Nero Digital vervanger van Divx?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft iemand al Nero Recode geprobeerd? Volgens de review 2x sneller dan DivX en betere beeldkwaliteit. Nero Digital, de codec, zou ook geschikt worden gemaakt voor stand-alone spelers en Nero heeft natuurlijk goede contacten door hun software. Lijkt veelbelovend!

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
als het freeware is, en blijft (of iig een freeware versie ervan, net als bij divx standaard en pro) kan het succes hebben..

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
erg goede review moet ik zeggen ziet er goed uit..

alleen een ding nog.. zit deze encode software bij nero 6 ofzo? of moet je die apart downloaden?
zal eens effe wat gaan uit zoeken.

zal misschien in de toekomst goed uitgaan komen..

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 11:03
klinkt dik okee ;)

no comment

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

niet alleen de beeldkwaliteit maar vooral de snelheid is opvallend hoger dan divx en xvid.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

...included in Ahead's Nero Vision Express software, version 2.1.0.3......

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Schijnt goed te werken en inderdaad ook in Stand Alone spelers... wij verkopen het pakket en klanten zijn er tevreden over :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 12:55
Het klinkt veelbelovend, maar het vergelijken met DivX en Xvid op de standaardsettings is niet heel interessant. Professionele rippers weten vaak precies welke settings bij welke film passen en dat scheelt *enorm* in beeldkwaliteit. Daarnaast maakt het voor een ripper niet uit of de UI van het ripprog veel opties heeft of niet (liever zoveel mogelijk zelfs)

Veel zal denk ik afhangen van hoe 'openbaar' dit formaat wordt. Voor degenen die snel en gemakkelijk een filmpje willen rippen voor thuis is het denk ik wel een uitkomst. Heb wel eens een paar uurtjes met DivX + VirtualDub geklooid, maar werd niet echt de kwaliteit van de films die je op inet kunt vinden. Misschien een uitkomst dus voor mij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Morrar op 27-12-2003 23:22 ]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

VP6 is misschien nog eerder een geschikte kandidaat. Zeker nu na de laatste fix de sizeprediction betrouwbaar is en de snelheid verbeterd is.

Verwijderd

ik heb het vannacht even getest met een concert van blof (ca. 60 minuten) en het resultaat mag er zeker zijn. (zowel beeld als geluid)

misschien niet zo'n handige keuze voor snelheid maar qua geluid is het zeer zeker een prima rip met nero recode.

Verwijderd

Morrar schreef op 27 december 2003 @ 23:21:
Veel zal denk ik afhangen van hoe 'openbaar' dit formaat wordt.
Openbaar? Video, audio en bestandsformaat zijn volledig MPEG-4 compatible. Elke MPEG-4 implementatie kan dit afspelen (3ivx, ffdshow, NeroDigital). Geen vieze MPEG-4 video + mp3 audio in .avi meer dus :)

En ja, standalone ND spelers komen eraan.

Menno

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 09:07

Len

Leeg

De kiss dp-450 kan het bestand niet afspelen..

Uhm.. het speelt wel af, maar geen beeld (zwart) en geen geluid (stil :Y) )

De tijd loopt wel gewoon door.

[ Voor 12% gewijzigd door Len op 29-12-2003 11:48 ]

Free Tibet

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Even voor de makkelijkheid.

Divx :
Afbeeldingslocatie: http://gfx.cdfreaks.com/reviews/nero_digital/divx_scr_1_big.jpg

Nero Recode:
Afbeeldingslocatie: http://gfx.cdfreaks.com/reviews/nero_digital/digital_scr_1_big.jpg

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Kan je die codec ook ergens los downloaden zodat ik hem even kan uitproberen ?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 11:53:
Kan je die codec ook ergens los downloaden zodat ik hem even kan uitproberen ?
nou nou zeg.. beetje kijken op nero ;) http://www.nero.com/en/631943753993336.html

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 29 december 2003 @ 11:53:
Even voor de makkelijkheid.

Divx :
afbeelding

Nero Recode:
afbeelding]
Lekkere vergelijking, twee totaal verschillende frames... :X

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
speelt in stand-alone af?? hoe de hell willen ze dat doen dan.
Dit is toch compressie ten top?
Of bedoelen ze dan weer de DVDspelers die DiVX kunnen spelen nzo??

Verwijderd

Andamanen schreef op 27 december 2003 @ 23:27:
VP6 is misschien nog eerder een geschikte kandidaat. Zeker nu na de laatste fix de sizeprediction betrouwbaar is en de snelheid verbeterd is.
Ik ben hem even aan het uitproberen, hij ziet er erg veel beloofend uit, alleen hi is wel wat minder snel da divx.

Al vind ik divx erg waardeloze, na versie 4.12 is die er niet veel beter op geworden.

Daarna ga ik nog de nero digitaal codec uitproberen.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Vraag me af of this nieuwe formaat Xvid kan verslaan, misschien kan het ... maar dan moet de codec wel vrij komen, ook voor diegene die geen nero gebruiken. Anders is het weer zo'n leuke uitvinding die niemand gebruikt!

There is no place like ::1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 11:59:
[...]

