Toon posts:

Ga een nieuwe Tower kopen. Waar moet ik op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ernstig cooling probleem denk vermits mijn PC bij zware applicaties (vooral games) automatisch reboot.

Ik heb deze tower nu al 3.5 jaar terwijl mijn processor, geheugen, en videokaart al vervangen zijn. Aanvakelijk had ik dit probleem niet maar sinds 4 a 5 maanden heb ik dus deze vermaledijde reboots.

Dus dacht ik dat het wel tijd was voor een nieuwe tower. Echter heb ik hier niet zoveel verstand van. Alle suggesties zijn bijgevolg welkom.

Waar moet ik vooral op letten?

Ik heb aan Athlon XP 2000 / 512 MB ddr ram / Geforce 4 Ti 4600

Alvast bedankt. :)

BM

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Tja he...koeling ( hoeveel case fans kan het ding aan ) kijken naar hoe de harde schijven/dvd-cd-roms er in moeten ( als er een fan achter kan is dat perfect )

Gewoon de ruimte die je hebt en of je de airflow goed kan krijgen. Dat is zowel het belangrijkste.

Zelf heb ik een chieftec. perfecte airflow ( fans + roundcables ) en een stevige kast!

There is no place like ::1

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:53

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Wat zijn je temperaturen dan? Test eens met Speedfan of MBM 5.
Hoeveel Watt is je voeding (en is ie van een merk of niet)

Vooraleer je gaat vervangen omdat je denkt dat je pc te warm wordt controleer je beter eerst even of dat wel zo is :)

[ Voor 34% gewijzigd door The Bad Seed op 27-12-2003 20:42 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

Dus je wil je kast vervangen omdat je warmteproblemen hebt :D

Dat is hetzelfde als je motor vervangen als je een lekke band hebt. Je kunt beter eerst kijken of je niet beter een nieuwe koeler kunt aanschaffen. Of je huidige koeler verbeteren.
Misschien heb je teveel koelpasta, zit je koeler niet strak genoeg of is je airflow verkloot?

Als je dan toch een andere kast wilt kan ik je een Chieftec aanraden. Oerdegelijke kasten van dikke stalen platen gemaakt. Niet kapot te krijgen. Handige slide-in systemen en harddisk rekjes die je in een bewegine eruit haalt.
En het zijpaneel kun je zonder te schroeven eraf halen.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:23
Ik heb sinds een half jaar een Cooler Master ATC 111-SX1. Dit is een Alu case met meer dan voldoende ruimte. Ik kan er 5 hd's in kwijt, vier 5.25" bay's en twee 3.5" bay's . Ook er er een goede airflow doordat er 2 fans voorin de gril zitten en 1 bovenin de case en 1 achterin de case. Ook heb ik rounded cables wat ook erg scheelt. Omdat er zoveel fans inzitten zou je denken: Herrie. Dit was ook wel een beetje zo met de standaard cooler master fans. Ik heb er direct 4 papst-fans ingezet waardoor die een heel stuk stiller is geworden..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01
2 120 mm fans, dus stil en goede koeling.

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/Sonata_3.4view_final.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/Sonata_opencase.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/backside/sonata.jpg

3.0 GHz Compatible
TruePower 380Watt ATX12V power supply with single fan design for enhanced quietness
Front mounted USB & IEEE 1394 (FireWire®, i.Link®) ports
Washable Air Filter
Front Audio ports
9 Drive Bays:
- 3 x 5.25" external drive bays
- 2 x 3.5" external drive bays
- 4 x 3.5" internal drive bays in individual trays with rubber grommets to absorb hard drive vibrations
Cooling: Up to 2 120mm Fans
- 1 rear (standard) 25mm thick
- 1 front (optional) 25mm thick
Motherboards up to Standard ATX
Made with 0.8mm SECC Steel

[ Voor 5% gewijzigd door mhr-zip op 27-12-2003 20:53 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Is het belangrijk dat de interne bekabeling van binnen proper en orderlijk is want k' moet zeggen het is een kluwen van jewelste. Indien dat belangrijk is, hoe kan je zelf je kabels vanbinnen ordenen? Met elektrische tape?

Het vreemde is tevens het volgende: Ik had mijn PC een maand geleden volledig opengedraaid. M.a.w alles lag voledig bloot en plotesling waren de reboots verdwenen hetgeen een koelprobleem suggereert. Maar nu is het dus terug hoewel mijn PC nog immer poedelnaakt is.

MS

Verwijderd

Als je een nieuwe kast gaat kopen zou ik inderdaad ook voor een chieftec of antec(zelfdeframe) gaan. Zitten zeeën van ruimte in en je kan er standaard al 5 fans in kwijt.
Maar toch zou ik als ik jou was eerst even naar de temperatuur van je proc kijken en naar de temperatuur nu in je kast. Denk namelijk dat het er eerder aan ligt dat je cpu te heet word door fout plaatsen/ brakke koeler. Lijkt me namelijk niet dat je een casetemp hebt van +40 graden.

