Toon posts:

[XP] Games willen niet allemaal meer starten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Info vooraf:
Ik draai WIN XP Pro, UK. Ben helemaal bij met alle laatste updates vanuit
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen zoals bijvoorbeeld M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Laat dit dus achterwege, bij herhaling kan hiervoor een OW worden geveven. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.
. Heb een Athlon XP1800+ met een Asus mobo en een Leadtek GF4 Ti4200. Drivers van de leadtek (de Detonator) zijn ook allemaal bij (gedownload via meukracker op tweakers).
Heb een 80Gb WD HDD met zat vrije schijfruimte op alle partities. 512MB RAM
Draai met DirectX9 (laatste versie)

Probleem:
Ik heb The Sims Deluxe en Collin Mcrae 3 via de bieb geleend, geinstalleerd maar kan ze niet spelen/starten.

Bij Collin Mcrae 3 heb ik via Virtual CD versie 5 de images gemaakt zodat ik door kan spelen nadat de CD's weer terug bij de bieb zijn. Geinstalleerd vanaf die images (en dus NIET vanaf de CD's). Installeren ging 100% goed, geen enkele foutmelding. Kan echter de game niet opstarten. Ik klik op de shortcut, zie gedurende 4 seconden een zandloper, maar meer ook niet, geen opstartscherm of wat dan ook.
Doe ik echter de orginele CD erin, dan werkt het wel.
Ik heb ondertussen mcrae 3 al aan de praat via een no-cd maar vind het probleem wel vreemd vooral omdat dit zich ook voordoet bij The Sims Deluxe.

Sim Deluxe geinstalleerd van orginele CD's. Installatie ging 100% prima. Bij opstarten ging spel 't een en ander laden en daarna...PATS..terug naar de desktop.
Images dan maar gemaakt via Virtual CD, daarvandaan geinstalleerd (na eerst een de-installatie te hebben gedaan). Installatie ging ook goed, maar als ik nu The Sims opstart komt alleen het openingsscherm en meer niet!

Voor de goede orde...ik heb na elke installatie / her-installatie de oude versie gedeinstalleerd en de registry opgeschoond.
In de eventvwr is niets te zien. Heb ook met Regmon en Filemon gekeken of ik ergens een Access Denied ofzo kreeg, maar is niet het geval.

Ben Administrator op PC. Heb dus alle rechten. Beide games proberen te draaien onder 98 / ME compatiblity Mode heeft geen enkel effect.

AV software uitzetten idem.

Heb om te testen beide games een op een andere PC van de buurman geinstalleerd. PC heeft vergelijkbare hardware, en daar draaide alles wel goed in 1x. Enig verschil met die PC is dat dat een GF4 Ti4400 is met 1Gb RAM en een 120GB HDD.

Ik heb zelfs SP1 van WINXP opnieuw geinstalleerd, hielp niet. Ook DirectX 9 opnieuw geinstalleerd en getest, geen effect.

Ik heb dus zo'n beetje alles geprobeerd wat je kan bedenken, maar....helaas. Zelfs een chkdsk op de partities (just in case), maar was niets mee aan de hand.

Heb me ook het schompes gezocht op Google en de site van EA Games en Maxis en GoT (de search gedaan...jawel!!) , maar daar zie je wel opmerking over dit probleem, maar geen oplossing die hier werkt.

Wie heeft er nog een briljant idee? Ik heb nl het idee dat het ergens in XP zelf zit, maar waar?????

[ Voor 12% gewijzigd door moto-moi op 28-12-2003 00:27 . Reden: MS ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Dit komt door de nieuwe beveiligingen die op die spellen zitten
kwam ik laatst ook achter :(
Met alcohol en blindwrite moet je nog wel goeie images kunnen maken.
suc6

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 08:33
Dit mag ik waarschijnlijk niet zeggen, maar je moet gewoon ff een No-cd crack zoeken:

Hiero bijvoorbeeld:

Modbreak: Zeg dan ook niets :? Ennuh, je hebt mail..
Of ff googlen

Succes

Trouwens volgens mij hoort dit hier niet thuis maar in de Spielerij :Z

[ Voor 38% gewijzigd door moto-moi op 28-12-2003 00:18 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi kijkt rond
Zo te zien heb ik mijn werk in deze thread ook gedaan, en ik gooi hem gelijk even naar Spielerij - Problemen & Vragen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor het verplaatsen, alleen ben ik dus neit zo zeker dat het met games alleen te maken heeft. Als ik nl The Sims op de PC van de buren installeer, dan draait ie daar wel (en dat terwijl er dus ook eerst images van gemaakt zijn via Virtual CD)

Daarom vermoed ik dat er iets in mijn XP niet helemaal jofel zit.