Nou ik kan nu al zien dat divx heel wat block artifacts geeft. Het is weliswaar niet dezelfde frame maar wel ereen uit dezelfde actiescene. En ik moet zeggen blokartifacts irriteert mij mateloos.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 11:59:
[...]

Je kan hier wel op zien (aan bijvoorbeeld de pijlen) dat de onderste screenshot veel scherper is dan de bovenste en dan maakt het niet uit of de ene screenie net een seconde eerder is genomen dan de andere.

mmm...net iets te laat.

[ Voor 4% gewijzigd door Jk_W op 29-12-2003 12:16 ]

Verwijderd

swampy schreef op 29 december 2003 @ 12:11:
Vraag me af of this nieuwe formaat Xvid kan verslaan, misschien kan het ... maar dan moet de codec wel vrij komen, ook voor diegene die geen nero gebruiken. Anders is het weer zo'n leuke uitvinding die niemand gebruikt!
Je kunt ook wel MPEG-4 compatible bestanden maken zonder van NeroDigital gebruik te maken. Meeste spelers kunnen al wel MP4 afspelen (mbv 3ivx/ND/ffdshow en voor Linux ook wel een aantal).

Het grootste verschil tussen ND en bijvoorbeeld DivX is dat niet alleen de video MPEG-4 is, maar ook het bestandsformaat en de audio codec. Video wordt al heel breed ondersteund, taak voor Ahead is, om te zorgen dat ook audio en bestandsformaat wat meer geaccepteerd wordt. Hiervoor komen binnenkort SDKs om de overstap voor hardware producenten wat makkelijker te maken.

Menno

Verwijderd

Andamanen schreef op 27 december 2003 @ 23:27:
_/-\o_ Ik haal hier mee zelfs betere resoltaten dan Xvid, dit wordt nu me favo codec, geen spyware, erg stabiel, en erg goede resoltaten.

Xvid heeft net ietsje meer last van airflaks.

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-08 10:10
Recode begint bij mij te zeiken dat ik een plugin moet downloaden, op de andere pc doetie dat niet????

Verwijderd

Op de site van Nero stond dat je alle vier update's geinstaleerd moet hebben voordat die het goed doet ;) .

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Codec-comparison:
http://www.doom9.org/index.html?/codecs-203-1.htm

uit de conclusie:
NeroDigital has certainly made an impression, mostly in the speed department. Though what I suspected in the beginning has come true: We have a tradeoff between speed and quality and the former was clearly favored. Since NeroDigital is supposed to be used in standalone recorders and hence had to be limited in computational complexity, the results are still good, but ND isn't as detailed as its competition and it is somewhat blocky as well (though those are well hidden in many cases). I'm also no fan of being restricted to one application and the non editability of the Recode output is a major nono to me. I'd like to see this codec freed from the Recode corset.

Verwijderd

De VP6 codec kwam er ook erg goed uit, bij lage bitrate's (200kBit) heb ik beter resoltaat dan xvid.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
werkt deze codec nou al met huidige standalone spelers, of worden die op dit moment nog ontwikkeld en komen deze in de toekomst uit?

• Len

Len

Leeg

Bij de Kiss DP-450 werkt het niet

Free Tibet

Verwijderd

The Evil Brain schreef op 04 januari 2004 @ 17:02:
werkt deze codec nou al met huidige standalone spelers, of worden die op dit moment nog ontwikkeld en komen deze in de toekomst uit?
Werkt al ja. Maar op dit moment werken al die standalones alleen met het AVI bestandsformaat. Je moet je MP4 bestanden dus (nog) even omzetten naar AVI.

Menno

Verwijderd

Triple X schreef op 03 januari 2004 @ 03:51:
Recode begint bij mij te zeiken dat ik een plugin moet downloaden, op de andere pc doetie dat niet????
Je moet even je serial opnieuw invullen bij NeroVision express. (Linksonder op het vraagteken drukken).

Menno

• Len

Len

Leeg

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:07:
[...]

Werkt al ja. Maar op dit moment werken al die standalones alleen met het AVI bestandsformaat. Je moet je MP4 bestanden dus (nog) even omzetten naar AVI.

Menno
uhmm.. welk avi formaat? cinepack? mpg?
:Y)

Free Tibet

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Len schreef op 04 januari 2004 @ 20:22:
[...]

wat dacht je van renamen?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Len

Len

Leeg

OnTracK schreef op 04 januari 2004 @ 20:26:
[...]
wat dacht je van renamen?
lol

Goed idee, ik rename een indeo gecode AVI naar mpg en dan kan ik het met een standalone DVD/DiVX speler lezen? Nee niet echt.

AVI is meer een container waarin verschillende bestandsformaten kunnen zitten

En aangezien in Nero Digital ook de subtitles zit, moeten de fabrikanten van standalone spelers toch wat meer proggen in hun frimware denk ik.

Ik hoop wel dat ze dat doen, Nero ReCode is een makkelijk proggie.

[ Voor 24% gewijzigd door Len op 04-01-2004 22:16 ]

Free Tibet

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Len schreef op 04 januari 2004 @ 22:14:
[...]

lol

Goed idee, ik rename een indeo gecode AVI naar mpg en dan kan ik het met een standalone DVD/DiVX speler lezen? Nee niet echt.