Verwijderd

Topicstarter
mhr-zip schreef op 27 december 2003 @ 20:51:
2 120 mm fans, dus stil en goede koeling.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

3.0 GHz Compatible
TruePower 380Watt ATX12V power supply with single fan design for enhanced quietness
Front mounted USB & IEEE 1394 (FireWire®, i.Link®) ports
Washable Air Filter
Front Audio ports
9 Drive Bays:
- 3 x 5.25" external drive bays
- 2 x 3.5" external drive bays
- 4 x 3.5" internal drive bays in individual trays with rubber grommets to absorb hard drive vibrations
Cooling: Up to 2 120mm Fans
- 1 rear (standard) 25mm thick
- 1 front (optional) 25mm thick
Motherboards up to Standard ATX
Made with 0.8mm SECC Steel
Is dat nou een midi of een maxi tower?

Wat raad je aan?

BM

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:56:
[...]

Is dat nou een midi of een maxi tower?

Wat raad je aan?

BM
Het is een miditower. Het was ook wel handig geweest als mhr-zip erbij had gezegd dat ie het over de Antec Sonata kast had ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op 27 december 2003 @ 21:16:
[...]

Het is een miditower. Het was ook wel handig geweest als mhr-zip erbij had gezegd dat ie het over de Antec Sonata kast had ;)
Is het niet zo dat een maxi tower een betere lucht circulatie heeft vermits er meer ruimte is voor alle kabels en componenten?

BM

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 21:26:
[...]

Is het niet zo dat een maxi tower een betere lucht circulatie heeft vermits er meer ruimte is voor alle kabels en componenten?

BM
Nou, als je niet al te veel spul hebt is een goed ingerichte midi tower met 3 fans beter dan een grote maxitower die half leef is en met 7 fans een boeing kan nadoen op de playback show!

Een tip: Round cables, ik heb die speciale afgeschermde dikke van coolermaster ( met aftrek clipje ) en het is heerlijk spul. Wat dat betreft heb ik vroeger eens een aardig standaard pc-tje in elkaar gezet en mijn hobbie is dus om zo nu en dan een paar onderdelen te vervangen. Bijv. Cable wordt roundcables, voeding wordt enermax, cpu koeler wordt Zalmabn 7000 modelletje.

Heerlijke hobbie en ik moet zeggen, ik heb misschien geen casemod of kerstboom verlichting maar ALLES WERKT PERFECT! Iets om toch aardig trots op te zijn!

[ Voor 38% gewijzigd door swampy op 27-12-2003 21:40 ]

There is no place like ::1

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vergeet niet dat de Sonata 2 120mm fans heeft, dat brengt aardig wat lucht in beweging. Als je ook nog eens de kabels netjes houdt, is de airflow gewoon erg goed.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op 27 december 2003 @ 21:34:
Vergeet niet dat de Sonata 2 120mm fans heeft, dat brengt aardig wat lucht in beweging. Als je ook nog eens de kabels netjes houdt, is de airflow gewoon erg goed.
Bedankt. Dat netjes houden van die kabels. Worden winkels verondersteld daar voor te zorgen of moet ik me daar zelf mee bezig houden?

BM

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Huh? Je laat het toch zeker niet door een winkel in elkaar zetten? Ben je nou tweaker of niet? ;) Orden gewoon zelf een beetje, overbodige kabels in divebays stoppen of achter de mobotray wegwerken. Tie-raps doen ook wonderen...

🖥️ | 🚗

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MadMarky schreef op 27 december 2003 @ 21:16:
[...]

Ik heb de kast vorige week live gezien, erg mooie kast.
alleen die Ledjes voorin vond ik niet mooi, maar 2x 120mm is wat ik ook graag zou hebben ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

Exigence

dnkroz

swampy schreef op 27 december 2003 @ 21:32:
[...]

Een tip: Round cables, ik heb die speciale afgeschermde dikke van coolermaster ( met aftrek clipje ) en het is heerlijk spul.
Dat is dus een wijd verbreid misverstand, dat rounden cables beter voor de airflow zijn. Als je de kabels laat hangen: ja, dan zijn ze beter. Maar gewone flatcables zijn echt veel beter weg te werken en nemen dan minder ruimte in beslag als rounded. Ik heb zelf een keer rounded gekocht, maar ik heb ze nooit gebruikt.
Ik heb gewoon mijn flatcables achter het moederbord langs gevouwen. En je ziet ze niet.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01
hjs schreef op 27 december 2003 @ 22:43:
[...]

