6 Channel Input modus

Pagina: 1
Acties:

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:19
Voor films gebruik ik m'n soundstorm via een optische kabel op m'n Yamaha receiver, echter voor games gebruik nog altijd m'n Audigy middels de 6ch input op dezelfde receiver. De Audigy en Soundstorm kunnen niet beiden tegelijk "geactiveerd" zijn in winXP, dus ik schakel regelmatig tussen de soundstorm/audigy. Het is omslachtig, maar het werkt. Mijn probleem is dat als ik de soundstorm gebruik ik -17/20dB voor de subwoofer instel, zodat de bas niet de buren van de bank trilt. Ga ik een game spelen/muziek luisteren tijdens het surfen via de audigy dan moet ik het subwoofer volume naar 0dB gooien wil er wat geluid uit komen. De sub is aangesloten op de daarvoor bestemde output en de sub(s) zijn actief, is dit normaal ? Naar mijn weten is de sub out een onversterkt kanaal, dus zou op beide manieren hetzelfde signaal(qua sterkte) uit de sub komen.

Heb uiteraard alle instelling al getest. Sluit ik de audigy via de coax spdif aan, dan kan ik eveneens de sub op -20 zetten om een goed niveau te krijgen.

iRacing Profiel