AVI is meer een container waarin verschillende bestandsformaten kunnen zitten

En aangezien in Nero Digital ook de subtitles zit, moeten de fabrikanten van standalone spelers toch wat meer proggen in hun frimware denk ik.

Ik hoop wel dat ze dat doen, Nero ReCode is een makkelijk proggie.
ik heb het programma nog niet gebruikt, maar vanwege de reacties hierboven dacht ik dat Nero een *.mp4 maakt (wat ook gewoon een *.avi is, omdat het, zoals je zegt, een container-formaat is). als je die *.mp4 renamed naar een *.avi zal een standalone DivX-speler hem waarschijnlijk ook kunnen lezen. maar een *.mp4 kijkt hij gewoon overheen...

als Nero recode geen *.mp4-files maakt heb ik niks gezegd

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

OnTracK schreef op 05 januari 2004 @ 09:17:
[...]
ik heb het programma nog niet gebruikt, maar vanwege de reacties hierboven dacht ik dat Nero een *.mp4 maakt (wat ook gewoon een *.avi is, omdat het, zoals je zegt, een container-formaat is). als je die *.mp4 renamed naar een *.avi zal een standalone DivX-speler hem waarschijnlijk ook kunnen lezen. maar een *.mp4 kijkt hij gewoon overheen...

als Nero recode geen *.mp4-files maakt heb ik niks gezegd
Wat een onzin. Een MP4 is geen AVI, anders zou het waarschijnlijk wel AVI heten... MP4 is dus een ANDER bestandsformaat, een soort container voor de data die de codecs genereren. Wat ik dus bedoel is dat je de codec data uit de MP4 moet halen en in een AVI moet stoppen. Dit kan onder andere met mp4creator. Zoek maar een beetje op doom9 om wat meer info te vinden.

Menno

Verwijderd

Len schreef op 04 januari 2004 @ 20:22:
[...]

????

Er is maar 1 AVI formaat

Menno

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 09:52:
[...]

????

Er is maar 1 AVI formaat

Menno
AVI is een container voor andere formaten. AVI kan dus vanalles zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op 05 januari 2004 @ 09:55:
[...]

AVI is een container voor andere formaten. AVI kan dus vanalles zijn.
Er is maar 1 AVI bestandsformaat. Dat het een container is voor verschillende codecs, klopt wel ja. Een programma dat de ene AVI kan lezen kan alle andere AVI's ook lezen, of het ook met alle codec data die in de AVI opgeslagen zit om kan gaan is een ander verhaal (kwestie van codecs en niet van bestandsformaat).

Menno

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 12:12

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

..@tutti frutti: wat heb jij met divx uitgevroten? dat kan ontiegelijk veel scherper en blokjeslozer! ik heb nu een jaar uitgebreide ervaring met divx en xvid, xvid is uiteindelijk een bijna onmerkbare fractie mooier, maar divx is echt sneller. ik ben nu zo vergevorderd dat ik bijna alle divxen op kazaa en overnet niet om aan te zien vind.. het is jammer dat die vergelijking gepost is, want zo verdwijnt het "divx-is-klein-maar-lelijk" nooit..

van de nero site "Nero Recode 2 eliminates bad quality viewing! Now you can make backups of unprotected DVDs without any visible loss of quality! This now means that a whole film will fit on a normal blank DVD (4.7GB)! "

dat kan dus met divx op 2 CD's.. (met xvid ook)

excuses als ik te flaming klink...

[ Voor 30% gewijzigd door powerflux op 05-01-2004 10:31 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

powerflux schreef op 05 januari 2004 @ 10:28:

van de nero site "Nero Recode 2 eliminates bad quality viewing! Now you can make backups of unprotected DVDs without any visible loss of quality! This now means that a whole film will fit on a normal blank DVD (4.7GB)! "

dat kan dus met divx op 2 CD's.. (met xvid ook)

excuses als ik te flaming klink...
Dat stukje van Recode slaat op het DVD9 -> DVD5 gedeelte. Die laat de DVD dus in DVD formaat (MPEG-2) waardoor het afspeelbaar blijft op elke DVD speler. Als je gebruik maakt van NeroDigital kun je dus ook op 2 (of 1) CDs een hele film encoden.

Menno

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

keej.. ik heb er nu ook mee gespeeld, t gaat ~10 fps sneller dan divx (39.53 fps avg -> settings allemaal op default), t ziet er niet slecht uit, best goed voor een bedrijf wat begint aan mp4 codec's (ik denk dat we er wel meer van gaan horen) maar het afspelen gaat belabberd - cpu op 80%, slepen met de (minder practische player) gaat niet zonder crash.
ze zijn goed onderweg, maar ik blijf toch bij divx en xvid. (omdat die toch mooier zijn, met de mulitpass sneller, geen aparte player nodig hebben en niet zo veel cpu vreten)

[ Voor 19% gewijzigd door powerflux op 05-01-2004 11:50 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 09:58
powerflux schreef op 05 januari 2004 @ 10:28:
....ik heb nu een jaar uitgebreide ervaring met divx en xvid, xvid is uiteindelijk een bijna onmerkbare fractie mooier, maar divx is echt sneller.....
mmmm... ik weet niet waar je informatie vandaan haalt (geleend van doom9.net):

Codec Speed
3ivX 16.86 fps
SBC 46.62 fps
DivX5 6.17 fps
ffvfw 11.22 fps
ND 58.99 fps
RV9 14.54 fps
VP6 13.37 fps
XviD 37.31 fps

Xvid is ongeveer 6 keer zo snel, toch maar overstappen naar het xvid-kamp ;) ?

