoord gaat met een leeg wachtwoord (ookal is dat het goede wachtwoord)
Exactly my point.... Ook al geef je niets op, er wordt wel een wachtwoord ingesteld (gegenereerd).....
De oplossing is waarschijnlijk dus niet om naar het lege wachtwoord te zoeken, maar naar een oplossing van de vendor om de authenticatie aan te passen op de punten waar hij te wensen overlaat.
Hm... ook nog iets om naar te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Probeer eens de windowsnaam van die computer als wachtwoord. (Dat las ik net ergens op een techforum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
Ik heb zelfde gehad met de Taakplanner
Een administrator zonder wachtwoord kon hier geen taken plannen.
Ik ben dus zeer genieuwd naar de oplossing, ik heb hem nog niet gevonden.

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
KorZijl schreef op 27 december 2003 @ 23:47:
Probeer eens de windowsnaam van die computer als wachtwoord. (Dat las ik net ergens op een techforum).
Ook het proberen waard....
heorot schreef op 27 december 2003 @ 23:47:
gunhead

Hier is dus een voorbeeld

edit:

Ik heb zojuist een taak geprobeerd toe te voegen maar dit leverde geen problemen op.....
Ik heb dit dus gereproduceerd alleen met andere afloop....

[ Voor 14% gewijzigd door WFvN op 27-02-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:48
WFvN schreef op 27 december 2003 @ 23:40:
[...]

Exactly my point.... Ook al geef je niets op, er wordt wel een wachtwoord ingesteld (gegenereerd).....

[...]

Hm... ook nog iets om naar te zoeken
probeer eens bij configuratiescherm/systeembeheer/lokaalbeveilings beleid
lokaal beleid
beveiligingsopties
gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden console:uitgeschakeld

misschien heb je ook hier een adminwachtwoord voor nodig, maar het is iig het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 12:29
laat even een berichtje vallen op mijn MSN of ICQ.
Ik heb een tooltje voor je *bootdisk* waarmee je dat wachtwoord ALTIJD kunt wijzigen, of eigenlijk het wachtwoord van ieder lokaal account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat ensconce zegt komt in de richting denk ik.
er zit standaard _geen_ wachtwoord op het "administrator" account aangezien dit zonder restricties is te gebruiken in safe mode.
er zit ergens in het policy beleid (same as dat externe accounts zonder wachtwoord (lengte wachtoord=0) geen toegang hebben tot winxp) van windows dat je simpelweg niet met "administrator" in kunt loggen. zover ik weet is dat ergens al eerder op dit forum ter sprake geweest. only i dont know the key to the solution :P

[ Voor 15% gewijzigd door PipoDeClown op 28-12-2003 00:03 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

WFvN schreef op 27 december 2003 @ 23:40:
Nee, sorry dat is niet wat ik bedoel. ;)

Let me rephrase:

Bij de installatie van XP vul je een lege pass in. Het veld waarin je dit doet staat in een mode 'LEEG PASSWORD GEACCEPTEERD' zeg maar.

Maar, nou zijn er andere velden, waar om hetzelfde wachtwoord gevraagt wordt, alleen deze velden staan op een mode 'LEEG PASSWORD NIET GEACCEPTEERD'.

Oftewel: als je meteen op enter drukt dan neemt Windows nog niet eens de tijd om het password wat jij net ingevuld hebt te vergelijken met zijn database.
Hij denkt:
Uh, het veld is leeg, dus er is geen wachtwoord, en ik heb een wachtwoord nodig om te authenticeren.
Het is dus puur een kwestie van stom programmeerwerk lijkt me.
(redelijk hetzelfde als wat EnsconcE aangeeft idd)

Een andere oplossing is extra tools om het leven makkelijker te maken.
Dit leek me wel aardig:
http://www.lostpassword.com/windows-xp-2000-nt.htm
Maar er zijn veel meer tools die hetzelfde kunnen.

