Toon posts:

CPU koeler : CNPS7000-Cu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om misschien de CNPS7000-Cu CPU-cooler van Zalman te kopen!

Allereerst mijn pc-specs die er toe doen:

-Pentium4 3,0GHz HT
-Abit IS7-E

Hier is de site van de cooler: http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000cu.htm

Ik heb de instructie bekeken hoe de CPU koeler moet monteren en ik ben bang dat ik op een chippie stuit die recht onder de schroef moet die op mijn mobo zit. Daarom vraag ik of iemand misschien ook deze CPU koeler heeft (of een ander type, maar op dezelfde manier) en mijn mobo serie ... Abit IS7(-E)
Gaat dat goed?

Ten tweede : Ik weet dat deze CPU-koeler lekker stil is als je hem op z'n laagste waarde van RPM laat draaien, maar koelt hij dan mijn heethoofd (3,0 HT) nog goed? En dan bedoel ik onder de 40graden idle.

Ten derde : Krijg je er al goede koelpasta bij?

Ten vierde (los van dit topic) : Bestaan er Fan Speed Controllertjes die niet al te duur zijn?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Volgens mij zit er een fan speed controller bij...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
Zalman site (link die je er zelf bijzette) 8)7

Parts

1) FHS Assembly (CNPS7000-CU)
2) Two (2) Clip Supports - For Pentium 4 (Socket 478)
3) Two (2) Bolts - For fastening the clip
4) Two (2) Nipples - For Athlon 64
5) Thermal Grease
6) Adjustable Fan Speed Controller (FAN MATE 1)
7) User's Manual

Er zit dus sowieso een fan speed controller bij, en thermal grease ook, of dat goed genoege pasta voor u is weet ik echter niet ;)

over punt 2: Wat jij stil vind is heel objectief natuurlijk, de meeste mensen nemen genoegen met het geluidproductieniveau van wel iets meer dan de laagste stand van de fan die daarbij zit.

En anders hang je er toch een papst boven, als ie niet genoeg gekoeld is op de laagste stand?

[ Voor 28% gewijzigd door paulman op 27-12-2003 19:23 ]

Verwijderd

3. koelpasta is redelijk goed...
4. Zon fancontrol van zalman kost los 5€ @icomputers

Verwijderd

Topicstarter
thanx tot zover...

Nu echt iets voor de IS7 serie mensen ...

Ik heb de laatste IS7-E revisie met een vrij grote northbridge koeler... ik denk zelfs groot genoeg om passief te koelen... alleen draait er nog steeds een irritante fan op... En als ik de kabel eruit trek, start de pc niet op. weet iemand hoe ik die fan kan disablen? Of kan ik dat maar beter laten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:35:
thanx tot zover...

Nu echt iets voor de IS7 serie mensen ...

Ik heb de laatste IS7-E revisie met een vrij grote northbridge koeler... ik denk zelfs groot genoeg om passief te koelen... alleen draait er nog steeds een irritante fan op... En als ik de kabel eruit trek, start de pc niet op. weet iemand hoe ik die fan kan disablen? Of kan ik dat maar beter laten?
als je het kabeltje er uit haalt en op die pinnetjes je cpu koeler/case fan daarop aansluiten, dan loopt er iig een fan dus denkt je comp dat ie kan starten

Verwijderd

Topicstarter
Is dat verantwoord, of is die northbridge-fan echt nodig bij de IS7-E?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:40:
Is dat verantwoord, of is die northbridge-fan echt nodig bij de IS7-E?
ik ken je mobo niet, maar je kan het gewoon ff testen en dan na een tijdje stressen kijken hoe warm je NB wordt...weet je niet cker of het laag genoeg is post je het hier ff.. je kan je fan ook altijd nog op een lager voltage laten draaien..

Verwijderd

Topicstarter
Als de northbridge te heet wordt, reset hij dan of mol je het mobo(de northbridge chipset dus) ?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Even over die schroeven en dat chippie. Ik heb deze koeler ook. Als je de standaard schroeven gebruikt dan komen deze niet aan de andere kant eruit-> m.a.w. de standaard Intel heatsink zit waarschijnlijk dichter bij dat chippe dan de Zalman beugel :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

verschilt per moederbord...
maar je kan gewoon kijken met een progje naar je temps als die boven een bepaalde temperatuur komen doe je je comp uit...
bij mij wordt me NB niet warmer dan 40 graden...
maar als je kijkt naar hoe warm die eerst was en hoe warm die later was...
als dat verschil hoger dan 15graden komt zou ik me comp uit doen

edit: lukt het?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2003 14:50 ]

Verwijderd

heb je ut al?

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik heb de AL-CU versie van die koeler, en ja, er zit een fanmate bij :)

de AL-CU versie kan mn PIV 2,4b @ 2,6 Ghz prima koel houden met de fan op 2200 Rpm. op die snelheid hoor je em ook haast niet.
de CU versie koelt wel iets beter, maar ik denk dat je met een 3,06Ghz HT de fan niet op de laagste stand kan zetten. OC-en met deze koeler is ook niet aanbevolen.

Mn 3D printer blogje..

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik had ooit een review gezien waarin de AL-CU juist beter koelde dan de CU.

kutte met het testen van coolers is, dat de koelpasta nooit meer precies hetzeldfe is als bij de vorige cooler. Ok het scheelt waarschijnlijk vrijwel niets, maarja

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Op de zalman site staat een compatibility tabel. Je hebt een vrij bekend moederbord dus die staat er echt wel tussen.

Dacht ooit iets gelezen te hebben dat dat mobo niet gaat passen maar weet het niet zeker.

De fancontroller die erbij zit is vrij ovebrodig. Op de maximale stand hoor je de fan met je akst diht niet hoor.

Over het verschil tussen de AlCU en CU. In een head to head comparison eens gelezen dat beide koelers gewoon nagenoeg hetzelfde koelen.

Alleen kan de AlCU de cpu na een full load situatie de temperatuur sneller lager krijgen doordat alluminium de warmte sneller weer kan afstaan!

Overigens lukt OC-en met deze koeler prima, zolang je maar niet verwacht dat je de 4 Ghz gaat halen.

[ Voor 8% gewijzigd door aramdin op 29-12-2003 16:08 ]

Instagram / YouTube

Verwijderd

Ik denk wel dat je je cooler best niet op de laagste stand zet , aangezien je een p4 3.0 ht hebt , ik heb juist dezelfde cooler en cpu en merk wel op dat ij op de stilste stand enorm warm wordt , je zet hem best op 2200 rpm , tenzij je een papst cooler erboven hangen hebt zou dit geen probleem moeten leverenen kan je hem op het laagste toerental zetten , maar met een bv. coolermaster levert dit wel een prob .

• Neo289
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09-2024
bij mij past de koeler gemakkelijk op mn abit IC7 G (misschien enigzins vergelijkbaar). Natuurlijk kun je de koeler op zn langzaamst laten draaien (1300 rpm dacht ik) en toch voldoende koelen. Volgens Zalman kun je elke p4 op silent mode koelen.

Maar je kunt ook de FANeq (zoiets) van je mobo gebruiken. Ik vond het eerst ook niets, totdat ik zag dat zowel je nb koeler als je cpu cooler hierdoor beinvloed worden. Op dit moment draaien mijn nb & cpu koeler op 60 % en blijft alles heerlijk koel en stil.
Pagina: 1