Vcore schommelt naargelang processorbelasting?

Pagina: 1
Acties:

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Topicstarter
gisteren m'n BIOS geflashed naar versie 20 (Abit NF7-S)
heb alle BIOS settings terug OC gezet:
CPU: 433*5 = 2170 (217*10) (Barton 2800+)
RAM: 433 2-3-3-11 (2-2-2-11 bleek onstabiel @ 433) (2x Corsair PC3500)
Vcore @ 1.7V
VDimm @ 2.8V

toen ik trug in windows kwam en ging kijken in speedfan, zag ik dat de temps hoger waren (temps zijn sinds BIOS 17 terug iets hoger aangepast) maar dat het voltage toen ook op 1.7V stond (vroeger stond BIOS Vcore op 1.7 en kreeg m'n PC maar 1.65V) toen ik echter DNETC liet draaien zakte de Vcore na enkele secondjes tot 1.65V en schommelde nogal... toen ik DNETC stopte ging Vcore rustig aan trug op 1.7V

op zich 0.05/1.7 = 3% is niet zoveel, maar toch als je OC't wil je absolute stabiliteit... m'n voeding is een 350W (standaard bij SF-402 case van Super-flower)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lucdevriendt/voltage.jpg
voltages nu:
code:
1
2
3
4
5
Vcore:  1.66V
Vdimm:  2.82V
3.3V:   3.28V
+5V:    4.95V
+12V:   11,92V

Die Vcore is nu blijkbaar ff vrij stabiel tussen 1.66-1.68V...

vraag: ben ik terecht ongerust?? en zou dit de reden zijn wrom ik moeilijk kan verder clocken??

[ Voor 5% gewijzigd door H!GHGuY op 27-12-2003 21:29 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je hoeft je niet meteen ongerust te maken. Het lijkt me dat de instabiele vcore door je voeding komt, de voltages zakken in onder belasting. En als je moeiijk verder kunt overclocken, moet je de vcore gewoon iets verder verhogen ;)

🖥️ | 🚗

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
Eigenlijk had ik bij de aanschaf willen een case en voeding apart kopen, maar toen ik reeds aan een serieus prijskaartje zat met de rest van m'n systeem, heb ik toen besloten om het toch niet te doen...

Ik had wel enkele reviews gelezen van voedingen en daar kwamen de Superflower voedingen goed uit. aangezien ik die kast ook mooi vond en niet veel kostte (100€) was de beslissing snel gemaakt... maar blijkbaar steken ze in alle cases met PSU zo'n brak ding?? :?

nieuwe PSU dus??

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Maar waarom zet je niet eerst gewoon de vcore wat hoger? Als deze inzakt, compenseer je dat gewoon door hem hoger in te stellen ;)
Pas als je echt niet verder komt door de voeding (voltages onacceptabel laag, pc valt uit) zou ik een andere voeding kopen.

🖥️ | 🚗

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Topicstarter
omdat ik een stabiele voeding wil... het heeft geen zin om Vcore op 1.8V te zetten en dan verder over te clocken als et voltage telkens er belasting is onderuit zakt...

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

HIGHGuY schreef op 27 december 2003 @ 21:39:
omdat ik een stabiele voeding wil... het heeft geen zin om Vcore op 1.8V te zetten en dan verder over te clocken als et voltage telkens er belasting is onderuit zakt...
Euu ja t zakt dan elke keer 0.05v ofzo dat is heel normaal hoor.
dus als je nu je vcore op 1.8v zet heb je onder belasting rond de 1.75v.
Pagina: 1