Ik heb hier zelf een Linux distro op 1 floppy liggen die NT4 en W2k passwords kan resetten. Geen idee of hij ook met WXP werkt (ga ik straks even voor je uitproberen)

[edit]
Zo te zien werkt het ;)
Probeer deze: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

[ Voor 15% gewijzigd door Booster op 28-12-2003 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Daar staat ook wat meer info wat je kunt doen

ps: linkje komt gewoon van GoT af, dus voordat men gaat schreeuwen dat het niet mag:
http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 20:29
heorot schreef op 27 december 2003 @ 23:47:
offtopic:
Als je een taak wilt plannen heb je altijd een gebruikersnaam met wachtwoord nodig. Als je dus een leeg wachtwoord in voert, en de gebruikersnaam heeft ook geen wachtwoord krijg je deze melding te zien. "De geplande taak kan niet worden uitgevoerd, omdat er geen wachtwoord voor de gebruikersaccount is ingesteld." Zo ver ik weet kun je wel met "AT" in de command line zonder wachtwoord een taak aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 28-04 00:25

SED

Er bestaat geen standaard password voor een verse XP installatie.

Er worden ook geen spontane passwoorden verzonnen door XP.

Er kan wel het bijv. volgende aan de hand zijn:

netwerk policy accepteerde geen leeg wachtwoord waarna er tijdens de installatie een toets is aangeraakt en men dus niet weet wat men invulde.

Taal van XP is niet engels en dan heet de administrator anders, beheerder in het Nederlands bijv.

De genoemde topics gaan veelal uit van een upgrade van 98 naar Xp dus dat is geen clean install ( zoals je daar wel leest) Maar een upgrade met bestaande gegevens.

Onder XP-home is iedereen standaard administrator bij XP-pro is dat maar een persoon.

tip: druk twee maal na elkaar ctrl alt del in om in adminmode te komen bij stand alone xp install.

Een onbekend password is te resetten via een speciale bootdisk, maar die is hier al vaker genoemd.

[ Voor 7% gewijzigd door SED op 28-12-2003 00:36 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik heb net even om te controleren de volgende stappen gedaan:
  • In een VMWare een SP1 ge-slipstreamde XP Pro geinstalleerd
  • Geen administrator password opgegeven
  • User op systeem aangemaakt met 'maarten'
  • als ik uitlog en 2 keer op CAD druk voor de normale logon box, kan ik gewoon inloggen met 'Administrator' en een blanco passwoord.
Wat doe ik fout om jouw probleem te reproduceren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
elevator schreef op 28 december 2003 @ 01:06:
  • als ik uitlog en 2 keer op CAD druk voor de normale logon box, kan ik gewoon inloggen met 'Administrator' en een blanco passwoord.
Je hebt geen taak gepland via de taakplanner B). Daarmee zou je de fout kunnen reproduceren, aldus [rml]heorot in "[ XP-Professional] Standaard Adminwachtwo..."[/rml].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Harm schreef op 28 december 2003 @ 01:15:
Je hebt geen taak gepland via de taakplanner B). Daarmee zou je de fout kunnen reproduceren, aldus [rml]heorot in "[ XP-Professional] Standaard Adminwachtwo..."[/rml].
Mjah, maar dat is een bekende, en goede feature - en niet hetgene waar de TS het origineel over had vziw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Voor zover ik begrijp gaat het om een reeks aan situaties.

o.a.
• leeg admin password wil niet na upgrade 98 naar XP
• leeg admin password werkt niet altijd (denk hierbij aan, wel werken met inloggen, maar niet met andere dingen waarbij geauthenticeerd moet worden. Taakplanner kan hier een voorbeeld van zijn, maar denk ook aan dingen als shares opvragen, of de recovery console)

Dit kan inderdaad een feature zijn, dat gaan WFvN uittesten als hij weer die PC kan denk ik ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Booster op 28-12-2003 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

hmmz, ik zit hier op een win xp bak met een blank admin ww, en ik kan gewoon een nieuwe taak toevoegen. (itt heorot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Het kan wel .. niks invullen en toch een pass op local admin hebben. Maar daarvoor zul je toch ergens tijdens de installatie een config-file moeten hebben gehad. Die kan tevens nog veel meer zaken zelf afhandelen tijdens de installatie. Als die file er niet is moet een leeg veld toch echt werken imo.

