USB werkt maar half

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Vandaag heb ik een Logitech momo stuur gekocht, alleen zodra ik deze aansluit gaat 't lichtje van "verbonden" niet branden. Na de drivers geinstalleerd te hebben, doet ie 't wel gewoon onder NFS underground, alleen 't lichtje dat ie geconnect is, blijft uit. Nou is dat op zich geen probleem.

Wel vervelend is dat als ik de force feedback in het spel en in de settings van het stuurtje aanzet, dat ook dat lampje uitblijft en er geen force feedback is...

Nu heb ik in m'n device manager een niet geinstalleerd device: "USB host to host bridge" Ik heb gezocht op de MSI site, maar kan er geen goede drivers voor vinden. Maar dat is voor pc2pc verbinding als ik 't goed heb, dus dat mag niet zoveel uitmaken. Wel heb ik de nieuwe VIA hypherion geinstalleerd, en ook de nieuwste drivers voor 't stuurtje geinstalleerd.

Wat misschien 't probleem zou kunnen zijn is het IRQ, ik heb nl. een hele reeks op 11 staan, waaronder USB support, m'n grafische kaart, audiokaart, netwerkkaart en tvkaart. En geen van allen kan ik verplaatsen naar een ander IRQ.

Iemand tips hoe ik dit stuurtje toch in volle glorie kan gaan gebruiken?

Ik heb een MSI K7T266 pro (model: 6380) en draai op W2K.

[ Voor 18% gewijzigd door Ed. op 27-12-2003 22:24 ]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Geeft je USB poort wel genoeg spanning?

• Ed.
Hoe kan ik dat zien?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kan je je IRQ's niet anders instellen in het bios van je mobo?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
is algemeen bekend dat die via chipsets nogal een problematische usb implementatie hebben. probeer eens een bios update of anders zou ik toch maar eens kijken of je misschien een usb kaartje kan vinden zonder via usb chip (nec ofzo)

btw, dat alles op irq 11 zit klopt. dat is je acpi die je irq verdeling afhandelt. hoef je je geen zorgen meer over te maken.

[ Voor 22% gewijzigd door sharkzor op 27-12-2003 22:34 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
-Staat in je bios alles van USB wel aan?
-Als je een usb-apparaat installeert, doe dan eerst de drivers, reboot, en dan pas het apparaat aansluiten.
-Ik zou in apparaatbeheer even alles wat met USB te maken heeft weggooien en rebooten want die hostbridge moet natuurlijk wel werken.

• Ed.
Die hostbridge krijg ik niet werkend, hij blijft op "niet geinstalleerd" staan.

Ik zal eens ff alles wat ik als USB heb geinstalleerd (en dat is alleen een webcam en dit stuurtje) er es uitgooien en t stuurtje opnieuw installen en kijken wat dat doet.

Voor m'n spanningen:
Afbeeldingslocatie: http://www.divxstart.com/saegos/pics/speedfan.gif

• Ed.
Uninstallen en herinstallen werkt niet... helaas :(

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Deze computer --> Hardware --> Apparaatbeheer --> USB-controllers uitklappen
Nu staan er een paar USB hubs als het goed is. Dubbelklik op de bovenste

Klik dan op het tablad Energie om te kijken hoeveel stroom beschikbaar is en hoeveel erg wordt gebruikt.

Blijf de hubs proberen totdat je stuur erbij staat..

[ Voor 3% gewijzigd door Facer op 28-12-2003 02:03 ]

• Ed.
Dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.divxstart.com/saegos/pics/usb.gif

Bij de 2e staat er "unknown device" met 8mA en 0. Bij de 3e staat aleen de 0mA er.

Hij komt dus niet boven die 500 mA uit...

Verwijderd

Je hebt de drivers voor je USB functies niet geinstalleerd. Nu kan de poort wel gedetecteerd, maar niet aangestuurd worden.

USB host to host bridge drivers zitten in de driverpacks van je chipset/mobo.