Maar om weer ontopic terug te komen: Nero digital is idd een hele snelle codec en de beeld en geluidskwaliteit zijn zeker niet slecht. Maar vergeleken met xvid of realvideo 9 moet ND nog een stukje groeien. Dit is waarschijnlijk wel een interessant verhaaltje:

Verwijderd

powerflux schreef op 05 januari 2004 @ 11:46:
keej.. ik heb er nu ook mee gespeeld, t gaat ~10 fps sneller dan divx (39.53 fps avg -> settings allemaal op default), t ziet er niet slecht uit, best goed voor een bedrijf wat begint aan mp4 codec's (ik denk dat we er wel meer van gaan horen) maar het afspelen gaat belabberd - cpu op 80%, slepen met de (minder practische player) gaat niet zonder crash.
ze zijn goed onderweg, maar ik blijf toch bij divx en xvid. (omdat die toch mooier zijn, met de mulitpass sneller, geen aparte player nodig hebben en niet zo veel cpu vreten)
ShowTime gebruikt adaptieve postprocessing, die gebruikt op bijna iederen computer ongeveer 80% CPU tijd. Dit kun je wel anders instellen. (Manual ipv Auto-adjust)

Menno

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

info van mezelf.. ik heb geen idee hoe ze bij doom9 aan ~6 fps voor divx5 komen.. op mijn amd 1800xp+, bitrate rond 1200, hoogste kwaliteit, qubic resising etc. etc. haal ik met virtual dub 1.45 rond de 28-32 fps.. xvid zo ongeveer hetzelfde..
-- van mpeg2 dvd naar avi

nog even offtopic: hoe zit het met de Ogg theora codec? lijkt me zeer interresant..
http://www.theora.org/

en we gaan inderdaad weer ontopic

[ Voor 21% gewijzigd door powerflux op 05-01-2004 12:13 ]

• pyro83
powerflux schreef op 05 januari 2004 @ 12:08:
info van mezelf.. ik heb geen idee hoe ze bij doom9 aan ~6 fps voor divx5 komen.. op mijn amd 1800xp+, bitrate rond 1200, hoogste kwaliteit, qubic resising etc. etc. haal ik met virtual dub 1.45 rond de 28-32 fps.. xvid zo ongeveer hetzelfde..
-- van mpeg2 dvd naar avi

nog even offtopic: hoe zit het met de Ogg theora codec? lijkt me zeer interresant..
http://www.theora.org/

en we gaan inderdaad weer ontopic
hmm.. interessant, ik heb zelf tijdens terug ook divx 5.1.1 geprobeerd, ik kan me herinneren dat ik iets van 4fps haalde (via avisynth).
Weet je zeker dat 5.1.1. hebt geprobeerd(divx 5.1 was volgens mij nog redelijk snel)? Misschien heb je andere instellingen gebruikt...
Anyway, volgens doom9 is met de beste kwaliteitsinstellingen is divx gewoon veeel langzamer dan xvid.

En even offtopic over ogg theora, don't get your hopes up:
http://forum.doom9.org/sh...ff3a1b156e&threadid=67540

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
pyro83 schreef op 05 januari 2004 @ 11:56:
[...]

mmmm... ik weet niet waar je informatie vandaan haalt (geleend van doom9.net):

Codec Speed
3ivX 16.86 fps
SBC 46.62 fps
DivX5 6.17 fps
ffvfw 11.22 fps
ND 58.99 fps
RV9 14.54 fps
VP6 13.37 fps
XviD 37.31 fps

Xvid is ongeveer 6 keer zo snel, toch maar overstappen naar het xvid-kamp ;) ?

Maar om weer ontopic terug te komen: Nero digital is idd een hele snelle codec en de beeld en geluidskwaliteit zijn zeker niet slecht. Maar vergeleken met xvid of realvideo 9 moet ND nog een stukje groeien. Dit is waarschijnlijk wel een interessant verhaaltje:
hou wel rekening mee dat Divx 3.11 veel vaker gebruikt wordt dan 5.0

• pyro83
ubermaestro schreef op 05 januari 2004 @ 17:20:
[...]

hou wel rekening mee dat Divx 3.11 veel vaker gebruikt wordt dan 5.0
dat klopt, ik denk dat dat komt doordat divx 3.11 (nandub) veel sneller encode dan 5.0. Eigenlijk naar mijn mening een beetje jammer omdat nieuwe codecs zoals xvid of divx 5.1 een veeeel betere compressie hebben.
In de laatste test van doom9 is xvid overigens gekroond als de nieuwe koning van beeldkwaliteit, een plek die eerst was weggelegd voor divx 3.11.
Ik zie eigenlijk niet meer echt een reden om divx 3.11 te gebruiken, maar goed wie ben ik?

• Len

Len

Leeg

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 09:52:
[...]

????