Edit: als ik trouwens 2 x CAD doe krijg ik m'n task manager en verder gebeurt er niks :D

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 28-12-2003 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-04 16:19
Probeer eens de Recovery Console? Daar had ik dit zelfde probleem ook al. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Anoniem: 4629 schreef op 28 december 2003 @ 10:52:
Edit: als ik trouwens 2 x CAD doe krijg ik m'n task manager en verder gebeurt er niks :D
2 x CAD tijdens het nieuwe 'logon' scherm (waar je op je naam mag clicken) levert de klassieke logon box op :)
Billie schreef op 28 december 2003 @ 12:34:
Probeer eens de Recovery Console? Daar had ik dit zelfde probleem ook al. :/
Ook dat werkt zonder passwoord :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SED schreef op 28 december 2003 @ 00:29:
Er bestaat geen standaard password voor een verse XP installatie.

Er worden ook geen spontane passwoorden verzonnen door XP.
Correct.
Taal van XP is niet engels en dan heet de administrator anders, beheerder in het Nederlands bijv.
beheerder was een NT4 fsck-up bij de vertaling naar Nederlands.
Door menig sysadmin vervloekt die en-us als standaard gebruikt :+

De enige manier om met een nederlandse XP dat tegen te komen is een upgrade NT4 > XP of door het handmatig (!!!) veranderen van de administrator accountnaam.

Bovendien is zoals HlpDsK al aangeeft ook de mogelijkheid aanwezig dat bij de sysprepped install van een OEM PC een password is gebruikt, in sommige gevallen kun je dan nog in de answerfiles het password achterhalen (wel sloppy, maar goed).

Wat ik niet kan (en ga :+ ) testen is of een upgrade van win9x met een user account met password naar XP deze user/pass combi meeneemt, maar dat zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als het een verse XP NL installatie betreft heet het gewoon weer 'Administrator' overigens*, daar hoef je je dus geen zorgen over te maken, tenzij je een upgrade vanaf NT4 hebt gedaan :)

* voor zover je dit niet wist en niet uit de 'fsck-up' benaming van \32 haalde

[ Voor 23% gewijzigd door G33rt op 28-12-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Je kan je 'standaard' admin password veranderen door gebruik te maken van TweakUI, dat overgens hier te downloaden is. Open dat programma. Ga vervolgens naar Logon, In dat scherm dat je dan ziet staat een optie:
"Show Administrator on welcome screen". Aanklikken en klaar.

Vervolgens ga je naar config.scherm en dan gebruikersaccounts. Hier valt op dat nou ook de 'standaard' administrator-account erbij staat. Aanklikken en vervolgens kan je het wachtwoord wijzigen/toevoegen zoals bij elke normale account.

Als laatste moet je weer de admin-account weer onzichtbaar maken en dat gebeurt op dezelfde manier.

//edit: wat typefoutjes gecorrigeerd :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100904 op 28-12-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 100904 schreef op 28 december 2003 @ 13:31:
[..]

Vervolgens ga je naar config.scherm en dan gebruikersaccounts. Hier valt op dat nou ook de 'standaard' administratoraccount erbij staat. Aanklikken en vervolgens kan je het wachtwoord wijzigen/toevoegen zoals bij elke normale account.

[..]
Hoe wil je het wachtwoord van de administrator account wijzigen als je niet in kunt loggen als administrator?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spider.007 schreef op 28 december 2003 @ 13:41:
[...]

Hoe wil je het wachtwoord van de administrator account wijzigen als je niet in kunt loggen als administrator?
Door in te loggen met een ander account dat ook admin-rechten heeft (als je dat hebt aangemaakt uiteraard)? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Kijk aan... een hele vracht tips waar ik me binnenkort mee ga vermaken zodra ik een nieuw/gereviseerd schijfje heb ontvangen van IBM (m'n Travelstar 30 GB is naar de haaien toen m'n laptop uit m'n handen is geglipt |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Topic is al bijna een maandje oud.
WFvN schreef op 28 december 2003 @ 18:43:
Kijk aan... een hele vracht tips waar ik me binnenkort mee ga vermaken zodra ik een nieuw/gereviseerd schijfje heb ontvangen van IBM (m'n Travelstar 30 GB is naar de haaien toen m'n laptop uit m'n handen is geglipt |:( )
En, heb je er nog naar gekeken?