Opstarten in veilige modus en verwijderen, daarna registry opschonen en de juiste drivers installeren.

http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/usb2k51.exe
http://download.msi.com.t...e/VIAHyperion4in1449v.exe

Bron: http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=386&kind=1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 08:29 ]

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
alles loskoppelen van usb apparaten en verwijderen in systeem
en daarna de nieuwe via pack erop zetten want daarin zitten ook die drivers
http://downloads.viaarena...Hyperion%204IN1_V451v.zip
succes

[ Voor 30% gewijzigd door wooley op 28-12-2003 08:15 ]

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 11:42
Start je PC op, ga naar je BIOS en zet 'Plug and Play OS' op NO....
Op die manier laat je je mobo die IRQ's verdelen, ipv het OS. Die laatste zal voor vrijwel ieder device IRQ 11 kiezen wat de nodige problemen en vertragingen kan opleveren.

Overigens, die setting moet je voor instellen voor zowel w2K als winXP *en ieder volgens OS*

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 18:48

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

heb je ook de service packs van windows geinstaleerd, aangezien sommige usbpoorten dan ook pas gaan werken (had ik ook met xp sp1)

het is het proberen waard...

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• ReLight
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

alsj je chipset toevallig een SIS 7001 is kan je het schudden icm XP, waardeloze usb implementatie.
Heb hier een msi barebone met die erin, en van elende na 3 dagen een pci kaart gekocht.
Er zijn tips en fixes die je kan proberen onlise bij MS, en SiS.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Ed.
Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 06:52:
Je hebt de drivers voor je USB functies niet geinstalleerd. Nu kan de poort wel gedetecteerd, maar niet aangestuurd worden.

USB host to host bridge drivers zitten in de driverpacks van je chipset/mobo.

Opstarten in veilige modus en verwijderen, daarna registry opschonen en de juiste drivers installeren.

http://download.msi.com.tw/support/dvr_exe/usb2k51.exe
http://download.msi.com.t...e/VIAHyperion4in1449v.exe

Bron: http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=386&kind=1
Die USB driver die je daar hebt is voor een ander model. Ik heb de K7T266 PRO (model MS-6380) met een SB VT8233.

Ik heb ook ff deze Hypherion drivers geprobeerd, aangezien ik de nieuwere had maar dat hielp niet.

nog even voor de duidelijkheid:

M'n usb poorten werken wel, m'n webcam werkt er bijv ook op en m'n stuurtje werkt ook alleen het "aan" ledje en het "force feedback" ledje blijven beide uit. Force Feedback doet het al helemaal niet.

Bij het opstarten van de comp zie ik de ledjes wel even 0.05 s aan- en uitgaan.

Ik snap echt niet dat dit moederboard zo'n slechte USB ondersteuning heeft...

• ReLight
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

In mijn geval deed m'n wireless adapter het wel als ik die er zo in stak, maar werd ie net bij het booten goed 'meegenomen' en had ik dus elke keer geen lan. Usb keys etc deed het wel goed.
Beetje 'brak' dus.

Maar zit er nu bij jouw ook een sis 7001 set in ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Ed.
Ik zie geen sis 7001 in m'n mobo specs staan.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Je mobo heeft een KT266(A) chipset. Bij VIA is een USB fix (alleen voor KT266) te downloaden. Misschien moet je deze eens installeren. Deze fix is nog nooit in de hyperion (voormalig 4in1) drivers geplant.

De KT266 heeft namelijk een known bug met betrekking tot de USB support. Er zijn ook veel probleemgevallen met muizen in combo met de KT266. Problemen dat ze even werken en daarna geheel doodvallen zijn veel voorkomend. Deze bug is in de KT266A opgelost.

Ik weet zo dus niet of je een KT266 of een KT266A hebt. Dit moet je even natrekken bij MSI of in de handleiding van je mobo.

suc6

• Ed.
Zoals duidelijk in m'n TS is vermeld heb ik een K7T266 Pro moederboard, model MS-6380.

En daar is geen patch of fix voor te vinden op de MSI site. Alleen voor de K7T266 Pro-RU2 is ondersteuning te vinden (model MS-6380 v.2.0). En die heeft ook een andere southbridge dan de K7T266 Pro (die ik heb).

Nu heb ik het stuurtje ook bij een vriend geprobeerd, en daar deed de force feedback 't ook niet, precies hetzelfde verhaal als bij mij. Ledjes deden t ook niet.

Heb van 'm een gamepad te leen gekregen, en die werkte wel! Alleen viel zomaar halvewege de game uit. Na een herstart (met installen van drivers) deed ie 't weer.

Maar sinds vannochtend krijg ik met geen mogelijkheid die gamepad weer aan de praat. Erg frustrerend. Ik ga dus zometeen ff een losse USB controller halen.
Pagina: 1