Toon posts:

Overclocken van Intel P4 2.80GHz op Intel mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij Intel CPU's staat de multiplier al sinds de PentiumII in de CPU vast gebakken en hier is gewoonweg niks aan te doen. Alleen de zogenaamde Engineering Samples zijn unlocked. Helaas zijn zulke exemplaren enkel voorbehouden aan de moederbord fabrikanten en sommige grotere reviewsites (zoals Tom's Hardware Guide). Met een beetje mazzel en een heleboel flappen kun je wel Engineering Samples via bekende veilingsites à la eBay kopen.
dus de faq stelt dat de cpu zo'n "Engineering Samples" moet zijn

maar op Zes harde schijven vergeleken lees ik dat ze een Pentium 4 2.6C@3.2GHz gebruiken :s

m'n pc:
Socket478 (mPGA478 Socket)
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
mobo: D865PERL van intel zelve
en in de bios staat er niks vermeld over fsb of multipliers :(

dus hoe?

Verwijderd

denk dat je de DOC faq eens door moet lezen. Dit is vrij basic overklok werk

lees dit eens:

"mini" overklok FAQ
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 19:54 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15-08 19:58

Dark

who tweaked the light?

Intel boardjes laten zich over het algemeen niet overclocken vanuit het bios, hoewel er dacht ik recentelijk een uitzondering op gemaakt is met een i875 bios.

Wat je wel kan proberen is een softwarematige overclock met het OC tooltje van de intel site, of een vergelijkbaar tooltje zoals setFSB of clockgen(www.cpuid.com) , let wel even op of je het juiste, met jouw board en clockgenerator werkende progje pakt.

setfsb zal ik de url nog van posten als ik 'em weer vindt...

edit:
setfsb of clockgen zullen niet werken, maar intel desktop control center zou het moeten doen met jouw boardje en de laatste bios...

[ Voor 20% gewijzigd door Dark op 27-12-2003 20:12 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 21:12
Omdat ik liev ben vandaag :). Om de beginselen van overklokken een beetje beter te begrijpen hebben de mods van PMG het volgende stukje geschreven, hier.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Overclocken van Intel cpu's kan alleen via de FSB, dit is algemeen bekend. Dus die 2.6 die 3.2 doet loopt gewoon met een snellere FSB. Echt, dit is gewoon DOC FAQ werk.

Punt twee is dat jij een Intel bord hebt, en die dingen zijn nooit voorzien van overclock instellingen (is ook algemeen bekend in tweakersland). Dus jouw P4 zal op dat bord alleen op 2.8GHz kunnen blijven draaien, wil je overclocken dan zul je een ander bord moeten nemen, simpel.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.