Zit nu met een pc van een kennis te spelen met XP home. Ik heb al vaker ingelogd op dat ding, en weet dat administrator geen wachtwoord heeft. Ik heb vaker zo ingelogd. Nu (later) moet ik in de recovery console zijn omdat dat ding niet meer boot, en dan moet ik inloggen als admin. Als ik geen wachtwoord intik krijg ik de melding dat dat niet klopt :? Dus ik de Offline NT Bootdisk & Reg Editor gebruiken. Die zegt dus ook doodleuk dat het wachtwoord blank is :? Probeer ik daarin het wachtwoord te veranderen, lukt dat niet omdat het wachtwoord blank is. Toen geprobeerd het wachtwoord nogmaals te blanken, en pas toen slikte de recovery console een blank wachtwoord.

Ik kan er geen touw aan vastknopen |:( Ik kan weer verder troubleshooten ieg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Mike Jarod schreef op 21 januari 2004 @ 21:39:
Topic is al bijna een maandje oud.

[...]

En, heb je er nog naar gekeken?

Zit nu met een pc van een kennis te spelen met XP home. Ik heb al vaker ingelogd op dat ding, en weet dat administrator geen wachtwoord heeft. Ik heb vaker zo ingelogd. Nu (later) moet ik in de recovery console zijn omdat dat ding niet meer boot, en dan moet ik inloggen als admin. Als ik geen wachtwoord intik krijg ik de melding dat dat niet klopt :? Dus ik de Offline NT Bootdisk & Reg Editor gebruiken. Die zegt dus ook doodleuk dat het wachtwoord blank is :? Probeer ik daarin het wachtwoord te veranderen, lukt dat niet omdat het wachtwoord blank is. Toen geprobeerd het wachtwoord nogmaals te blanken, en pas toen slikte de recovery console een blank wachtwoord.

Ik kan er geen touw aan vastknopen |:( Ik kan weer verder troubleshooten ieg ...
Ik heb dit bericht over het hoofd gezien....

Het antwoord heb ik helaas nog niet. Wel hebben we hier dus een concreet puntje bij de kop.

Ik heb zojuist een schone installatie gemaakt van XP Corporate Edition waarbij ik geen administratorwachtwoord heb ingevoerd tijdens het installeren.
Het wachtwoord achteraf wijzigen is mogelijk door in te loggen als administrator. Bij het inloggen hoef je ook geen wachtwoord in te voeren. Voor mij tot dusver geen problemen dus.

I'll keep you posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Tomatoman

Fulltime prutser

Probeer eens een sterrretje als wachtwoord. Als je de Windows-cd erbij pakt, vind je in de i386 map een bestand unattend.txt. Dat bestand geeft standaardwaardes op voor een installatie zonder ingreep van de gebruiker. Daar staat bij mij onder meer de volgende sectie in:
[GuiUnattended]
; Sets the Timezone to Western Europe
; Sets the Admin Password to NULL
; Turn AutoLogon ON and login once
TimeZone = "110"
AdminPassword = *
AutoLogon = Yes
AutoLogonCount = 1
Ik weet niet of een leeg wachtwoord in dit bestand moet worden aangegeven met een sterretje (daar lijkt het wel op) of dat het wachtwoord daadwerkelijk een sterretje is.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
tomatoman schreef op 27 februari 2004 @ 02:53:
Probeer eens een sterrretje als wachtwoord. Als je de Windows-cd erbij pakt, vind je in de i386 map een bestand unattend.txt. Dat bestand geeft standaardwaardes op voor een installatie zonder ingreep van de gebruiker. Daar staat bij mij onder meer de volgende sectie in:

[...]
Ik weet niet of een leeg wachtwoord in dit bestand moet worden aangegeven met een sterretje (daar lijkt het wel op) of dat het wachtwoord daadwerkelijk een sterretje is.
Net geprobeerd door als administrator in te loggen met als wachtwoord het *

Maar dat slikt hij niet. Zou wel mooi geweest zijn als dat het antwoord was. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Sets the Admin Password to NULL
Hmm... en wat is NULL in dit geval :? Heb je die exacte tekst reeds geprobeerd? Had je inmiddels het probleem kunnen reproduceren?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
null en NULL nu ook maar even geprobeerd.... je weet het inderdaad nooit zeker tenzij je het geprobeerd hebt. Maar nee, ook dit zijn niet de standaard wachtwoorden.

