Toon posts:

Laptop speakers uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de laptop speakers van me notebook uit te schakelen? Door een ongelukje heb ik iets in me geluidchip gesloopt waardoor het geluid van de laptopspeakers niet meer uit gaat als ik een koptelefoon inplug. Dit is beetje lastig als ik in trein filmpje wil kijken want dan kan iedereen meegenieten :/
Dus: kan ik de laptopspeakers softwarematig uitschakelen als ik koptelefoon in heb geplugd en niet wil dat andere mensen er last van hebben?

Verwijderd

Wellicht is het handig om te vertellen wat voor laptop het is, wat voor OS het is.... etc.

• Jazzmasterpol
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik heb eenzelfde probleem. Ik kan het speakergeluid ook niet uitschakelen als de laptop al aanstaat en ik een hoofdtelefoon aansluit. De enige oplossing die ik heb gevonden is de laptop opstarten met de hoofdtelefoon al aangesloten. Dan komt er bij mij niets meer uit de speakers.

Make Memories

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-02 20:33

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Als 't kapot is door een ongelukje, zijn er volgens mij 2 mogelijkheden: Laat het reparen door de laptop fabrikant of knip de draad van de laptop-speakers door. Dan krijg je geen geluid meer door die dingen, maar dat wil je toch meestal niet :).

En softwarematig? Je kan alleen kanalen muten, niet hardwarematige switches omzetten (speaker mute bij inpluggen van hoofdtelefoon).

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:04:
Wellicht is het handig om te vertellen wat voor laptop het is, wat voor OS het is.... etc.
oh ja :D
NEC P520 (aka TU/e notebook 2003) met winXP pro.

Verwijderd

Topicstarter
FiRePaTH schreef op 27 december 2003 @ 20:36:
Als 't kapot is door een ongelukje, zijn er volgens mij 2 mogelijkheden: Laat het reparen door de laptop fabrikant of knip de draad van de laptop-speakers door. Dan krijg je geen geluid meer door die dingen, maar dat wil je toch meestal niet :).

En softwarematig? Je kan alleen kanalen muten, niet hardwarematige switches omzetten (speaker mute bij inpluggen van hoofdtelefoon).
hmz moet toch wel mogelijk zijn :/
hebben die laptop speakers geen drivers ofzo die ik kan disablen
Pagina: 1