Toon posts:

SMC modem+router. Krijg geen internet connectie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag een SMC7404BRA-EU gehaald bij MYCOM zodat ik
mijn ADSL kan delen zonder dat daar steeds 1 computer bij aan moet
zijn.

Ik volg precies wat het boekje zegt, tot aan het einde. Alles ziet er ook
zo uit als op de plaatjes, maar toch krijg ik geen internet connectie.

Via het IP adres 192.167.2.1 kom ik in de router/modem. Hierna klik ik op
Setup Wizard (snelste manier om op internet te komen).
Hierna vul ik me land in i.v.m. de tijd zone waar ik woon en druk op next.
Dan selecteer ik PPPoE en druk next.
Dan voer ik me Planet Internet username en password in. DNS vul ik niet in en
VPI/VCI staat op 0/34. Weer op next en krijg het volgende overzicht:
http://www.fsln.net/router.JPG

Ook me computer heb ik via DOS een automatische IP toegewezen gekregen. Dit is ook allemaal volgens het boekje gegaan.

Ik kan zien dat mijn netwerkkaart communiceert met de router/modem. Ping doet het ook goed. Alleen als ik mijn telefoonlijn in de ADSL stekker stop geeft het SYN lampje geen reactie. Wel tijdens het opstarten van me PC (eerst knipperen, dan 2 seconde branden, en dan uit). Verder kom ik dus niet.

Ook gaat het boekje niet verder. Ze vertellen hoe je computer een IP toegwezen krijgt van de router en hoe je de router instelt. Maar hoe ik dan verder een internet connectie maak niet.

Ik heb al zitten zoeken op GOT, maar niks wat me kan helpen. Enig idee?

Verwijderd

ik heb de annex B variant hiervan, en ook planet.
DNS moet je iig WEL invullen... (195.121.1.34)

maar ik kreeg bij de mycom een briefje waar precies op staat wat ik moest doen, jij niet?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik niet... :'( Heb jij PPPoA of PPPoE voor je netwerk gekozen? Het rare is dat dat SYN lampje maar uit blijft...

Verwijderd

PPPoE natuurlijk.
vpi/vci staat bij mij op 8/48 (moest ik met de hand veranderen btw). ik weet alleen niet wat het is, dus miss heeft het iets met isdn te maken en is het voor jou niet van toepassing.

als dat ook niet werkt zal ik straks ff wat screenies maken...

/edit: werkte dat nou? anders ga ik even screendumps maken...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je reply.. Ik heb ff gekeken naar dat 8/48, en nadat ik een nieuw fimware had gedownload liep alles veel beter. De installatie was compleet anders en ik kon zelf KPN selecteren uit hun lijst.

Nu heb ik het zover dat de modem verbinding maakt met internet, en dat er data overdracht is. Alleen het enige probleem is dat Internet Explorer die verbinding niet herkend.
Weet jij toevallig hoe dat moet? Want er is nergens een dial-up te vinden voor Internet Explorer of zo, zodat ie via de router een connectie maakt....

Verwijderd

tools>internet options>connections>never dial a connection.
in IEX dus idd, thx damster

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:05 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:57:
Nu heb ik het zover dat de modem verbinding maakt met internet, en dat er data overdracht is. Alleen het enige probleem is dat Internet Explorer die verbinding niet herkend.
Weet jij toevallig hoe dat moet? Want er is nergens een dial-up te vinden voor Internet Explorer of zo, zodat ie via de router een connectie maakt....
je moet juist geen dial-up selecteren.
de router belt namelijk voor je in.

je moet de pc instellen dat hij de lan verbinding gebruikt om het internet op te komen.
als jij vertelt welk os je gebruikt kunnen wij vertellen hoe jij je pc instelt.

Wat gunhead hierboven vertelt, is inderdaad ook een manier.
dit gaat wel via internet explorer.
anders is het tools menu een beetje lastig zoeken :)
You're welcome gunhead.

lukt het dan nog niet druk dan bij de connection instellingen, wederom in ie (waar je never dail a connection selecteerd), op setup, zo kom je bij de network wizard. kies daar de juiste keuzes.

[ Voor 68% gewijzigd door job op 27-12-2003 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP Pro.

http://www.fsln.net/IE.JPG => dit heb ik nu voor me neus. Connectie maakt ie wel
maar data haalt ie niet van het internet vandaan. Ik heb ook
connection->setup in IE gedaan en gekozen voor een "altijd aan verbinding" maar dat wil ook niet werken.

Verwijderd

ff een vinkje bij "automatically detect settings".

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd... Wil ook niet helpen :(...

Dit zijn 2 instellingen uit me router:
www.fsln.net/setup1.JPG
www.fsln.net/setup2.JPG

Ik vroeg me af of jij deze ook zo had?

Verder zou ik echt niet weten waarom hij het niet doet. Me eigen firewall staat uit. De modem kan internet verbinding maken... Misschien dat ik deze USB drivers van de KPN ADSL modem eerst moet verwijderen...

Verwijderd

neuh, nogal anders:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/fswerfgjhybnh.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/bvnvcnmjhuyjhggf.JPG

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 22:31
je encapsulation moet volgens mij op LLC staan en je protocol op PPPoE

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Verwijderd

sunturion schreef op 27 december 2003 @ 20:51:
je encapsulation moet volgens mij op LLC staan en je protocol op PPPoE
zo staat het bij de wizard ook wel, maar bij de advanced settings dus niet. valt me nou pas op eigenlijk :?

screenie van de wizardsettings zal ik ook wel ff posten strax.
/edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/iji9ijijijnjnjnjiii.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 20:59 ]

Verwijderd

hmmz, ff een duidelijke posting dan maar.

ik heb dus planet met een 7404BRB. dit werkt prima op dit moment

als ik de settings via de wizard bekijk ziet het er prima uit, mooi dus

als ik de settings via de advanced setup bekijk lijkt er niets van te kloppen, maar alles werkt dus wel...

Verwijderd

Topicstarter
Gunhead thx voor alle replies. Ik heb het eindelijk aan het werk. Het moest niet op dat LLC maar precies hoe het op jouw screenshots stond. Thx!
Pagina: 1