Ik ben nog niet tegen het probleem aangelopen. Ik ga dit draadje nog eens flink doorneuzen en zien welke problemen er genoemd worden en of ik die kan reproduceren. De exacte problemen die ik heb gehad weet ik dus niet meer.

Maar ik denk dat het grootste probleem eigenlijk al opgelost is.
Ook al weet je het standaard administrator wachtwoord niet, dat boeit niet want:

1) Je kan WEL inloggen als administrator door 2x op CTRL-ALT-DEL te drukken bij het inlogvenster
2) Dan inloggen als adminstrator zonder het wachtwoord in te voeren en dus gewoon op enter te drukken
3) Je kan dan bij users gewoon het wachtwoord van de administrator instellen.

Mocht je dus tegen het probleem aanlopen, dan zal je op dat moment het 'installeren' van dat ene (of waar je ook maar tegen het wachtwoordprobleem aanloopt) moeten afbreken, uitloggen, dan inloggen als administrator, dan wachtwoord wijzigen en dus wel een wachtwoord opgeven, dan opnieuw inloggen en vervolgens opnieuw datgene uitvoeren waarbij je tegen het probleem aanliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35769

ik heb net wat heel doms gedaan
ik heb net dus die "control userpasswords2" gebruikt

en daar stonden 3 gebruikers

Gast
Administrator
Sjaak

nu heb ik dus sjaak verwijderd waarmee ik dus ben ingelogd dit geheel perongeluk
en nu wil ik dus weer sjaak terug hebben..
nu kan ik deze wel maken maar dan krijg ik dus zeg maar het standaard scherm en niet die van me oude sjaak terug en om alles weer als oud in te stellen is me teveel werk

iemand een id hoe dit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Ten eerste had je beter een nieuw topic kunnen maken, ten tweede kun je dit niet terughalen omdat je ws. het hele profiel hebt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ddc schreef op 28 april 2004 @ 21:25:
Ten eerste had je beter een nieuw topic kunnen maken, ten tweede kun je dit niet terughalen omdat je ws. het hele profiel hebt verwijderd.
dus alles weer handmatig terug halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Juist. Als je pech hebt is je mijn documenten ook leeg en niet meer terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb hier meerdere pc's staan die géén administrator wachtwoord hebben. (en trouwens ook géén andere users).

Manier:
Windows CD er in. Installeren (enter bij admin password)
Daarnaa in het scherm "maak users aan" harde reset

Nog nooit een wachtwoord tegengekomen. Dus ik ben erg benieuwd naar de reproduceerbaarheid van dit probleem. Wat ik overigens vermoed is dat er géén standaard password is maar dat er bepaalde programma's niet accepteren dat er géén wachtwoord is. En dus niet goed werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ddc schreef op 28 april 2004 @ 21:35:
Juist. Als je pech hebt is je mijn documenten ook leeg en niet meer terug te halen.
neej alles heb ik nog wel alleen ik moet alles handmatig weer instellen maar ben op het moment druk bezig gewoon

ik bedenk me nu dat ik beter mijn nieuwe map de oude naam had kunnen geven (profie) dan was het denk ik wle goed gegaan maar ja al bijna klaar met instellne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
tomatoman schreef op 27 februari 2004 @ 02:53:

[...]
Nee. Een * betekend juist GEEN password. Als je een default Admin password wilt gebruiken dan moet je dit expliciet opgeven in unattend.txt.
Voor meer info zie b.v. ook: http://www.microsoft.com/...2k3tr_s_guiunattended.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Spider.007 schreef op 27 februari 2004 @ 11:59:
[...]
Hmm... en wat is NULL in dit geval :? Heb je die exacte tekst reeds geprobeerd? Had je inmiddels het probleem kunnen reproduceren?
NULL betekend hier exact hetzelfde als nada, niente, niets (oftewel GEEN password) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit heeft allemaal niets met dit topic meer te maken

dicht

---

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.