Er is maar 1 AVI formaat

Menno
Nah, we bedoelen hetzelfde maar blijven langs elkaar praten volgens mij :P

Ik heb die .mp4 file in mijn kiss dp-450 gestopt, en het speelde wel, alleen met een zwart beeld zonder geluid. Ik had dus geen foutmelding. Ik hoop dat Kiss het wel voor elkaar gaat krijgen :)

PS. je hoeft niet steeds de groeten te doen hoor :)

Free Tibet

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Len schreef op 06 januari 2004 @ 17:56:
[...]

Nah, we bedoelen hetzelfde maar blijven langs elkaar praten volgens mij :P

Ik heb die .mp4 file in mijn kiss dp-450 gestopt, en het speelde wel, alleen met een zwart beeld zonder geluid. Ik had dus geen foutmelding. Ik hoop dat Kiss het wel voor elkaar gaat krijgen :)

PS. je hoeft niet steeds de groeten te doen hoor :)
Het formaat moet wel bekend zijn he om in een KISS codec terecht te komen, en daar zie ik een probleem.

nero's codec zit "ingebakken" alleen in nero zelf.... niet zoals Xvid vrij verkrijgbaar of als divx shareware/betaalware/limited freeware.

Nee gewoon alleen maar IN hun software!

Dat limiteerd het gebruik dus tot backup purposes! Aangezien tot dat de codec vrij gegeven is... wie kan hem afspelen?

Verwijderd

pyro83 schreef op 05 januari 2004 @ 18:47:
[...]
dat klopt, ik denk dat dat komt doordat divx 3.11 (nandub) veel sneller encode dan 5.0. Eigenlijk naar mijn mening een beetje jammer omdat nieuwe codecs zoals xvid of divx 5.1 een veeeel betere compressie hebben.
In de laatste test van doom9 is xvid overigens gekroond als de nieuwe koning van beeldkwaliteit, een plek die eerst was weggelegd voor divx 3.11.
(Bij de test op doom.org zag ik dat xvid nogal de kleur tempertuur van het beeld verandert terwijl die bij vp6 haast het zelfde blijft.)

Ik weet niet hoe het komt maar bij vp6 heb ik veel mooier beeld dan bij Xvid. Xvid heeft bij mij wat last van blokkeringen, ook waneer ik de antiblok functie aan zet van de codec waneer ik het afspeel.

Wat gaat er dan hier verkeerd ? Of is vp 6 gewoon beter bij lage bitrate's ?

• pyro83
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:12:
[...]

(Bij de test op doom.org zag ik dat xvid nogal de kleur tempertuur van het beeld verandert terwijl die bij vp6 haast het zelfde blijft.)

Ik weet niet hoe het komt maar bij vp6 heb ik veel mooier beeld dan bij Xvid. Xvid heeft bij mij wat last van blokkeringen, ook waneer ik de antiblok functie aan zet van de codec waneer ik het afspeel.

Wat gaat er dan hier verkeerd ? Of is vp 6 gewoon beter bij lage bitrate's ?
yep, vp6 is net als realvideo 9 veel beter op lage bitrates. Het verder verhogen van de postprocessing instellingen in je xvid codec helpt overigens niet het aantal macroblokken te verminderen, het helpt alleen luma en musquito noise te verminderen.

• Len

Len

Leeg

swampy schreef op 06 januari 2004 @ 18:08:
[...]

Het formaat moet wel bekend zijn he om in een KISS codec terecht te komen, en daar zie ik een probleem.

nero's codec zit "ingebakken" alleen in nero zelf.... niet zoals Xvid vrij verkrijgbaar of als divx shareware/betaalware/limited freeware.

Dat limiteerd het gebruik dus tot backup purposes! Aangezien tot dat de codec vrij gegeven is... wie kan hem afspelen?
Op www.NeroDigital.com kan je het aanvragen :)

Ik neem aan dat ze dat bedoelen:
Professional CE Solutions

For Licensing Opportunities, please complete the Questionnaire and submit to request additional information.

Free Tibet

Verwijderd

swampy schreef op 06 januari 2004 @ 18:08:
[...]

Ik val wel vaak in herhaling hier. NeroDigital is gewoon een complete MPEG-4 codec die aan de MPEG-4 standaard voldoet. Je kunt het dus ook gewoon afspelen met elke andere MPEG-4 codec. Je kunt bestanden gemaakt met een andere MPEG-4 codec (DivX bijvoorbeeld) dus ook gewoon op toekomstige ND apparaten afspelen. Het probleem met die KiSS speler is hoogstwaarschijnlijk dat ie het mp4 bestandsformaat niet kent, of niet goed kent.

Daarnaast is NeroDigital zoals het in Recode2 gebruikt wordt gewoon een DirectShow filter die ook in andere software gebruikt kan worden.

Menno

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:57:
[...]

Ik val wel vaak in herhaling hier. NeroDigital is gewoon een complete MPEG-4 codec die aan de MPEG-4 standaard voldoet. Je kunt het dus ook gewoon afspelen met elke andere MPEG-4 codec. Je kunt bestanden gemaakt met een andere MPEG-4 codec (DivX bijvoorbeeld) dus ook gewoon op toekomstige ND apparaten afspelen. Het probleem met die KiSS speler is hoogstwaarschijnlijk dat ie het mp4 bestandsformaat niet kent, of niet goed kent.

