Trust 100 Mobilec@m en MSN messenger 6.0

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo mensen,

Ik heb een probleem. Ik zit hier bij familie en die hebben een pc (P4 1,8 met WinXP Home) en een Trust 100 Mobilec@m.

Nu willen ze heel graag via MSN Messenger 6.0 videoconfereren met andere mensen die ook een webcam hebben.
Maaaaarrrr.... je raad het al... het werkt niet, want zodra we op het webcam-icoontje klikken binnen een gesprek in messenger, krijgen we direct de volgende foutmelding:

Het gesprek kan niet worden gestart omdat de camera al in gebruik is of niet is aangesloten. Zorg ervoor dat de camera beschikbaar is en probeer het opnieuw.

Vanwege technische problemen kun je momenteel geen gesprek via webcam voeren. Probeer het later opnieuw.

Je hebt de uitnodiging om een gesprek via webcam te starten, geannuleerd.

Het gesprek via webcam is beëindigd. (naam) kan je niet langer zien.

Ik heb al met de search gezocht, maar kan niemand vinden met hetzelfde probleem.

Ik heb al de nieuwste drivers van internet gedownload en geïnstalleerd, maar niks helpt. Misschien werkt 't wel met netmeeting, maar dat is nu juist niet de bedoeling, want we willen perse via msn messenger webcammen!

Iemand een oplossing voor dit probleem???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:34

Scaror

Don't watch this!

Heb je al de wizard gevolgd voor het instellen van beeld en geluid in MSN. Deze zit onder menu "extra" en dan "Wizard beeld en geluid afstemmen...".

Als het dat niet is, probeer dan eens de nieuwe drivers te installeren. Deze zijn natuurlijk te vinden op:
http://www.trust.com
Edit: Dit had je al gedaan dus.

Oplossing die bij mij hielp.
Maar ik heb zelf ook een (andere) Trust camera. En deze wilde eerst ook niet door MSN gebruikt worden. Na wat zoeken bleek dat de drivers niet goed geinstalleerd waren. Windows XP had wat standaard drivers gebruikt. Dit had ik opgelost door "rechtermuisknop op 'My Computer'->'Properties'->tabblad 'Hardware'->'Device Manager'->[+]'Imaging devices'->rechtermuisknop op de naam van de camera->'Update driver...'" te doen. Vervolgens komt er een dialoog waarbij ik de 2e optie aanklik en daarmee zelf de driver wil kiezen. Bij het volgende dialoog zeg ik dat ik (wederom) zelf de driver wil kiezen. Daarna komt een lijstje waarbij Windows de aanbevolen drivers laat zien. Hier kies je de juiste (waarschijnlijk staat er maar 1), en na de installatie zijn de juiste drivers geinstalleerd!

[ Voor 67% gewijzigd door Scaror op 27-12-2003 17:32 ]

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Scaror schreef op 27 december 2003 @ 17:23:
Heb je al de wizard gevolgd voor het instellen van beeld en geluid in MSN. Deze zit onder menu "extra" en dan "Wizard beeld en geluid afstemmen...".

Als het dat niet is, probeer dan eens de nieuwe drivers te installeren. Deze zijn natuurlijk te vinden op:
http://www.trust.com
Edit: Dit had je al gedaan dus.
YO THNX!!!

Dat was het dus... pfff... dat je over zoiets doms heen kan kijken he... maar ja... in ieder geval bedankt!

Dichtgooien maar! :)

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...