Ik heb de kast vorige week live gezien, erg mooie kast.
alleen die Ledjes voorin vond ik niet mooi, maar 2x 120mm is wat ik ook graag zou hebben ;)
Ik heb die kast ook voor de 2*120 mm fan. De temperatuur van de binnenkant van de kast, lag maar een paar graden hoger dan mijn kamer temperatuur. En ik heb een thunderbird 1400 }). Mijn HD temp daalde ook van 42 naar 27 graden. En het volume van de fans ook.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01
Volgens mij komt dat automatische rebooten door 'n te zwakke voeding hoor :+ die kan je los kopen :)

Als je gewoon 'n nieuwe kast wilt, moet je eens kijken naar die Antec kasten, of Chieftec. Die chieftec worden wel erg veel gebruikt, dus zo 1337 zijn ze meer. maar wel plek zat :)

Antec on the other hand, is gewoon goed spul, zéér degelijke voedingen en stevige kasten :)

Verwijderd

http://www.chieftec.com/products/Workcolor/Dragon.htm :9~

Heerlijke kastjes, veel ruimte en zijn lekker koel te houden :7

Verwijderd

Weet je wat echt leuke kastjes zijn? Ik heb laatst een geïsoleerde big tower van Silentmaxx onder handen genomen. Waanzinnig stil, vooral in combinatie met de harddisk brackets van dezelfde firma. Je hoort deze PC NIET meer. Heeft natuurlijk ook te maken met de koeling en voeding (Zalman), maar echt een waanzinnig leuk kastje voor redelijk geld. Je kunt volgens mij 4 of 5 fan's in deze kast kwijt en het front kan je laten zakken om bij de dvd etc te komen. http://www.silentmaxx.de/st11bs.php

Verwijderd

mag het voor dat geld :/ €134.95 voor een stuk pisbakmetaal is niet niks :/

offtopic:
Hoeveel winst zouden fabrikanten maken op computer cases, ik vermoed 300% ofzo

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-02 23:34

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik vraag mij nog wel af of het nou echt een koelingprobleem is... je zou haast denken dat je voeding niet sterk genoeg is! maar als het om airflow gaat kan ik een chieftec aanraden ik heb er zelf 1. perfect ding zoals al eerder gezegd! maar ik zou geen nieuwe kast kopen speciaal voor airflow! ik zou zeggen neem de dremel te hand en maak een fan in je zijpaneel of iets dergelijks!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 00:07:
mag het voor dat geld :/ €134.95 voor een stuk pisbakmetaal is niet niks :/

offtopic:
Hoeveel winst zouden fabrikanten maken op computer cases, ik vermoed 300% ofzo
Noem mij eens waardig alternatief voor datzelfde geld.

PS. Laat maar zitten trouwens. Het is je eigen mening. Ik vind ze als prefab kasten toppie. Neemt niet weg dat je een alternatief kunt noemen, i.p.v. wat liggen zeiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 00:20 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46

Piggen

Lekker bakkie

Als die XP 2000+ een Palomino is kun je ook wel een andere CPU kopen die veel minder heet wordt

Als je echt een nieuwe case wilt zijn Antec (afhankelijk van het model standaard met uitstekende voeding), Chieftec, Thermaltake, Coolermaster en Lian Li wel aanraders. Ook de Chebro Xspider is een goede (en goedkope), maar het design moet je wel aanspreken

Ik heb zelf een Antec 1000AMG (icm Trueblue 480w) en ik ben er erg tevreden mee.
Ziet er goed uit, erg degelijk en veel ruimte (voor koeling)

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:29
Die paarse houders voor 80x80 fans waar kan je die halen, kheb zelf chieftec kast zelfde type maar kheb er maar 3 van 2 achter en 1 voor terwijl ik plek heb voor 2 achter en 2 voor, kheb die 4de nie tbij gekregen :(... ik wil hem wel vullen met een fan.

kzit op

19 graden gemiddeld nu, case.
en 50 cpu(boxed, komt een zalman op).

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:08
Kaizah schreef op 28 december 2003 @ 06:54:
[...]

Die paarse houders voor 80x80 fans waar kan je die halen, kheb zelf chieftec kast zelfde type maar kheb er maar 3 van 2 achter en 1 voor terwijl ik plek heb voor 2 achter en 2 voor, kheb die 4de nie tbij gekregen :(... ik wil hem wel vullen met een fan.

kzit op

19 graden gemiddeld nu, case.
en 50 cpu(boxed, komt een zalman op).
Leuke kasten maar je erg zwaar vooral als je vaak naar lans geen niet echt een aanrader want mijne weegt nu bijna 35 kilo :|

Verwijderd

Ik heb me net deze besteld :
Chieftec BX-02-B-SL-B zwart/zilver mediumtower met USB/firewire/audio
_/-\o_ Afbeeldingslocatie: http://www.by-accident.nl/pckast4.jpg

Is er hier nog iemand met dezelfde kast?
Ik wil de even weten welke extra fans ik mij moet gaan bestellen
want ik kan er 4 op aansluiten, 1tje zit er al bij geloof ik.
Helaas heb ik nog een oud A7V bordje van asus waar ik maar 2xtra fans op kan aansluiten, buiten de processor natuurlijk.

Maar de kast, daar heb ik al veel goeds over gehoord :9 , vandaag mijn keuze.

Succes!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit heeft waarschijnlijk niks met je case maar met je voeding te maken, en verder horen case-topics in OH (of eventueel in CME als er modwerk/zelfbouw/electro bij komt kijken). Ik move deze echter niet naar OH aangezien de topicstarter zich eerst mag concentreren op zaken als z'n voeding :). Als je toch echt sowieso een andere kast wil, dan kan je op je gemak eens rondzoeken op internet naar reviews, dan vind je heus de goeie case.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.