Daarnaast is NeroDigital zoals het in Recode2 gebruikt wordt gewoon een DirectShow filter die ook in andere software gebruikt kan worden.

Menno
Vertel mij, als zo'n codec zo standaard is...waarom moet ik zowel DivX, Xvid, VP9 installeren op mijn pc om all mijn Divx-en te zien.

Juist, of ze zijn met Nero Digital een heel nieuw pad ingeslagen...

Verwijderd

swampy schreef op 07 januari 2004 @ 13:14:
[...]

Vertel mij, als zo'n codec zo standaard is...waarom moet ik zowel DivX, Xvid, VP9 installeren op mijn pc om all mijn Divx-en te zien.

Juist, of ze zijn met Nero Digital een heel nieuw pad ingeslagen...
Dat ligt aan hoe DirectShow werkt in windows. Meeste codecs gebruiken hun eigen ID en zodoende kan niet elke codec alle bestanden aan. Dit komt met name door het feit dat in AVI deze ID opgeslagen wordt. Wat dit betreft is het MP4 bestandsformaat dus een groot voordeel, die slaat alleen op of het een MPEG-4 video track heeft, en dan kan dat dus met een MPEG-4 video codec gedecodeerd worden.

VP9? Ik neem aan dat je VP6 bedoelt? Dat is geen MPEG-4 codec.

Verwijderd

Met de FFDschow codec kan je xvid, divx, enz allemaal mee afspelen _/-\o_.

Met vp6 ben ik erg blij, vroeger gebruikte ik elktijd de windows media encoder om mooie flimpjes te maken met een lage bitrate. Nu kan ik het gewoon met virtualdub mooi flimpjes maken met een erg lage bitrate ^_^.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 17:30 ]

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

pyro83 schreef op 06 januari 2004 @ 20:49:
[...]

yep, vp6 is net als realvideo 9 veel beter op lage bitrates. Het verder verhogen van de postprocessing instellingen in je xvid codec helpt overigens niet het aantal macroblokken te verminderen, het helpt alleen luma en musquito noise te verminderen.
VP6 werkt voor mij ook prachtig bij hoge bitrates

Deze instellingen gaven een mooi resultaat voor een 2cd encode van de Lord of the Rings Extended versies (200 minuten)
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~p.koning12/02.jpg

1.30 GB, VP6/Ogg vorbis/MKV

Verwijderd

MKV?

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Matroska, een media container net als .avi en .ogm, maar met nog minder overhead en "designed with the future in mind".

Verwijderd

@Andamanen,
Ik zie dat je andere waardes hebt gebruikt bij de Qauntzir, wat is hier de effect van en wat moet je aan houden voor de beste resoltaten ?

---
Bij keyframes heb je de beste resoltaat waneer die op auto staat, die actie bij doom.org dat ze hem op 9999 hadden gezet was geen slimme idee.

Variability heeft te maken met de rustige gedeeltes in de actie stukjes bij een film.
Bij 100 procent is er geen verschil in het beeld kwaliteit tussen de actie en rustige gedeeltes. En bij 0% procent zijn de rustige gedeelte's super mooi alleen dan zijn je actie gedeelte's lelijk.

Min section as %targ; Die heeft met de kilobyte rate's te maken. Minimale kilobyte is (ingevulde waarde in procent) * gemidelde kilobit/s van de film.

Max section as %targ; Het zelfde alleen dan omgekeerd, denk hier bij een je bandbreedte.
Bijv: Hardeschijf max 50mb/s * 1024= 51.200Kilobyte/s
51.200Kilobyte/s * 50kilobyte/s(ingestelde gemiddelde bitrate) = 1024 = 102.400% maximale variatie zonder dar je in de probleem komt van je schijf.
Dit is erg handig voor waneer je de flim op een CDr wilt zetten zodat je er voor kan zorgen dat de KByte rate niet te hoog wordt voor je drive ;).

VP6
Ik denk dat hun grote voordeel is dat ze zich niet aan de mpeg4 regels hoeven te houden waardoor ze makelijk te compersie beter kunne krijgen.

@Andamanen,
Wat voor Deinterlace filter gebruik jij ?
Zelf heb ik slechte resoltaten met smart deinterlace, en goede met de deinterlace filter van virtualdub. Ik gebruik blend bij hoge resolutie's en bij <288 gebruik ik discard fiels (BoB).

---
De Kis player, kan die ook interlace mpeg4's afspelen met 50fp/s of moet je het daar bij ook maar doen met deinterlace video ?

Tja, 9 van de 1o gevallen is je source video mpeg2; DVD, Digitaal tv, enz.
We hebben zelfs nu een HD tv zender op de satelliet.
Ik ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren dat het straks mpeg4 zal gaan worden, voor HD tv zal het zeker intersant zijn in verband met de bandbreete.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 19:38 ]

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:36:
@Andamanen,
Ik zie dat je andere waardes hebt gebruikt bij de Qauntzir, wat is hier de effect van en wat moet je aan houden voor de beste resoltaten ?

