Toon posts:

beeldscherm TFT op zwart!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IIyama 15" TFT van ongeveer 2.5 jaar oud, en (sinds ik een Radeon 9800 pro heb), wordt deze regelmatig een paar seconden zwart! 8)7

Hij gaat dus regelmatig even kort op zwart, en daarna krijg ik weer perfect beeld alsof er niets aan de hand is. Dit gebeurd ongeacht waar ik mee bezig ben, dus als ik naar m'n buroblad zit te staren, of als ik in NFS underground door de menuus heenga, whatever!

Iemand hier ideeen over? Tips en meningen welkom!! _/-\o_

thx, gr Ron

Verwijderd

Heb je hem op dvi aangesloten dat heb ik ook, hij zend dan blijkbaar egen signaal tussen door uit :O . Dat zie je in het booten bijvoorbeeld.
In windows geen last ;) .
Als ik hem analoog aansluit heb ik daar geen last van :z

Verwijderd

Topicstarter
thx voor je snelle reply, hmmm nee helaas hij staat al analoog, en hij deed het net weer terwijl ik dit zit te typen... ;(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Probeer hem eens op een ander systeem? Mischien heeft je PC een vreemde tik...videokaart probleempje oid.
Want een TFT behoort dit te doen...bij een resolutie-aanpassing oid :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 22:45:
thx voor je snelle reply, hmmm nee helaas hij staat al analoog, en hij deed het net weer terwijl ik dit zit te typen... ;(
Andere beeldschermen ook op je videokaart? Of alleen je TFT, sluit je TFT ook eens aan op een andere videokaart of hij dan ook raar doet ;) . Dan heb je alles uitgetest! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ik hang hem ff aan de laptop, goed id, is toch enige manier om erachter te komen :O

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik heb 2 dingen als verklaring, wellicht lul ik uit me nek, maar ik ben het wel eens tegen gekomen.

- voet tegen kabel monitor aan, klein tikje en hij lag er 'net' een beetje uit, klinkt stom, maar een uur geleden kwam het hier nog voor :X

- Backlite die doodvalt? Zie je je monitor in stanby staan?

Verwijderd

Icey schreef op 27 december 2003 @ 22:51:
Ik heb 2 dingen als verklaring, wellicht lul ik uit me nek, maar ik ben het wel eens tegen gekomen.

- voet tegen kabel monitor aan, klein tikje en hij lag er 'net' een beetje uit, klinkt stom, maar een uur geleden kwam het hier nog voor :X

- Backlite die doodvalt? Zie je je monitor in stanby staan?
Ja, maar ene backlight is OF kapot OF hij doet het toch? Er zijn toch drie lampen achter dus, dat zou erg vreemd zijn :*)

Verwijderd

Topicstarter
de kabels zitten goed vast;
de monitor gaat niet in standby

hij doet hetzelfde alsof hij de resolutie aanpast, al duurt het zwarte scherm de ene keer 1 seconde, en de andere keer 4 seconden...

raar :) |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 22:56:
de kabels zitten goed vast;
de monitor gaat niet in standby

hij doet hetzelfde alsof hij de resolutie aanpast, al duurt het zwarte scherm de ene keer 1 seconde, en de andere keer 4 seconden...

raar :) |:(
Misschien heeft je videokaart kuren, sluit op je videokaart een ander scherm aan en je weet het dan ;) . Wel goede drivers enzo geinstalleert? :+

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem gehad.. toen ik de pc opnieuw ingericht heb was het weg..wat precies de oorzaak was ben ik nooit achtergekomen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 22:58:
ik heb een soortgelijk probleem gehad.. toen ik de pc opnieuw ingericht heb was het weg..wat precies de oorzaak was ben ik nooit achtergekomen..
Misschien drivers van vorige videokaarten of zoiets dergelijks die conflicten maken, kan je anders een formatje doen.
Maar ik zal toch eerst even uittesten wat ik hierboven al heb vermeld!

Verwijderd

Topicstarter
Heb catalyst 3.5 t/m 3.10 eropgehad en hij blijft het doen;

ik ga de handel maar eens opnieuw installen, en het scherm testen op andere computers!

ik weet nu waar ik het ongeveer moet zoeken; dus thx allemaal! _/-\o_

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 22:54
Stuur je 'm wel met de goeie sync / refresh aan ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
hmja Steven 60 hertz lijkt me geen probleem...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:04:
hmja Steven 60 hertz lijkt me geen probleem...
Nee 60hz is juist goed. Het lijkt wel of hij van resolutie verspringt, dus een ander signaal krigjt van de videokaart :? .
Test het nou eerst maar even uit, want anders is het alleen maar giswerk! :9

