Dag mensjes,
heb sinds enkele dagen mijn Z-680 in huis en vanaf dag een heb ik er problemen mee. Ten eerste wil ik zeggen dat ik het grote topic over deze boxen wel gelezen heb, maar mijn probleem daar niet in voor komt!
Probleem 1: Ik heb een Creative Audigy 2 Platinum ZX Pro met externe breakout box! Deze breakout box heb ik via optical out aangesloten met een mini toshkin kabel op mijn POD van de Z-680, toen bij INPUT optical geselecteerd en daarna Dolby Music, dan kan ik MUZIEK wel goed afspelen. Maar zodra ik een willekeurige film afspeel hoor ik GEEN SPRAAK. Ik heb het vinkje digitale uitvoer wel geselecteerd, maar dat haalde helemaal niets uit
In PowerDVD XP 4.0 heb ik bij Audio (gebruik SPDIF) ingesteld. Maar ook dan geen spraak, (LOTR II) als ik 6 audiokanalen instel, doet ie t ook niet! Maar muziek DVD's zijn wel perfect!
Vraag 1:hoe krijg ik dit optische gedeelte goed voor elkaar
(dat ik SPRAAK heb tijdens het afspelen van dvd's) (winamp werkt gewoon goed over alle boxen)
Probleem 2: Na bovenstaande probleem d8 ik slim te zijn en heb de optische kabel ertussenuit gehaald, en als DIRECT aangesloten. Nu doen mijn right front en right rear het slecht. (met slecht bedoel ik slecht, heel zacht geluid en gekraak plus geratel
) Dat doet ie in films en tijdens Winamp!
Mogelijke Oplossingen: Boxen verwisseld, kabels verwisseld, linker front op rechter kanaal op de sub aangesloten en idem dito.
Bovenstaand allemaal zonder resultaat, allemaal dezelfde klote probs!
Vraag 2:hoe los ik deze &^*(^% situatie op
Ik wil gewoon dvd's luisteren MET SPRAAK en muziek luisteren zoals het hoort. Boxen en alles zijn goed, want met de optische kabel doen alle boxen het perfect, alleen geen spraak 
Probleem 3: Hoe zit het met de digitale uitvoer
Want heb de kabels in de Audigy als volgt aangesloten: groen, zwart en oranje. Dit vanaf de zijkant gekeken ( het verst van de Firewire af) Op de POD heb ik de kleurcodes gevolgd!
Al met al, dik shit dus, wie weet een oplossing en ik krijg de indruk dat het iets softwarematigs is. Want heb ook niet echt DTS geluid zoals beloofd
En als ik digitale uitvoer aanvink als ik hem optisch heb aangesloten gebeurd er niets!
heb sinds enkele dagen mijn Z-680 in huis en vanaf dag een heb ik er problemen mee. Ten eerste wil ik zeggen dat ik het grote topic over deze boxen wel gelezen heb, maar mijn probleem daar niet in voor komt!
Probleem 1: Ik heb een Creative Audigy 2 Platinum ZX Pro met externe breakout box! Deze breakout box heb ik via optical out aangesloten met een mini toshkin kabel op mijn POD van de Z-680, toen bij INPUT optical geselecteerd en daarna Dolby Music, dan kan ik MUZIEK wel goed afspelen. Maar zodra ik een willekeurige film afspeel hoor ik GEEN SPRAAK. Ik heb het vinkje digitale uitvoer wel geselecteerd, maar dat haalde helemaal niets uit
Vraag 1:hoe krijg ik dit optische gedeelte goed voor elkaar
Probleem 2: Na bovenstaande probleem d8 ik slim te zijn en heb de optische kabel ertussenuit gehaald, en als DIRECT aangesloten. Nu doen mijn right front en right rear het slecht. (met slecht bedoel ik slecht, heel zacht geluid en gekraak plus geratel
Mogelijke Oplossingen: Boxen verwisseld, kabels verwisseld, linker front op rechter kanaal op de sub aangesloten en idem dito.
Bovenstaand allemaal zonder resultaat, allemaal dezelfde klote probs!
Vraag 2:hoe los ik deze &^*(^% situatie op
Probleem 3: Hoe zit het met de digitale uitvoer
Al met al, dik shit dus, wie weet een oplossing en ik krijg de indruk dat het iets softwarematigs is. Want heb ook niet echt DTS geluid zoals beloofd