Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stop slaat eruit als ik pc aard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier iets raars:

als ik mijn tv op me pc aansluit knalt de stop eraf, dus daarom wilde ik hem aarde. Netjes een geel groene kabel opgezocht en even doorgemeten of het een aarde draad was. Maar als ik deze aan me pc vast schroef en doe de stekker van me pc erin knalt weer alles eraf ( DAN ZIT ER GEEN TV AAN VAST) Is dit een vaker voorkomen probleem 8)7 of ben ik gewoon genaaid met een brakke 340 watt voeding ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 18:03 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 07:40
is de pc normaal gesproken geaard? :P

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Hoe probeer je te aarden???

We have just one world, but we live in different ones...

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

arvidbeheerder schreef op 27 december 2003 @ 18:05:
is de pc normaal gesproken geaard? :P
Wel als je hem in een geaard stopcontact duwt Arvid...
Er wordt niet voor niets een stroomsnoer meegeleverd met geaarde stekkers er aan.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Zit je videokaart goed in het slot. Niet dat wanneer je de kabel van de TV aan je vid-kaart of tv-kaart hangt de contact maakt met het rek van het mobo. Je krijgt anders lekstroom op je mobo plaat. Normaal knalt dan je voeding eruit, zal wel kortsluit vast zijn, of je TV geeft aan een kortsluiting te hebben met iets, maar een TV is meestal voorzien van een euro stekker.

GL with it..

Verwijderd

Topicstarter
lekker vaag allemaal :X ik gebruik nu een geaard stopcontact van me broer (kamer ernaast). Dit werkt wel, waarschijnlijk zijn me stopcontacten kapot :r (geen idee wat daar kapot aan kan gaan). Zo ff me tv'tje erop proberen en hopen dat het werkt ;)
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 18:10:
Zit je videokaart goed in het slot. Niet dat wanneer je de kabel van de TV aan je vid-kaart of tv-kaart hangt de contact maakt met het rek van het mobo. Je krijgt anders lekstroom op je mobo plaat. Normaal knalt dan je voeding eruit, zal wel kortsluit vast zijn, of je TV geeft aan een kortsluiting te hebben met iets, maar een TV is meestal voorzien van een euro stekker.

GL with it..
nee nee :) ik had hem geprobeerd te aarden ZONDER tv. Maar ik ga nu een paar extra stopcontacten instaleren. Het liefst dat de apparaten op verschillende groepen zitten.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2003 18:32 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
ik had t ook weleens, als je alleen al met je vingers de aarde aanraakt en je bent een beetje statisch geladen, dan knalde de aardlek er ook uit. Maar idd een lekstroom via een videokaart, parallele poort of NIC kan al genoeg zijn om de aardlek om te zetten. Verbind m anders eens met de verwarmingsbuis..

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:47

dodo79

witte dikke tonnie

misschien een nuttige tip, maar draai eens de stekker van je pc om, dan zul je zien dat de zekering er niet meer uitklapt.
tis een truukje wat vaak goed werkt, maar het blijft een lapmiddel

omdat het kan!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16
Huh, waar baseer je dat op?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Ik vind het wel erg raar dat de stop doorslaat, dat gebeurd normaal gesproken bij een stroom van 16 A (bij een 16 A stop dan ;) ).
Dat zou dus betekenen dat die aardedraad stiekum op de nul is aangesloten en dat je kast op de fase is aangesloten, iets wat ik me niet echt goed kan voorstellen aangezien je dan een lekkere schok krijgt als je je kast aanraakt :+

Wat ook zou kunnen is dat de aardlek eruit knalt, dan lekt er dus een stroom weg via de aarde, meet anders eens de spanning tussen je kast en de aarde.

Je stekker omdraaien zou ook goed kunnen werken idd, maar het lijkt me wel dat je voeding niet helemaal goed is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
bobo1on1 schreef op 27 december 2003 @ 22:01:
Ik vind het wel erg raar dat de stop doorslaat, dat gebeurd normaal gesproken bij een stroom van 16 A (bij een 16 A stop dan ;) ).
Dat zou dus betekenen dat die aardedraad stiekum op de nul is aangesloten en dat je maar het lijkt me wel dat je voeding niet helemaal goed is.
Nee erg vaag toen ik met de voltmeter het verschil meette tussen de aarde draad en de kast kwam er niets uit :?

maar goed ik heb nou me pc op een andere groep dan met tv aangesloten en nu werkt het wel... Lekker gamen op me tv met dolby surround :D

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
wat meet je dan ?

