Toon posts:

Asus A7N8X sound probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi,

Ik heb een probleem met het on board geluid van mn asus a7n8x. Deze werkt sinds deze middag niet meer. Ik heb mijn moederbord in een andere kast gedaan maar daar maakte ie kortsluiting. Toen ik daarachter was heb ik hem teruggedaan in mijn oude kast. Ik startte op en ik hoorde de stem zeggen ''system completed power on selftest, computer now booting from operating system". Ik weer helemaal blij dus.
Ik kwam in windows en hoorde die "openingstune" maarja dat vond ik niet zo erg.... Ik starte mn winamp op en shit, mn geluid werkte niet. ik dus ff in mn nforce tool even om te kijken of alles goed stond, ja dit stond goed. Nog even verder gekeken nou er stond ook niks op dempen OID. In <start> <instellingen> <configuratiescherm> <geluiden en audioapparaten> <spraak> daar staat hardware testen, http://www.xs4all.nl/~elma00/GOT/ditte.TIF was het resultaat maar er is niet eens een microfoon aangesloten al erg raar dus. ook ging die balk steeds naar beneden. Ik snap dus niet hoe het komt ik hoop dat iemand er iets over weet

op http://www.xs4all.nl/~elma00/GOT/ staan nog wat screenshots over wat ik allemaal geprobeert heb en dat alle instellingen goed staan..

Ik hoop dat iemadn me kan helpen
PimP _/-\o_

Verwijderd

ff een dom vraagje , zit het draadje van je speakersetje wel in de groene audiojack van je mobo ? :X misschien kan het zijn dat het mobo door kortsluiting het onboardsound verknoeit heeft ? , vraagje deed het geluid het wel voordat je het mobo d'r uit haalde ? misschien kan je ook ff een frisse nieuwe install van winxp doen misschien dat dat helpt of zijn de speakers kapot ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 23:30 ]

Verwijderd

paar dingen:

* Zit je jack aan de achterkant wel goed

* Heb je een logitech multimedia tobo met geluidsvolume knop erop? Staat die open?

* Staat je on-board geluidskaart nog aan in de bios?

Als dat allemaal niet werkt een re-install! En als dat niet werkt ben ik bang dat het onboard kaartje de geest heeft gegeven!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je je drivers e.d. al opnieuw geïnstalleerd, gewoon de standaarddingetjes die je doet als er iets niet meer functioneerd?

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus al een reinstall gedaan.

Ik vind het vreemd want voordat ik in windows kom hoor ik dus door dezelfde uitgang (groene) van mn mobo die vrouw praten.

Kom ik in windows werkt dit niet meer...

Ik zou dus denken dat er bij het booten van windows iets verkeerd geladen word. want uit dezelfde on-board geluidskaart komt eerst wel geluid en als ik in windows zit niet meer...

ik zou echt niet weten wat het is btw, zou je er geen garantie op hebben als je zegt dat dat ding "gewoon" verrot is gegaan?

speakers kunnen niet kapot zijn want ik heb 3 sets boxen opgezocht en op de ander pc aangesloten hier werkten ze allemaal

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 02:10 ]

Verwijderd

zit er ook een volumeregelaar op je speakerset zelf?
maybe that's it? zou wel erg 8)7 zijn maja you'll never know...
maja aan de andere kant zegt dat mens ook blablabla met d'r powertest
dus lijkt wel alsof er iets in windows niet jofel zit ofzo :?

anywayz good luck !

Verwijderd

Topicstarter
windows is gewoon helemala nieuw erop gezet... ook dat meterje van mn microfoon vind ik raar. er zit geen microfoon in en tcoh zegt ie dat ie opneemt... t lijtk wel of er van binnen iet sniet goed zit, dat ie signaal dat naar buite moet ofzo gelijk opneemt ipv naar de output te sturen...
erg vreemd allemaal. en tsja mn geluid staat gewoon aan :D O-)

Verwijderd

Topicstarter
nja er zal toch wel een jaar garantie op het mobo zitten denk ik?... want het mobo heb ik al wel een maand ofzo k zeg gewoon datie het opeens niet meer doeet

Verwijderd

Topicstarter
woops, dacht dat het wel goed stond bij mobo blijkbaar niet :D
Pagina: 1