Toon posts:

[XP] Alcatel 510 serie met verkeerde voeding?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alcatel 510 serie wordt op dit moment geleverd met een verkeerde voedings adapter. Deze modems werken met 15 Volt.
Bijgeleverde adapters (op 2 fillialen en 4 verschillende modems van type 510) geven echter 9 Volt. Dit is niet juist en het modem zal dan ook niet werken.

Controleer of de bijgeleverde voedings adapter 15 Volt is. (dat staat op de adapter zelf). Staat er 9V (9 Volt), heb je de verkeerde.

Echter......met de bijgeleverde voeding kan het modem welliswaar aangaan, echter je zal geen verbinding met je provider krijgen ondanks dat het modem bereikbaar is, zowel via je webbrouwser als direct pingen (10.0.0.138).

De 3 leds bovenop je modem kunnen aangeven:

Spannings led groen
Netwerk led groen
DSL led uit

Of:
Spanningsled knipperd rood
Netwerk led Uit
DSL led uit

Of:
Spannings led groen
Netwerk led groen
DSL led knipperd oranje

Zodra je bovenstaande leds (lampjes) op het modem hebt branden (ze moeten alledrie groen zijn) is het heel goed mogelijk dat je niet de goede adapter heb gekregen, ook al zat de adapter in de originele verpakking.

Wat kan je zelf doen:

- Controleer de voedings spanning die de adapter afgeeft. Dit moet 15 Volt zijn en 1000 milli Ampere kunnen leveren.

Staat op je adapter 9 V ? Ruil hem om bij de zaak waar je hem hebt gekocht, maar let goed op!
Alle modems die ik heb geprobeerd zijn niet smetteloos nieuw. De dozen zijn open geweest, scheuren in de doos, zegel van de software verbroken etc.
Filliaals "Tell Me" Maarssenbroek en op de Roelantdreef Utrecht zijn inmiddels op de hoogte.

Ik heb een email naar KPN verstuurd met deze constateringen en ik zal via deze post jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.

Edit 1: 30/12/03

Inmiddels heeft de KPN het bericht ontvangen en de klacht is in behandeling genomen. Verder nieuws volgt.

Edit 2: 06/02/04

Een woordvoerster van de KPN heeft mij vandaag opgebeld omtrend onze klacht. Bij voorbaat heeft zij gezegd dat zij pas onlangs deze klacht in behandeling heeft genomen en aldus niet eerder heeft kunnen reageren. Verder heeft zij van mij telefonisch een uitleg gekregen omtrend onze klacht.
Momenteel is zij de klacht intern aan het onderzoeken is en tevens mogelijkheden zoekt om ons tegemoet te komen in de onkosten die wij hebben gemaakt. Denk dan hierbij aan het toesturen van een juiste adapter ed.
Verder nieuws volgt.

Edit 3: 06\02\04

Zojuist weer telefonisch kontakt gehad met de zelfde woordvoerster van de KPN.
Zoals zij zegt, heeft de leverancier van de modempaketten verteld dat zij alle pakketten met de juiste spannings apdapter aflevert. Dat dit niet zo is heeft zij zelf kunnen konstateren in een Tell Me filliaal wat natuurlijk onze klacht onderbouwt met nog meer feiten.

Wat echter de leverancier beweerd staat totaal los van onze klacht. Wij hebben een overeenkomst met een Tell Me filliaal/KPN.
De relatie tussen KPN en de leverancier is niet aan ons om daar een oplossing voor te zoeken. Dit is iets tussen het Tell Me filliaal en wij.
Verder nieuws volgt.

Edit 4: 17\02\04

Vandaag weer kontakt gehad met de dezelde woordvoerster, echter het is mij duidelijk geworden dat Tell Me fillialen losstaan van de KPN. Tell Me is een dochtermaatschappij van de KPN. Aldus is de KPN GEEN partij in deze klacht en afwikkeling hiervan. Netjes van de KPN om toch te proberen hier een oplossing voor te vinden.

Volgens woordvoerster Nicole van Tell Me zegt het bedrijf "BNS" het bedrijf wat deze modems inpakt/verstuurt, dat de modems werken op 9 V. Gezien mijn bevindingen wil ik dit eerst zien en dan pas geloven.

linkje http://www.bns.nl/frameset.htm

Door deze opstelling van BNS, zijn we nu in een schijnbare patstelling aanbeland. Schijnbaar omdat wij als consument, slechts een overeenkomst hebben met Tell Me en niet met hun leveranciers. Dat lossen ze intern maar op.

Tot op heden zijn we prima voorgelicht door Nicole echter zij zit nu ook tussen twee vuren in. Enerzijds wij als consument anderzijds de leverancier BNS die beweert dat 9V adapters de juiste zijn. Blijft natuurlijk wel het feit over dat wij en Tell Me in deze zaak een overeenkomst hebben en niet met een ander bedrijf zoals BNS.
De volgende stap zal zijn om kontakt te zoeken met het hoofdkwartier van Tell Me om deze zaak verder voort te zetten.
Verder nieuws volgt.

edit:
DNS > BNS en typo

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 12:16 . Reden: Typo en beter leesbaar ]