Vdc ? Want als je AC volts zou meten moet je op +-115V uitkomen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 11:16:
Nee erg vaag toen ik met de voltmeter het verschil meette tussen de aarde draad en de kast kwam er niets uit :?
Sine schreef op 28 december 2003 @ 11:48:
wat meet je dan ?

Vdc ? Want als je AC volts zou meten moet je op +-115V uitkomen
115V tussen kast en aarde? :?
En waar haal jij die 115 vandaan? (230/2 ofzo?) klinkt niet logisch

• Sine
Op een ongeaarde pc staat inderdaad de netspanning gedeeld door 2

Omdat zich in het net filter van de voeding 2 condensatoren bevinden vanaf de voedings lijnen naar aarde, mooie spannings deler dus.

Repareren doe je zo.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

bobo1on1 schreef op 27 december 2003 @ 22:01:
Dat zou dus betekenen dat die aardedraad stiekum op de nul is aangesloten en dat je kast op de fase is aangesloten, iets wat ik me niet echt goed kan voorstellen aangezien je dan een lekkere schok krijgt als je je kast aanraakt :+

Wat ook zou kunnen is dat de aardlek eruit knalt, dan lekt er dus een stroom weg via de aarde, meet anders eens de spanning tussen je kast en de aarde.

Je stekker omdraaien zou ook goed kunnen werken idd, maar het lijkt me wel dat je voeding niet helemaal goed is.
Voor sommige mensen is de aardlekschakelaar hetzelfde als de stop :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46

DinX

Motormuis

cyberbetica schreef op 28 december 2003 @ 13:08:
[...]

Voor sommige mensen is de aardlekschakelaar hetzelfde als de stop :)
Een aardlekschakelaar controleert toch of er lekstroom is, en een stop (zekering) of er nergens te veel stroom op een groep staat (x aantal A) :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Om het wat duidelijker te maken:

Stop / Installatie automaat verkrijgbaar in versies van 6A tot 63A
Meszekering verkrijgbaar is versies van 50A tot xA

Aardlekautomaat meet de stroom door de FASE en de NUL, bij een verschil van 0.003A / 30mA slaat deze uit.

De NUL en de AARDE is in prensipe het zelfde.
Bij het Nuts bedrijf word de AARDE aan de NUL vastgemaakt.
Bij je thuis mag je maximaal een verschil van 12 volt tussen deze meten.
Soms word er een aardpen bij je thuis in de grond geslagen, dit is goedkoper voor het Nuts bedrijf. (1 ader minder in de kabel)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:17:
Om het wat duidelijker te maken:

Stop / Installatie automaat verkrijgbaar in versies van 6A tot 63A
Meszekering verkrijgbaar is versies van 50A tot xA

Aardlekautomaat meet de stroom door de FASE en de NUL, bij een verschil van 0.003A / 30mA slaat deze uit.

De NUL en de AARDE is in prensipe het zelfde.
Bij het Nuts bedrijf word de AARDE aan de NUL vastgemaakt.
Bij je thuis mag je maximaal een verschil van 12 volt tussen deze meten.
Soms word er een aardpen bij je thuis in de grond geslagen, dit is goedkoper voor het Nuts bedrijf. (1 ader minder in de kabel)
Wat jij een stop noemt heet in het echt een D patroon +: Bij mijn weten wordt de aarde niet bij het elektriciteitsbedrijf gemaakt, maar wordt dat door het waterleidingbedrijf gedaan. Hier in Kenemerland moet iederhuishouden zelf een aardpen gaan slaan. Dit omdat de waterleiding wordt vervangen door een plastieken.

De stop die kapot gaat bij de TS zal idd komen door een verwisselde nul en fase. Of een nu die op het aardekontakt is aangesloten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 december 2003 @ 13:33:
[...]

Wat jij een stop noemt heet in het echt een D patroon +: Bij mijn weten wordt de aarde niet bij het elektriciteitsbedrijf gemaakt, maar wordt dat door het waterleidingbedrijf gedaan. Hier in Kenemerland moet iederhuishouden zelf een aardpen gaan slaan. Dit omdat de waterleiding wordt vervangen door een plastieken.

De stop die kapot gaat bij de TS zal idd komen door een verwisselde nul en fase. Of een nu die op het aardekontakt is aangesloten.
Vroeger werd het door het waterleidings bedrijf gedaan ja, maar dat mag niet meer.

'K ben niet voor niets elektromonteur :)

• Sine
Jup, ieder huis heeft een eigen aard pen/lus.

Het energie bedrijf levert alleen 3 fasen en een Nul af. En de nul is idd in het transformator huisje geaard.

Repareren doe je zo.

Pagina: 1