[Z-680] grote afspeelproblemen met rechterzijde

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Dag mensjes,

heb sinds enkele dagen mijn Z-680 in huis en vanaf dag een heb ik er problemen mee. Ten eerste wil ik zeggen dat ik het grote topic over deze boxen wel gelezen heb, maar mijn probleem daar niet in voor komt!

Probleem 1: Ik heb een Creative Audigy 2 Platinum ZX Pro met externe breakout box! Deze breakout box heb ik via optical out aangesloten met een mini toshkin kabel op mijn POD van de Z-680, toen bij INPUT optical geselecteerd en daarna Dolby Music, dan kan ik MUZIEK wel goed afspelen. Maar zodra ik een willekeurige film afspeel hoor ik GEEN SPRAAK. Ik heb het vinkje digitale uitvoer wel geselecteerd, maar dat haalde helemaal niets uit :( In PowerDVD XP 4.0 heb ik bij Audio (gebruik SPDIF) ingesteld. Maar ook dan geen spraak, (LOTR II) als ik 6 audiokanalen instel, doet ie t ook niet! Maar muziek DVD's zijn wel perfect!

Vraag 1:hoe krijg ik dit optische gedeelte goed voor elkaar :? (dat ik SPRAAK heb tijdens het afspelen van dvd's) (winamp werkt gewoon goed over alle boxen)

Probleem 2: Na bovenstaande probleem d8 ik slim te zijn en heb de optische kabel ertussenuit gehaald, en als DIRECT aangesloten. Nu doen mijn right front en right rear het slecht. (met slecht bedoel ik slecht, heel zacht geluid en gekraak plus geratel :() Dat doet ie in films en tijdens Winamp!

Mogelijke Oplossingen: Boxen verwisseld, kabels verwisseld, linker front op rechter kanaal op de sub aangesloten en idem dito.

Bovenstaand allemaal zonder resultaat, allemaal dezelfde klote probs!

Vraag 2:hoe los ik deze &^*(^% situatie op :? Ik wil gewoon dvd's luisteren MET SPRAAK en muziek luisteren zoals het hoort. Boxen en alles zijn goed, want met de optische kabel doen alle boxen het perfect, alleen geen spraak :(

Probleem 3: Hoe zit het met de digitale uitvoer :? Want heb de kabels in de Audigy als volgt aangesloten: groen, zwart en oranje. Dit vanaf de zijkant gekeken ( het verst van de Firewire af) Op de POD heb ik de kleurcodes gevolgd!

Al met al, dik shit dus, wie weet een oplossing en ik krijg de indruk dat het iets softwarematigs is. Want heb ook niet echt DTS geluid zoals beloofd :( En als ik digitale uitvoer aanvink als ik hem optisch heb aangesloten gebeurd er niets!

..::System Specs::..

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Goeie soundcard ala Fortissimo 3 kopen ?

• Ibidem
Vind t aardig dat je me probeert te helpen, maar hier kom ik dus niet verder mee :(

• Ibidem
ok mensen, heb het nu voor elkaar om in films de zooi te laten lopen, had de decoder opties bij geavanceerde opties niet aanstaan, nu loopt alles wel via de decoder dus. Als ik een dvd kijk dan staat er nu digital ipv nix :)

Alleen hoor ik wel elke keer als ik een stuk uit de film kijk, of in het menu door blader een tik door de boxen, dit lijkt me niet gezond. Ligt dit aan de dure optische kabel :( :?

• Ibidem
UPDATE:

start net de pc op, en het geluid via de optische kabel in Winamp doet het nog wel, maar als ik PowerDVD gebruik dan hoor ik enkel alleen een grote storing :( Wat is dit, instellingen sinds gister zijn ongewijzigd! :(