Hardeschijf loopt niet indien IDE-kabel aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 09:29
Beste medetweakers,

Ik heb vanmiddag een P4 3.0 ghz (boxed) en een Asus P4S800 moederbord gekocht (en bijpassend geheugen).

Inmiddels heb ik alles aangesloten. Er is alleen een probleem: ik krijg geen beeld, en de hardeschijf (Maxtor 40GB, 7200RPM) gaat niet lopen als deze is aangesloten op de (blauwe) primary IDE poort. Als ik de kabel lostrek hoor ik meteen de hardeschijf ronddraaien.

Wat ik al geprobeerd heb: floppy-drive los, andere videokaart, geluidskaart eruit, hardeschijf als secondary master, andere hardeschijf.

Weten jullie misschien de oplossing voor mijn probleem of is het moederbord gewoon kapot?

Alvast bedankt!

ps; de technische dienst van de winkel waar ik deze 'upgrade-set' heb gekocht heeft het moederbord (met processor) getest en het draaide zonder problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Steije op 27-12-2003 19:00 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

kabel goed om aangesloten ?
voeding in orde ?

geheugen in orde ?

• Steije
star-saber schreef op 27 december 2003 @ 19:03:
kabel goed om aangesloten ?
voeding in orde ?
geheugen in orde ?
De kabel is goed aangesloten en ik heb ook nog een andere kabel geprobeerd voor de zekerheid.

De voeding is in orde, deze heeft vanochtend nog gewerkt met mijn oude configuratie.

Geheugen is ook goed, is namelijk ook getest door de winkel.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Hebben ze hem in de winkel getest met hdd of zonder? Als ze hem zonder hebben geprobeert zou ik zeggen dat of de hdd gaar is of de ide controller brak.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-03 14:53

star-saber

Ryzen

hoeveel Watt is je voeding
een 350+ is aan te raden

• Steije
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 19:09:
Hebben ze hem in de winkel getest met hdd of zonder? Als ze hem zonder hebben geprobeert zou ik zeggen dat of de hdd gaar is of de ide controller brak.
Is zonder HDD getest... Dat zou kunnen. Ik ga even een hardeschijf en PCI IDE controller uit mijn homeserver trekken.
star-saber schreef op 27 december 2003 @ 19:11:
hoeveel Watt is je voeding
een 350+ is aan te raden
Die is precies 350 watt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Steije op 27-12-2003 19:12 ]

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:09
Probeer de IDE kabel er eens andersom in te doen. Wie weet doet de hd het dan wel. Je weet maar nooit...

homo sapiens non urinato in venti adversi

• Steije
Ik heb inmiddels ook de PCI controller erin gezet, zelfde effect, hardeschijf gaat alleen aan als deze niet verbonden aan de controller.
You Go schreef op 27 december 2003 @ 19:15:
Probeer de IDE kabel er eens andersom in te doen. Wie weet doet de hd het dan wel. Je weet maar nooit...
Helaas, werkt ook niet.

:'(

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heb je er al een andere harde schijf op aangesloten?

• Steije
Erazzzer schreef op 27 december 2003 @ 19:51:
Heb je er al een andere harde schijf op aangesloten?
Ja, zelfde probleem.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Steije schreef op 27 december 2003 @ 19:52:
[...]

Ja, zelfde probleem.
Dan zal toch je ide controller over de [****] zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door Erazzzer op 27-12-2003 19:56 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 23:24

MBV

Ik denk niet dat het zijn ide-controller is, als een pci ide die het ergens anders wel doet, ook niet werkt.
FF dubbelchecken: je hdd doet het wel in je homeserver?
Gewoon terug naar de winkel zou ik zeggen. Verhaal vertellen, en vragen wat zij ermee kunnen (omruilen? :) )

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Trek om te beginnen eens alles los;

*mobo uit je kast
*alleen mobo, mem, cpu en vga kaart..

als het dan werkt kun je andere dingen erbij gaan doen. Werkt het niet is er hoogstwaarschijnelijk iets overleden

• Steije
MBV schreef op 27 december 2003 @ 20:13:
Ik denk niet dat het zijn ide-controller is, als een pci ide die het ergens anders wel doet, ook niet werkt.
FF dubbelchecken: je hdd doet het wel in je homeserver?
Gewoon terug naar de winkel zou ik zeggen. Verhaal vertellen, en vragen wat zij ermee kunnen (omruilen? :) )
HDD in m'n homeserver werkt perfect.
cyberbetica schreef op 27 december 2003 @ 20:22:
Trek om te beginnen eens alles los;

*mobo uit je kast
*alleen mobo, mem, cpu en vga kaart..

als het dan werkt kun je andere dingen erbij gaan doen. Werkt het niet is er hoogstwaarschijnelijk iets overleden
Dat ga ik doen, en als het dan nog niet werkt ga ik naar de winkel!

Bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 35% gewijzigd door Steije op 28-12-2003 10:01 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

meeste van dit soort defecten ontstaan doordat men onachtzaam met statische vingertjes de delicate hardware hanteert.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Steije
Het moederbord was dood, heb een nieuwe gekregen en het loopt als een trein!

Anyway, bedankt voor al jullie hulp :)

Pagina: 1