Dual Channel

Pagina: 1
Acties:

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 15:54
Ik heb nu 1x 512 mb Twinmos geheugen, maar was van plan er 512 bij te kopen. Nu kwam een vriend naar me dat hij 512 zocht...

Dus ik was van plan mijn 512 te verkopen en dan 2x512 als pair voor mezelf te kopen. Maar nu is mijn vraag of dit inderdaad merkbaar sneller is en of elk moederbord dat dual channel wel ondersteunt? Kon er in mijn boekje niet echt wat over vinden (MSI KT6 Delta)

Alvast bedankt...

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

De frequentie van het geheugen wordt door het dual channel niet verhoogd, van sneller kan je dus niet echt spreken. De bandbreedte wordt wel twee keer zo groot. In plaats van 1024 werk je dan met 2048, dit merk je na mate je je systeem meer belast.
Of jouw mobo dit ondersteund kan je zelf wel uitzoeken.
Maar als het niet in het boekje staat.....

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Verwijderd

Ik dacht dat bij AMD cpu's het niet echt uitmaakte, maar bij intel cpu's is meer bandbreedte gewoon eigenlijk een must om nog ebtere performance uit je pc te halen ;) .
Is ook wel veel over te vinden in de search! 8)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je chipset moet dual channel ondersteunen en de via KT600 doet dat niet, overigens maakt het bij AMD niet zo uit of je dual channel draait of niet. Dit aangezien DDR geheugen qua snelheid gewoon kan matchen met de FSB van de AMD processor en daardoor een zo snel mogelijke gegevensoverdracht mogelijk maakt.
nforce2 biedt wel dual channel en dat lever zo'n 5% performance winst op ;)

Omdat Intel processors met een 800MHz FSB produceert is het dual channel principe er dus op gebaseerd om twee 400MHz (pc3200) samen de 800MHz te bedienen van bandbreedte om dus zo een match te geven en dus een zo snel mogelijke gegevensoverdracht. Is het nu duidelijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Turkish op 27-12-2003 19:10 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 15:54
Okay :) K kan er dus gewoon net zo goed 512 mb bij kopen i.p.v. die ene 512 weg en dan een pair kopen omdat het toch niks uitmaakt :)

Maar in ieder geval bedankt :)

Verwijderd

zon pair is dat ze bijna gelijktijdig zijn gemaakt en dat je ze ongeveer evenver kan overclocken...je kan er beter mee overclocken maar alleen in dual channel-mode kan je er gewoon een reepje bij halen...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ja als je twee losse dimms in niet dual-channel wilt hebben maakt het veel minder uit of ze van dezelfde makelij zijn :)
Echter de beperking is dan wel de specs van het minste latje, maar dat is eigenlijk alleen van belang als je er mee wilt oc'en

[ Voor 16% gewijzigd door Turkish op 27-12-2003 19:40 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1