Verwijderd

Topicstarter
lol idd, thx voor je reacties mssl ik ga ff aan de gang hier _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Toch is het scherm zelf van slag, ineens verschijnt het config scherm (contrast, brightness etc) geheel uit zichzelf, terwijl je die normaal toch echt alleen met een knopje oproept! 8)7

scherm naar de klote? B)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 23:12:
Toch is het scherm zelf van slag, ineens verschijnt het config scherm (contrast, brightness etc) geheel uit zichzelf, terwijl je die normaal toch echt alleen met een knopje oproept! 8)7

scherm naar de klote? B)
Dit klinkt wel erg raar zeg, misschien maakt je videokaart hem ook wel naar de klote, al uitgetest nou je scherm op andere pc's. Anders even mrogen ermee verder gaan het even de rust bieden :*)

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Oke, dit probleem heb ik dus ook. Met mijn Iiyama 17" E431S en Sapphire Radeon 9800Pro heb ik ook regelmatig last dat het scherm een paar tellen op zwart schiet.

Ik heb door de maanden heen verschillende video drivers uit geprobeert (allemaal officiele catalyst drivers.) Monitor is via VGA analoog aangesloten.

Heeft de TS al een oplossing voor het probleem gevonden?

Overigens heb ik geen problemen met de OSD zoals de TS dat heeft ervaren.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Dit probleem ben ik ook tegen gekomen, maar dan met een CRT-monitor.
Na lang zoeken bleken de BIOS-instellingen voor het geheugen te snel te staan.
Nadat ik deze wat minder aggressief had gezet, was het weg :)

Verwijderd

Ik heb een Acer AL718 en dit verschijnsel begint bij mij ook wel vaak,

bij mij word bij iedere resolutie-change het scherm zwart met zo'n bericht in het midden: No signal

na een stuk of 4 seconden dan krijg je gewoon opeens beeld, heel snel ook nog eens.

wat ik als oplossing heb gevonden is ff in het OSD de Reset gebruiken, zodat alle instellingen weer default worden. dan is het weg, en om de 2 maanden ofzo komt het weer terug en moet ik ff resetten.

misschien dat dit werkt bij jullie :)

Verwijderd

@kramers

De TS heeft een oplossing, t scherm wordt omgeruild door llyama onder garantie.
het probleem werd namelijk steeds erger.
Is misschien voor jou ook te proberen, je kan op de llyama website een formulier invullen en dan wordt er contact opgenomen.
Het kan alleen wel even duren voor t scherm wordt omgeruild, de ts wacht er geloof ik nog steeds op maar is nu op vakantie.

suc6

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Oke, het probleem is op dit moment nog niet heel erg. Hij schiet slechts af en toe op zwart maar kennelijk is er toch iets mis met de Iiyama TFT's

@Compeutje: Jouw idee deed helaas geen goeds voor mij, timings stonden toch al niet te strak.

@ iefje: Kan ik nog eens proberen.

@ AMDuck: Goeie tip, als het zich verergerd heb ik altijd nog de mogelijkheid tot omruil.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 17:38:
Ik heb een Acer AL718 en dit verschijnsel begint bij mij ook wel vaak,

bij mij word bij iedere resolutie-change het scherm zwart met zo'n bericht in het midden: No signal

na een stuk of 4 seconden dan krijg je gewoon opeens beeld, heel snel ook nog eens.

wat ik als oplossing heb gevonden is ff in het OSD de Reset gebruiken, zodat alle instellingen weer default worden. dan is het weg, en om de 2 maanden ofzo komt het weer terug en moet ik ff resetten.

misschien dat dit werkt bij jullie :)
Dit heb ik ook HEEL soms bij mijn ADI A715. Soms als ik boot bij het starten van windows. Verder eigenlijk nooit, daarnaast gebeurt het ook maar soms en daarna springt hij direct goed dus een beetje vreemd. Misschien kijkt windows dan wat voor monitor je eraan hebt hangen :?

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik heb het met mijn Hitachi CL174 ook af en toe. Bij het wisselen van resolutie iedere keer kort 'no signal'. Ik krijg het als volgt weg: PC shutdown, maar monitor aan laten staan. Dan gaat die op een gegeven moment in standby (LEDje wordt oranje) en dan de PC weer aanzetten. Vanaf dat moment geen 'no signal' meer bij het schakelen vd videokaart. De TFT is overigens via de DVI aangesloten.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ik heb hier het zelfde met een radeon 9700 en een LG L1710S.
Bij mij gebeurt het echter alleen in windows, niet tijdens games. Ik ga die reset van het scherm eens proberen. De geheugen timings staan al vrij standaard.

upd: reset helpt ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 22:32 ]

Pagina: 1