Hoi,
Laat ik beginnen met: ja ik heb de faq doorgelezen.
Ik heb hier een pc staan die inet geshared had.
Uitgerust met 1 realtek kaart en 1 tricom. Achter de tricom zit de utp naar m'n switch, 8er de realtek die naar mijn SKymodem.
Deze configuratie heb i altijd inet kunnen delen met een andere xp setup.
Totdat ik naar lan ging was alles goed, toen heb ik hier een skone installatie windows gedraaid en de problemen begonnen.
Eerst wou ik het netwerkje weer opzetten met de wizard netwerk instellen, die vertelt mij dat er een fout is en het handmatig mot gebeuren.
Ik eerst ip zien te krijgen dmv dhcp maar dat wou al niel ukken, dat dus overgeslagen en gewoon handmatig ingesteld:
PC1 met modem:
Ip: 192.168.0.1
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaard-gateway: NIETS INGEVULD
PC2 die inet wil:
Ip: 192.168.0.2
standaar-gateway:192.168.0.1
Netwerkje was er, kon printen op pc1 op een printer die aangesloten was op pc2.
Op het moment dat ik de verbinding wou sharen ging het fout.
Eerst krijg ik de bekende IP melding dat het ip van de delende pc 192.168.0.1 moet zijn als dat nog nie zo is.
Ik klik dus op ja van doorgaan, dan verschijnt er deze melding:
Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
Hierbij kan ik alleen maar op Ok klikken.
iemand suggesties?
Laat ik beginnen met: ja ik heb de faq doorgelezen.
Ik heb hier een pc staan die inet geshared had.
Uitgerust met 1 realtek kaart en 1 tricom. Achter de tricom zit de utp naar m'n switch, 8er de realtek die naar mijn SKymodem.
Deze configuratie heb i altijd inet kunnen delen met een andere xp setup.
Totdat ik naar lan ging was alles goed, toen heb ik hier een skone installatie windows gedraaid en de problemen begonnen.
Eerst wou ik het netwerkje weer opzetten met de wizard netwerk instellen, die vertelt mij dat er een fout is en het handmatig mot gebeuren.
Ik eerst ip zien te krijgen dmv dhcp maar dat wou al niel ukken, dat dus overgeslagen en gewoon handmatig ingesteld:
PC1 met modem:
Ip: 192.168.0.1
Standaard-gateway: NIETS INGEVULD
PC2 die inet wil:
Ip: 192.168.0.2
standaar-gateway:192.168.0.1
Netwerkje was er, kon printen op pc1 op een printer die aangesloten was op pc2.
Op het moment dat ik de verbinding wou sharen ging het fout.
Eerst krijg ik de bekende IP melding dat het ip van de delende pc 192.168.0.1 moet zijn als dat nog nie zo is.
Ik klik dus op ja van doorgaan, dan verschijnt er deze melding:
Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen.
Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.
Hierbij kan ik alleen maar op Ok klikken.
iemand suggesties?