SuperStack II Managable?

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb op een beurs voor een paar euro een 3Com SuperStack II Hub 10 TP gehaald, een 12-poorts hub voor 10 MBit UTP. Op de achterkant zit de rare 3Com powerconnector, een ding dat op een joystickaansluiting lijkt (met schuifbeschermer) en 2 AUI (SCSI-like) poorten. Als ik het plaatje eraf schroef is het ding nagenoeg leeg van binnen, dus geen module, right?
Is deze hub zonder enige module enigszins te managen of is het nu gewoon een compleet simpele 10MBit hub zonder extra waarde?
(Heeft iemand dan nog van dit soort modules in het stof?)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 13:38
Als er aan de achterkant geen module is geplaatst kan je er vanuit gaan dat je nu een simpele switch hebt. Als ik het mij goed herinner moet je er een module inplaatsen, om er een Managable hub van te maken...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• MissingDog
  • Niet online
Stan schreef op 27 december 2003 @ 20:45:
Ik heb op een beurs voor een paar euro een 3Com SuperStack II Hub 10 TP gehaald, een 12-poorts hub voor 10 MBit UTP. Op de achterkant zit de rare 3Com powerconnector, een ding dat op een joystickaansluiting lijkt (met schuifbeschermer) en 2 AUI (SCSI-like) poorten. Als ik het plaatje eraf schroef is het ding nagenoeg leeg van binnen, dus geen module, right?
Is deze hub zonder enige module enigszins te managen of is het nu gewoon een compleet simpele 10MBit hub zonder extra waarde?
(Heeft iemand dan nog van dit soort modules in het stof?)
Die joystickpoort is je AUI connector, die 2 andere scsi-like poorten zijn om 't ding te kunnen stacken met andere units.

• Stan
@IJnte: Een simpele switch?? Het is een hub toch, of een switch?

[ Voor 7% gewijzigd door Stan op 27-12-2003 20:55 . Reden: @IJnte ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Stan schreef op 27 december 2003 @ 20:54:
@IJnte: Een simpele switch?? Het is een hub toch, of een switch?
Hub

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

staat er een type op?
3c1xxxx

Verwijderd

ik hebook zo'n ding superstack II switch 100TX, en wel de module maar daar kan alleen een uplink module in, bij mij een 1gbit uplink :)en dat is zeer leuk voor lan gamen :D maar die dingen zijn niet manageble

• Stan
Type: 3c16670a
Beschrijving: 3Com SuperStack II Hub 10 (10MBit)(12-poorts)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

3com is toch alleen managble met die managble module :? :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

Stan schreef op 27 december 2003 @ 21:34:
Type: 3c16670a
Beschrijving: 3Com SuperStack II Hub 10 (10MBit)(12-poorts)
magoed had je ook @ 3com.com de info kunnen opsnorren 8)7

tis dus gewoon een hubje

3C16630A
SuperStack II (FMS II) Management Module om em managble te krijgen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 27-12-2003 23:46 ]

• Stan
Nou ik heb een uur zitten lezen daar, en mn Engels is prima, maar die site is echt een verschrikking. Ik dacht t wel al, maar duidelijk, nee.
Maar goed, wat valt er aan hub-verkeer te managen dan, met een switch kan ik me voorstellen, maar een hub?
Weet iemand hoe ik aan zo'n module kom, ik kan ze nergens meer vinden :'(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ze hebben niet eens manageble hubs, alleen switches dus dat kan je al vergeten :)

Alle proemn in n drek

• Stan
Er zit anders wel een aansluiting + ruimte voor een management module in deze hub, dus t kan wel. Model en typenummers van die dingen staan ook op de 3Com site. Ik wil alleen weten wat ik méér kan als ik zo'n module in deze hub 10 flikker.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Stan schreef op 28 december 2003 @ 15:37:
Er zit anders wel een aansluiting + ruimte voor een management module in deze hub, dus t kan wel. Model en typenummers van die dingen staan ook op de 3Com site. Ik wil alleen weten wat ik méér kan als ik zo'n module in deze hub 10 flikker.
Volgens mij is het goedkoper een nieuwe (overjarige) managed switch te kopen ;)

LinkedIn WoT Cash Converter

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52

_nethack

We're all MAD here

Echt veel valt er aan een hub niet te managen meestal.
Hooguit het ding opdelen in meerdere segmenten/vlans (collision domains)

Je kunt ipv op zoek te gaan naar zo'n management module inderdaad misschien beter op zoek gaan naar een wat ouder model (manageable) switch.

Heb zelf eens ergens een Cisco Catalyst 2924XL voor nop vandaan gehaald (was alleen 1 poort van defect, maar dan is het nog altijd een leuke manageable 23-poorts 10/100 switch :))

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Bierkameel schreef op 28 december 2003 @ 15:09:
Ze hebben niet eens manageble hubs, alleen switches dus dat kan je al vergeten :)
Oeps, dan bestaat mijn gemanagede stack van 4 3Com hubs (SSII 10Base-FL, SSII 10Base-TX/RJ-45, SSII 10Base-TX/RJ-21, FMS 10Base-2) dus niet ?
Jammer, want hij ziet er hier naast me wel zo leuk uit ....

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

_nethack schreef op 28 december 2003 @ 15:47:
Echt veel valt er aan een hub niet te managen meestal.
Hooguit het ding opdelen in meerdere segmenten/vlans (collision domains)
VLAN's is ook niet echt iets wat je gaat lukken met een hub. Je kunt sommige hubs wel fysiek opdelen in wat feitelijk losse hubs zijn, maar dat is van zeer beperkte waarde.

Wat je wel met de management van een hub kunt :
- bewaken of de hub het nog wel doet;
- SNMP-verkeer genereren op bepaalde triggers (uitval van een poort, teveel collisions, teveel verkeer);
- aantallen pakketjes en soorten daarvan opvragen;
- poorten disablen en enablen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Stan
Daar ga ik geen zoektocht voor wagen, zeker niet voor een HUB en nog 10Mbit ook. Dan heb ik bij deze een stoere 19" hub die ik stoer uitstal in mijn museumpje. Een switch heb ik al. Bedankt allemaal.
Pagina: 1