wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
packet filter scriptje geprobeerd om te kijken of daar het probleem niet zat.. en daar zat het dus niet.pass in all
pass out all
dus ik probeer het zonder firewall eigenlijk, bak is helemaal open. (nu niet uiteraard, nu draait die openbsd 3.3 bak als m'n gateway)
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
[ Voor 3% gewijzigd door blaataaps op 27-12-2003 19:07 ]
pass in all
pass out all
daar werkt hij ook niet mee..
(damn kreeg ik me net toch een hartverzakking... die 3.3 server begon ineens te lijden aan het zelfde probleem als die 3.4 bak) na veel pijn en moeite en na een reboot werkte die weer, maar dezelfde handelingen op de 3.4 bak hielpen niks.
met zo'n minimale packet filter is het _wel_ gelukt....
*I'm with stupid bordje om z'n nek hangt*
(mind the bold line)set loginterface ppp0
nat on ppp0 from 10.0.0.0/24 to any -> (ppp0)
pass in quick on rl0 from any to any
pass in all
pass out all
pass out on ppp0 inet proto icmp keep state
edit: aargh in m'n enthousiasme nog op de verkeerde knop geramd ook
[ Voor 16% gewijzigd door scorpie op 27-12-2003 21:48 ]
Die bold regel daar snap ik niet helemaal.Scorperito schreef op 27 december 2003 @ 21:47:
omfg!
met zo'n minimale packet filter is het _wel_ gelukt....
*I'm with stupid bordje om z'n nek hangt*
[...]
(mind the bold line)![]()
edit: aargh in m'n enthousiasme nog op de verkeerde knop geramd ookmoest een edit zijn.
Dat is naar mijn idee helemaal niet nodig
Zodra jij namelijk een pass in all en een pass out all doet en er natuurlijk een NAT regel voor zet moet ie het gewoon doen (tenminste dat werkte bij mij ook altijd) En ik had ook OpenBSD 3.4 draaien.
Er gaat naar mijn idee eerder iets fout met je routes maar helemaal zeker durf ik dat niet te zeggen.
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Er zit gewoon iets onverklaarbaars in de packet filter waardoor hij nu wel werkt.
(Nu schiet me ineens te binnen dat ik ditzelfde probleem ook met OpenBSD 3.3 had)