@Andamanen,
Wat voor Deinterlace filter gebruik jij ?
Zelf heb ik slechte resoltaten met smart deinterlace, en goede met de deinterlace filter van virtualdub. Ik gebruik blend bij hoge resolutie's en bij <288 gebruik ik discard fiels (BoB).
de Quantizer bepaald (samen met de bitrate natuurlijk) de scherpte van randen van objecten en bepaald in mindere mate ook hoe geleidelijk kleurovergangen zijn. Hoe lager de waarde, hoe beter het resultaat, maar des te langer duurt het encoden (en je bitrate kan iets oplopen)

En deinterlace ? Dat gebruik ik niet zo vaak (geen tv-kaart ofzo), als ik iets encode is het meestal progressive materiaal. Maar volgens mij is "Deinterlace - Smooth" de meest gebruikte deinterlace filter. Voor uitgebreide uitleg moet ik je door verwijzen naar 100fps

Verwijderd

_/-\o_ Wat een kwaliteits verschil met een maximaal Quantizer van 10.

Deinterlace - smooth is voor 50fp/s.
Deinterlace - area based is voor 25fp/s.
Deinterlace - PAL movie based is voor 25fp/s.

Ik wil du op de 25fp/s blijven, "Deinterlace - area based" filter werkt bij mij niet. De output is nog steeds interlace net als de scoure (swap field heb ik natuurlijk al geprobeerd).
Deinterlace - area based ziet er aardig goed uit, ik ga het straks uitgebreid testen.

Als je 50fp/s wilt houden dan vind ik dat je het beste gewoon interlace kan houden en waneer je hem afspeelt een deinterlace filter gebruikt. Bij mij heeft dat erg goede resoltaat alleen gaat het wel ten koste van je bitrate.

Ogg Vorbis audio, heeft een betere bitrate geluids kwaliteit verhouding. Alleen de codec werkt zeker niet in *.avi dus je moet bijv MKV gebruiken.
Ik ga het proberen om te kijken wat het scheelt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Is er al een mogelijkheid om .MPG files om te zetten naar Nero Digital zonder dat je er eerst een DVD van moet branden?

Ik ben druk op zoek geweest, ook bij Nero zelf maar heb nog geen antwoord. Wie kan me hier mee helpen?

Mijn dank is groot!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 17:36
Aangezien ik erg benieuwd was naar de kwaliteit van de verschillende codecs hier, heb ik zelf maar wat geexperimenteerd. Ik doe dit zelden tot bijna nooit, dus weet niet of ik het allemaal goed heb gedaan :).

Eerst heb ik met DVD Decrypter de DVD van Red Planet geripped, wat resulteerde in een aantal VOB's. Ik heb met VirtualDubMod zo'n VOB geopend een een clipje van 10 tot 20 secs geknipt. Vanaf daar ben ik gaan encoden met verschillende codecs: DivX (5.1.1), XviD en VP60. Voor VP60 heb ik de instellingen uit dit topic gebruikt, aangezien deze goed bleken te zijn. Alleen heb ik '2nd pass - Best Quality' veranderd in '1 pass - best quality'. Aangezien ik het anders niet kon encoden, virtualdub(mod) crashde elke keer. Wel zonde dat ik Nero Recode2 niet heb kunnen uitproberen op een losse file, misschien kan iemand anders dat doen (Eventueel kan ik hiervan ook een RAW *.Avi van uploaden)

In Virtualdubmod heb ik er ook nog een '2:1Reduction (high quality)' filter op losgelaten, om de size beperkt te houden (ivm met bandwith). Resolutie: 720x576

redplanet-xvid.avi - XviD (3,54MB, 18secs)
redplanet-divx.avi - DivX (5.1.1, 2,42MB, 18secs)
redplanet-vp60.avi - VP60 (1,25MB, 18secs)

Ik moet zeggen VP60 komt er het beste van af met zijn kleine filesize (Kleiner dan de rest) en perfecte crisp-clean kwaliteit. Ik zou ook de RAW meegeven als deze niet 135MB was (Uncompressed RGB)

Naar mijn wete is het legaal op < 30secs aan footage te rippen en te publishen, maar deze regel is in het algemeen en op GoT niet helemaal duidelijk. Als iemand hier even duidelijkheid over wil verschaffen weet ik of ik dit mag laten staan of weg halen. Het kan best zijn dat die 30sec regel een fabeltje is.

edit
Clearance by Rafe :P :+

edit²
Hier is nog een file, het is een DivX met birate 360 (Zelfde als de VP6 file). En een stuk kleiner. Dit is voor een nog betere vergelijking

redplanet-divx-360.avi - DivX (5.1.1, 1,60MB, 18secs)

[ Voor 52% gewijzigd door Switch op 08-02-2004 22:06 ]

Verwijderd

Fairy schreef op 27 januari 2004 @ 17:57:
Is er al een mogelijkheid om .MPG files om te zetten naar Nero Digital zonder dat je er eerst een DVD van moet branden?

Ik ben druk op zoek geweest, ook bij Nero zelf maar heb nog geen antwoord. Wie kan me hier mee helpen?

Mijn dank is groot!
Hmm, weet niet precies wanneer, maar het wordt in Nero VisionExpress ingebouwd.

