Toon posts:

mac beveiliging: mezelf buitengesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt erop dat ik mezelf heb buitengesloten uit m'n wireless router. ik was bezig het mac-filter in te stellen, sindsdien is het admin-geval (via browser) van de router onbereikbaar.

ik heb al een reset van de router gedaan maar dat werkt niet... grote vraag is dus hoe ik nu weer in m'n eigen router kom :-(((

Verwijderd

welke router heb je?

probeer het eens met een utp verbinding, of anders router resetten?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welke router heb je; en staat dat niet netjes uitgelegd in de handleiding?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Trust Speedshare Home Wireless Web Station (22/44 mb)

en nee, ik heb al in de handleiding en FAQ op de site gekeken, maar tot mijn grote verbazing (ik ben ongetwijfeld niet de eerste die dit heeft?!) staat daar niets over vermeld

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:12:

probeer het eens met een utp verbinding, of anders router resetten?
reset werkte niet

hoe bedoel je precies met die utp verbinding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:20:
[...]

reset werkte niet

hoe bedoel je precies met die utp verbinding?
ehm, gewoon zo'n netwerkabel

Verwijderd

Weet je het MAC nog wat je hebt ingesteld? want dan kan je je MAC van je pc nog aanpassen :)

Verwijderd

Kheb een keer gehad met een sweex router die ik installeerde bij iemand anders:

Oplossing?

Nah, kan ook meer geluk zijn maar 't werkte voor mij! :)

- De modem uitzetten voor een half uur ongeveer
- Op de betreffende computer alle ip gegevens renewen
- Harde reset van de modem (staat in de handleiding, maar meestal resetknop bijv. 10 sec ingedrukt houden met stroom aanzetten. Dus knop indrukken (of met paperclip (ligt eraan hoe groot die is) en dan stroom erop gooien en dan 10 sec vasthouden)
- Weer naar admin console via internet explorer

en als het meezit, werkend (alleen wel alle instellingen kwijt dus opnieuw beginnen)

Andere mogelijkheid:

Firmware upgrade

Suc6

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:28 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je alleen je huidige MAC hebt geblocked kan het idd een optie zijn om je MAC address (tijdelijk) aan te passen. (zoals Dikkop ook al zegt)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Resetten als in de stroom eraf is vaak niet voldoende. Idd staat in de handleiding wel hoe je de defaults moet laden (=resetten). Werk je trouwens met WEP? Die is vaak disabled na een harde reset, dus probeer dan contact te maken zonder WEP.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels gelukt - via m'n laptop werkte het wel met een utp verbinding naar de router. ip's gerenewed en toen kon ik er weer in, en mac-beveiliging uitzetten. alles werkte toen weer naar behoren

maar... mac beveiliging is natuurlijk wel handig (lees: noodzakelijk). Bij het opnieuw activeren van de mac adressen is de beheermodule (192.168.1.1) opnieuw niet bereikbaar. internet doet het dan trouwens ook niet meer... iemand enig idee waar dit aan ligt? ik heb de mac-adressen overgenomen uit het main-overzicht van de router (waar je ziet welke mac's aan je router hangen)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 21:00:
inmiddels gelukt - via m'n laptop werkte het wel met een utp verbinding naar de router. ip's gerenewed en toen kon ik er weer in, en mac-beveiliging uitzetten. alles werkte toen weer naar behoren

maar... mac beveiliging is natuurlijk wel handig (lees: noodzakelijk). Bij het opnieuw activeren van de mac adressen is de beheermodule (192.168.1.1) opnieuw niet bereikbaar. internet doet het dan trouwens ook niet meer... iemand enig idee waar dit aan ligt? ik heb de mac-adressen overgenomen uit het main-overzicht van de router (waar je ziet welke mac's aan je router hangen)
Ik heb een hele andere router, maar als ik met de bijbehorende DHCP/MAC access list heb zitten rommelen moet ik altijd even handmatig mijn IP releasen/renewen en dan kan ik er pas weer op (ook al release ik dan hetzelfde IP als bij renew terug krijg); het lijkt erop alsof je router even opnieuw moet 'zien' dat je echt bent :)

Wees consequent, maar niet altijd

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
zet de dhcp van de router uit of verleng leasetermijnen van je ip-adressen eens. Gebruik een sleutelwaarde in plaats van toegestane macadressen?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

riesg schreef op 28 december 2003 @ 14:20:
zet de dhcp van de router uit of verleng leasetermijnen van je ip-adressen eens. Gebruik een sleutelwaarde in plaats van toegestane macadressen?
Lees de draad :? :)

---

Pagina: 1