Toon posts:

call of duty eigen server opzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi als ik een new server kies dan start de game niet door maar blijft hangen bij de cod console.
ik heb alle settings goed staan maar hij start niet door weet iemand waar dit aan ligt.
de cod console is die groene met witte letters bij mohaa is dat die met die zwart achtergrond en gele letters wie kan mij helpen.
Ik neem toch aan dat het een gratis dienst is of niet tenminste bij mohaa wel.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:07
Je hebt geen firewall op de achtergrond draaien die het blockt als je een server probeert te starten? En als je een router hebt is het misschien nodig om de goede poorten open te zetten :)

The devil is in the details.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Volgende keer wat minder vraagtekens in je topictitel mag ook wel ;) (valt wat minder onnodig op :P)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Hé lui,

Hier had ik idd ook een vraag over, welke poorten voor CoD open moeten acher een firewall.
Uit de CoD readme haal ik dat je alleen poort 28960 open hoeft te zetten :/ , en dan udp. Dit heb ik gedaan en voor de zekerheid ook tcp en gewoon een servertje gaan hosten en aan laten staan. Maar na ene lange tijd was er nog steeds niemand in geweest, dus ik vroeg me af of alleen poort 28960 wel genoeg is en of mijn server daar wel door gezien word. 8)7

Dit alles omdat Medal of Honor al de volgende poorten gebruikt:

MOHAA Monitoring Port UDP 12201 12201
MOHAA Alternate Game Port (Opt. w/net port) UDP 12202 12202
MOHAA & Spearhead Default Server Game Port UDP 12203 12203
MOHAA Alternate Game Port (Opt. w/net port) UDP 12210 12210
MOH Spearhead Ports UDP/TCP 12204 12218
GameSpy Monitoring Port UDP/TCP 12300 12300
GameSpy Custom UDP Pings UDP/TCP 13139 13139
GameSpy Master Server UDP Heartbeat UDP/TCP 27900 27900
GameSpy Master Server List Request UDP/TCP 28900 28900
GameSpy Connection Manager & Search UDP/TCP 29900 29901
GameSpy Query Port UDP/TCP 6500 6500
GameSpy Dplay UDP UDP/TCP 6515 6515
GameSpy voice chat (optional) UDP/TCP 3783 3783
GameSpy IRC chat (optional) UDP/TCP 6667 6667

Dit zijn er dus veeeeeeeeeeeel meer.
Dus is die ene 28960 poort voor CoD wel genoeg :?

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

niemand bij wi ehet gelukt is ene servertje te hosten voor internet achter ene firewall?

(schopje)

aahh durka durka durka

Verwijderd

Kijk hier eens.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Alles gedaan wat er staat, dat houd in een portrange gemapped van 28595 - 28968 tcp en udp en nog niemand die in mijn sever is gekomen vanaaf. Dit terwijl mijn mohaa server wel vol loopt al sik die test.

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

He bagge, zijn er echt niet meer poorten die voro dit spel open moeten dan deze range?

Er komt gewoon niemand in mn server van CoD, en bij MOHaa dus wel.

aahh durka durka durka

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 13:04
Er komt niemand in, bedoel je daarmee dat je al getest hebt of het niet werkt of dat je hem openzet en er gewoon niemand jouw server kiest? In het eerste geval, idd meer poorten of andere poorten openzetten (welke weet ik niet, ik zoek ook wel eventjes mee) in het laatste geval, geef je IP nummer en de tijd waarop je server aanstaat ff, dan wil ik wel kijken of ik toegang krijg.

offtopic:
/edit Typo's

[ Voor 6% gewijzigd door CamU op 08-01-2004 16:28 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

je moet voor cod console idd 28690 tcp openzetten maar ook 28960 udp

en dan moet het werken.......

• DJ Chicken

DJ Chicken

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 16:31:
je moet voor cod console idd 28690 tcp openzetten maar ook 28960 udp

en dan moet het werken.......
2x 28690 bedoel je denk ik?

aahh durka durka durka

• Hahn
DJ Chicken schreef op 09 januari 2004 @ 17:21:
[...]

2x 28690 bedoel je denk ik?
TCP en UDP zijn niet hetzelfde, en blijkbaar moet je die dus ook apart poortmappen :)

• DJ Chicken

DJ Chicken

heeft iemand enig idee wat WD en LD betekend in de serverbrowser?
Het staat aan de linkerkant.

[ Voor 4% gewijzigd door DJ Chicken op 27-02-2004 21:41 ]

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Heeft iemand oo enig id hoe ik mijn CoD server zichtbaar kan maken voor gamespy en de all seeing eye?

aahh durka durka durka

Verwijderd

Ik heb mijn servertje geinstalleert, met onder andere Demolition.
Alles werkt alleen komt er niemand.
Ik heb hem toegevoegd in mn favorites in All Seeing Eye maar hij blijft op unscanned staan.
Een vriend van mij heeft hem ook toegevoegd en hij ziet hem wel en kan hem joinen. Mn server verschijnt echter niet in de server lijst van ase.
Ik kan mn server wel joinen maar alleen met mn IP binnen het netwerk.
Hoe kan ik hem voor iedereen toegangelijk maken? (Zonder dat de ander hem in zn favorites moet zetten?)
Het vreemde is dus dat hij wel benaderd kan worden van buitenaf en dat je ook goed erover kunt spelen.

• DJ Chicken

DJ Chicken

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 17:22:
Ik heb mijn servertje geinstalleert, met onder andere Demolition.
Alles werkt alleen komt er niemand.
Ik heb hem toegevoegd in mn favorites in All Seeing Eye maar hij blijft op unscanned staan.
Een vriend van mij heeft hem ook toegevoegd en hij ziet hem wel en kan hem joinen. Mn server verschijnt echter niet in de server lijst van ase.
Ik kan mn server wel joinen maar alleen met mn IP binnen het netwerk.
Hoe kan ik hem voor iedereen toegangelijk maken? (Zonder dat de ander hem in zn favorites moet zetten?)
Het vreemde is dus dat hij wel benaderd kan worden van buitenaf en dat je ook goed erover kunt spelen.
Hier gaan we gene nuttig antwoord op krijgne vriend.
Heb het al op tig forums geprobeerd.
Niemand met nuttige info :'(

aahh durka durka durka

Verwijderd

Is er een verschil tussen private server en public server? Je kan bij van de hosts daartussen kiezen. Private is veel goedkoper dan public. En hoe je instellen dat je server public of private is

• Hahn
Verwijderd schreef op 06 maart 2004 @ 14:41:
Is er een verschil tussen private server en public server? Je kan bij van de hosts daartussen kiezen. Private is veel goedkoper dan public. En hoe je instellen dat je server public of private is
Wat heeft dat met dit topic te maken :?

Maar een private server is voor een select aantal mensen en is vaak goedkoper omdat het minder dataverkeer kost, omdat er gewoonweg minder mensen op zitten. Een public server is gewoon een server waar iedereen op kan spelen.
Hoe je dat kan instellen? Als je private server wilt zet je er een pass op, wil je een public server dan maak je 'm beschikbaar voor iedereen :)

Pagina: 1