Menno

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Switch schreef op 08 februari 2004 @ 21:32:
Aangezien ik erg benieuwd was naar de kwaliteit van de verschillende codecs hier, heb ik zelf maar wat geexperimenteerd. Ik doe dit zelden tot bijna nooit, dus weet niet of ik het allemaal goed heb gedaan :).

Eerst heb ik met DVD Decrypter de DVD van Red Planet geripped, wat resulteerde in een aantal VOB's. Ik heb met VirtualDubMod zo'n VOB geopend een een clipje van 10 tot 20 secs geknipt. Vanaf daar ben ik gaan encoden met verschillende codecs: DivX (5.1.1), XviD en VP60. Voor VP60 heb ik de instellingen uit dit topic gebruikt, aangezien deze goed bleken te zijn. Alleen heb ik '2nd pass - Best Quality' veranderd in '1 pass - best quality'. Aangezien ik het anders niet kon encoden, virtualdub(mod) crashde elke keer. Wel zonde dat ik Nero Recode2 niet heb kunnen uitproberen op een losse file, misschien kan iemand anders dat doen (Eventueel kan ik hiervan ook een RAW *.Avi van uploaden)

In Virtualdubmod heb ik er ook nog een '2:1Reduction (high quality)' filter op losgelaten, om de size beperkt te houden (ivm met bandwith). Resolutie: 720x576

redplanet-xvid.avi - XviD (3,54MB, 18secs)
redplanet-divx.avi - DivX (5.1.1, 2,42MB, 18secs)
redplanet-vp60.avi - VP60 (1,25MB, 18secs)

Ik moet zeggen VP60 komt er het beste van af met zijn kleine filesize (Kleiner dan de rest) en perfecte crisp-clean kwaliteit. Ik zou ook de RAW meegeven als deze niet 135MB was (Uncompressed RGB)

Naar mijn wete is het legaal op < 30secs aan footage te rippen en te publishen, maar deze regel is in het algemeen en op GoT niet helemaal duidelijk. Als iemand hier even duidelijkheid over wil verschaffen weet ik of ik dit mag laten staan of weg halen. Het kan best zijn dat die 30sec regel een fabeltje is.

edit
Clearance by Rafe :P :+
Leuke testje, maar waar test je nu op? Op verschil tussen beeld met dezelfde bitrate? Of elke opzich met de "beste" instellingen. Want je hebt gelijk de VP60 is het kleinste en je hebt geen "blokjes" zoals divx goed te zien is en bij xvid in mindere mate, maar het beeld is wel ruisig.

Persoonlijk vind ik de xvid het mooiste die jij geript hebt, maar de vp60 is bijna 2 keer zo klein, dus die kan je nog een hogere bitrate geven.

Als ik het zou testen dan zo ik die film, 3 keer coderen. All 3 met de beste instellingen voor een bestandsgrootte van 700mb. Dit kan je dan beter en makkelijker vergelijken. :)

• Switch
Liquid schreef op 08 februari 2004 @ 22:03:
[...]

Leuke testje, maar waar test je nu op? Op verschil tussen beeld met dezelfde bitrate? Of elke opzich met de "beste" instellingen. Want je hebt gelijk de VP60 is het kleinste en je hebt geen "blokjes" zoals divx goed te zien is en bij xvid in mindere mate, maar het beeld is wel ruisig.

Persoonlijk vind ik de xvid het mooiste die jij geript hebt, maar de vp60 is bijna 2 keer zo klein, dus die kan je nog een hogere bitrate geven.

Als ik het zou testen dan zo ik die film, 3 keer coderen. All 3 met de beste instellingen voor een bestandsgrootte van 700mb. Dit kan je dan beter en makkelijker vergelijken. :)
Ja, zoals ik al zei: Ik weet niet of ik het goed doe :). Ik heb er nu een DivX bij gezet met dezelfde bitrate als de VP6. Maar ik heb een tijdstekort om alles heel erg uitgebreid te testen: Ik test nu voornamelijk op kwaliteit en grootte. Hoewel ik daar natuurlijk beter 700mb bestanden voor kan gebruiken

Als je fullscreen de filmpjes kijkt zie je dat de XviD het minste ruis heeft. Die is dan ook het grootst.

Ik weet bijna zeker dat iemand zoiets veel beter kan testen dan ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Switch op 08-02-2004 22:10 ]

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ah zo, maar het hoeft natuurlijk geen 700mb te zijn he, dat is alleen als je de gehele film van 1,5 uur gaat rippen (doorgaans is dat dan 700 mb, je weet zelf vast wel waarom :P ).

Maar met een bitrate calculator kan je bijvoorbeeld ook allemaal 30 seconde clipjes maken die moeten passen in 5mb bijvoorbeeld (alleen weet ik nu niet of dat ook voor vp60 geldt)

[edit]
hey maar jij bent degene die de moeite ervoor neemt _/-\o_
Alleen jammer dat er nog geen nero digital sample is van je (hint, hint ;) )

ah ik las dat het nog niet gelukt was. Maar je hebt toch de orginele red planet dvd, die kan je toch vast wel rippen mbv de software van nero

[ Voor 30% gewijzigd door Liquid op 08-02-2004 22:15 ]

• Switch
Ja, maar hij zeurt om een bepaalde DVD-Video license, zal er morgen eens naar kijken. Eerst eens lekker slapen ;).
Pagina: 1