Hoe krijg ik meer mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb een pc met een moederbord van MSI KT6 Delta .....
Daar heb ik een 2800 amd athlon op zitten met 768 ddr geheugen 333 mhz.

Nu heb ik in het bios de processor wat opgeklokt van 166 naar 185 x 12.5.

Mijn cpu snelheid is van 2090 naar 2319 gegaan.

Nu wil ik hem nog meer opklokken omdat ik net een nieuwe cooler heb gekocht
de Coolermaster Jet 7.

(mijn CPU is nou 53 graden.)

Nu zet ik dus in het bios de mhz van 185 naar 186 maar nadat ik opnieuw opstart krijg ik geen beeld meer. Moet eerst de CMOS reserten voordat ik me CPU weer 185 kan laten lopen en door kan laten starten in windows.

Hoe kan ik mijn CPU harder laten lopen.

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:11

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
ik ben niet z'n top overklokker maar ik denk dat je geheugen het niet trekt of anders vcore beetje verhogen

• NomadTitan
  • Laatst online: 05-02 23:20
jah :P

van 166 naar 185 is trouwens wel erg veel meteen , je moet het in kleine stapjes doen !

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16

_Ernst_

Mark It Zero!

je kunt je Vcore proberen te verhogen, maar let daarmee wel op je temperaturen. Die stijgen namelijk behoorlijk bij verhoging van de Vcore.

Ik typ langzaam

[ Voor 7% gewijzigd door _Ernst_ op 27-12-2003 20:08 ]

Last.fm

Verwijderd

Zou maar eens beginnen met de Vcore verhoging. Hoe snel is je geheugen :? pc3200 hoop ik voor je.
De Vcore moet je echt verhogen, had je ook kunnen vinden in de duizende topics over overklokken. Maar als fsb=186 niet meer boot en 185 is 185 echt niet stabiel. Pifast en burnk7 kun je daar weer voor gebruiken. Succes lees wat faq's/topics door :9

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 17:39
Je kan eens proberen de multiplyer wat omhoog te gooien. Naar 13 bijv. Anders zou je de vcore omhoog moeten zetten naar 1.7

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

liquid-orange schreef op 27 december 2003 @ 20:08:
Je kan eens proberen de multiplyer wat omhoog te gooien. Naar 13 bijv. Anders zou je de vcore omhoog moeten zetten naar 1.7
Ook al ze je de Multiplyer hoger, dan moet je de Vcore ook verhogen hoor, dat ligt niet aan de fsb hoor 8)7 8)7 Hoe kom je daar nou weer bij. Maar ik denk dat je mobo geen MP geeft boven de 13 dus dat zal niet lekker gaan lukken, tenzij een Nforce2 bord hebt ;)

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 17:39
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:09:
[...]
Ook al ze je de Multiplyer hoger, dan moet je de Vcore ook verhogen hoor, dat ligt niet aan de fsb hoor 8)7 8)7 Hoe kom je daar nou weer bij. Maar ik denk dat je mobo geen MP geeft boven de 13 dus dat zal niet lekker gaan lukken, tenzij een Nforce2 bord hebt ;)
Zoveel kaas heb ook niet van overklokken gegeten. :) Ik ben op mijn pc-tje gewoon een beetje aan het klooien geweest met de fsb, vcore en de mp. Zodoende gebeurde het ook af en toe dat ie niet opstarte. Maar dan was het gewoon een kwestie van even aan en uitzetten en hij deed het weer. Ik heb m'n AMD 2500 nu van 1,83 naar 2,07 gekregen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

liquid-orange schreef op 27 december 2003 @ 20:14:
[...]

Zoveel kaas heb ook niet van overklokken gegeten. :) Ik ben op mijn pc-tje gewoon een beetje aan het klooien geweest met de fsb, vcore en de mp. Zodoende gebeurde het ook af en toe dat ie niet opstarte. Maar dan was het gewoon een kwestie van even aan en uitzetten en hij deed het weer. Ik heb m'n AMD 2500 nu van 1,83 naar 2,07 gekregen.
Kijk anders voor veel ervaringen naar de ''grote OC topics''. Daar leer je veel van en natuurlijk klooien daar leer je veel van >:)

• Gatygun
  • Laatst online: 08-07-2025
ok bedankt

Verwijderd

liquid-orange schreef op 27 december 2003 @ 20:14:
[...]

hoe heb jij ge-OCed dan... ik kan m ook op 2,5 Ghz laten draaien >:) maar dan wel met 50 dB aan je oren :P en de Vcore op 1,9 maar dat is volges mij best gevaarlijk met lucht koeling... maar de 53 graden van de topic starter is al wel n beetje veel... als ik aan t overklokken ben wil ik mn cpu niet over de 50 graden krijgen want op 1 of andere vage manier crashed ie als ie over de 50 graden komt tijdens de 2500 Mhz :X maargoed, ik draai mijn cpu dan op 200x12 maar t schijnt beter te gaan op een MP van 11,5... en t hangt ook allemaal af welke core je hebt en je moederbord en geheugen... ik zou zeggen: veel plezier met uitproberen! ;)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Gatygun schreef op 27 december 2003 @ 20:04:
...
Hoe kan ik mijn CPU harder laten lopen.
Lees de faq van dit subforum eens, daar staan echt handige tips in over het beginnen met overclocken :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.